۰ نفر

"فروش غذای ماهی" در سایت دیوار ترفندی برای کلاهبرداری

۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۱
کد خبر: 369408
"فروش غذای ماهی" در سایت دیوار ترفندی برای کلاهبرداری

فرمانده انتظامی شهرستان ماهنشان گفت: کلاهبرداری که با درج آگهی " فروش غذای ماهی " در سایت دیوار با عناوین مختلف ازشهروندان کلاهبرداری می‌کردند، توسط پلیس فتا و پلیس آگاهی شهرستان ماهنشان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرگرد هادی نوروزی فرمانده انتظامی شهرستان ماهنشان از توابع زنجان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان ماهنشان به‌هویت معلوم مبنی برکلاهبرداری از طریق سایت دیوار، وی مدعی شد، از طریق آگهی درج شده در سایت دیوار اقدام به خرید "لوازم پیش ساز خوراک ماهی" می‌ کند و پس از واریز پول به حساب فروشند، گوشی خود را خاموش کرده و پاسخگوی تماس‌های تلفنی وی نشده است. لذا ضمن تشکیل پرونده، موضوع تا کشف و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان کلاهبرداری در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم به‌هویت‌  معلوم در یکی از شهرستان‌های تابعه استان زنجان شناسایی، با هماهنگی قضایی  به همراه کلیه ادله‌های دیجتبالی مربوطه توقیف و به پلیس فتا شهرستان ماهنشان انتقال داده شد . 

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه ارتکاب جرم شد، ولی پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا ضمن اقرار به جرم، انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان کرد.

سرگرد هادی نوروزی با بیان اینکه شهروندان مراقب آگهی‌های فروش کالا بر روی سایت‌های شیپور و دیوار باشند، افزود: خریداران سایت دیوار و شپیور باید از واریز هرگونه وجهی قبل از رویت و دریافت جنس خودداری کنند زیرا در بسیاری از موارد به محض واریز وجه توسط فروشنده، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نمی‌شود.

فرماندهی انتظامی شهرستان ماهنشان درپایان از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) و یا وب سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.