۰ نفر

مراقب شرکت‌های نظافتی و قالیشویی غیرمجاز باشید

۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۳۰
کد خبر: 415164
مراقب شرکت‌های نظافتی و قالیشویی غیرمجاز باشید

همزمان با فرا رسیدن روزهای پایانی سال، پلیس درباره سرقت و کلاهبرداری در پوشش شرکت‌های خدماتی هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، سرهنگ «شهاب امینی» رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در این باره اظهار داشت: همزمان با روزهای پایانی سال و با توجه به اینکه مردم نیازمند خدمات نظافتی خانه و اداره‌ها هستند توزیع آگهی‌های تبلیغاتی گسترده در سطح شهر و ارسال پیامک‌های فریبنده، ممکن است دامی برای کلاهبرداری و سرقت اموال هموطنان باشد.

این شرکت‌های صوری و جعلی بدون مجوز در ابتدا اعتماد مردم را از طریق درج آگهی به خود جلب کرده و پس از دستیابی به اهداف شوم خود، متواری می‌شوند. رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه شهروندان می‌بایست قبل از سپردن اموال خود به دیگران، تحقیقات لازم را به عمل آورند، بیان کرد: شرکت‌های معتبر و دارای پروانه خدمات از طریق استعلام از اتحادیه‌های مربوطه قابل شناسایی و پیگیری بوده و معمولاً با مراجعه به سایت مربوطه یا روزنامه رسمی، می‌توان نسبت به درستی ادعای مطرح شده پی برد.

شهروندان هنگام مراجعه نمایندگان یا کارگران شرکت‌های خدماتی دقت کنند و علاوه بر درخواست کارت شناسایی، مشخصات ظاهری افراد و شماره پلاک خودرو آنان را یادداشت کنند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، پلیس بتواند مجرمان را در اسرع وقت شناسایی و دستگیر کند.

کلاهبرداری با تورهای مسافرتی

 فروش تورهای مسافرتی با قیمت ارزان از سایت‌های نامعتبر نیز ترفندی برای کلاهبرداری از مسافران است.

  سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتای پایتخت  در این باره گفت: با توجه به ایام پایانی سال و استقبال شهروندان از سفرهای نوروزی، شرکت‌های گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی خود هستند و افراد سودجو نیز از همین طریق کلاهبرداری می‌کنند که یکی از ترفندها فروش بلیت از طریق سایت‌های اینترنتی تقلبی و شبکه‌های اجتماعی است. زیرا کاربران اینترنتی برای خرید بلیت نیاز به ثبت اطلاعات شخصی و بانکی داشته و از این‌رو کلاهبرداران با ساخت درگاه جعلی در شبکه‌های اجتماعی دست به کلاهبرداری می‌زنند.

 افراد برای در امان ماندن از این گونه کلاهبرداری‌ها باید به آدرس صفحه در قسمت آدرس درگاه URL توجه کنند و به سایت‌هایی مراجعه کنند که از پروتکل https برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کنند. یکی‌دیگر از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بسته‌ها و تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با کیفیت است که این امر فقط برای اغفال مشتریان بوده و هنگامی که مسافران راهی مقصد می‌شوند تازه در می‌یابند که این تبلیغات کذب بوده و دچار مشکلات زیادی می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود مردم تورها و خدمات آنها را از مراکزی که مجوز از سازمان گردشگری دارند، تهیه کنند.