۰ نفر

کلاهبرداری ۲۰میلیونی با سوء استفاده از اعتماد زن دایی

۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۰
کد خبر: 391315
کلاهبرداری ۲۰میلیونی با سوء استفاده از اعتماد زن دایی

رئیس پلیس فتا استان یزد خبر داد :پسری که با توجه به عدم سواد رسانه‌ای و اعتماد بیجا زن‌دایی خود اقدام به برداشت غیر‌مجاز ۲۰ میلیون ریالی کرده بود، شناسایی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد در خصوص این موضوع اظهار کرد: با مراجعه خانمی مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبلغ ۲۰میلیون ریال بصورت غیرمجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه مشخص شد متهم پرونده فرزند خواهر شوهر شاکیه میباشد که توانسته با توجه به عدم سواد‌رسانه‌ای در حوزه تراکنش‌های مالی و اعتماد بیجا شاکیه سوء‌استفاده کرده و با در اختیار داشتن شماره کارت و رمز دوم وی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شاکیه کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کاربران نباید تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار دهند گفت: در اختیار قرار دادن اطلاعات و یا خود کارت بانکی به دوستان و آشنایان دردسرهای فراوانی در‌پی دارد که برداشت غیر‌مجاز ساده‌ترین دردسر در اختیار قرار‌دادن کارت بانکی به دوستان و آشنایان است.

وی در ادامه گفت: مجرمان سایبری می‌توانند با اطلاعات کارت بانکی شما اقدام به پولشویی کنند، پول‌هایی که منشاء آنها قاچاق مواد مخدر و... است و این امر قطعا تبعاتی برای شما دارد که شاید به این سادگی‌ها قابل حل نباشد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلاتی که کاربران در فضای مجازی با آنها روبرو می‌شوند در نتیجه عدم سواد رسانه ای و اعتماد بی‌جا می‌باشد، گفت: در برخورد با موضوعات مختلف در فضای مجازی باید آگاهانه عمل کرده و به هیچ عنوان با ناآگاهی و اعتماد بی‌جا به دیگران زمینه مشکلات برای خود را فراهم نیاورید.

رئیس پلیس فتا استان یزد سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) را به عنوان پل ارتباطی با شهروندان معرفی کرد و بیان داشت : شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند آن را از این طریق به پلیس اعلام دارند.