۰ نفر

آخرین اخبار از سقوط هواپیمای مسافربری در اصفهان

۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱
کد خبر: 253004
آخرین اخبار از سقوط هواپیمای مسافربری در اصفهان

یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت آسمان ساعت 8 صبح امروز پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد و طی مسیر از رادار خارج شده است؛ این خبر توسط مدیر روابط عمومی آسمان تأیید شده است.

عملیات جست‌وجوی هواپیمای تهران یاسوج فردا از سر گرفته می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با وجود 10 ساعت تلاش، اثری از هواپیمای سقوط کرده تهران یاسوج دیده نشده است گفت: عملیات جست و جوی هواپیما، مجدداً صبح فردا با مساعدت شدن هوا از سر گرفته خواهد شد.

علی محمد احمد افزود: عملیات جستجوی هواپیما در حال حاضر به دلیل تاریکی و شرایط سخت جوی امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه هواشناسی برای فردا دوشنبه 30 بهمن نیز بارش باران و برف پیش بینی کرده است اظهار داشت: تلاش می شود فردا با بهره گیری از تمام امکانات جستجو تا پیدا شدن لاشه هواپیما ادامه یابد.

احمدی تصریح کرد: از ساعت اولیه اعلام محو شدن هواپیما با تمام امکانات ستاد بحران شامل نیروهای امدادی، دستگاه های اجرایی، تجهیزات، تکاوران نیروهای نظامی و انتظامی و افراد آگاه محلی برای یافتن لاشه هواپیما تلاش شد.

مثلت جست‌وجوی لاشه هواپیمای تهران ـ یاسوج مشخص شد

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف تسریع در روند اجرایی عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران ـ یاسوج مثلثی را مشخص کرده‌ایم.

وی گفت: این مثلث با پیش‌بینی سقوط هوایپما در یکی از ضلع‌ها برنامه‌ریزی شد.

وی گفت: هنوز محل دقیق سقوط هواپیمای تهران به یاسوج مشخص نیست.

خانواده های مسافرین سانحه سقوط هواپیمای مسافربری  تهران- یاسوج با اداره کل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تماس بگیرند

پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه ای اعلام کرد:

خانواده های محترم مسافرین سانحه سقوط هواپیمای مسافربری  تهران- یاسوج جهت تسریع در اعلام تشخیص هویت جانباختگان لطفا در اسرع وقت جهت آغاز اقدامات تشخیصی و بررسیهای ژنتیکی با شماره تماس ۰۹۳۶۸۷۴۰۲۱۵ واحد روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تماس حاصل فرمایند.

دلیل شناسایی نشدن هواپیمای سقوط کرده/ احتمالا آنتن دستگاه ردیاب کنده شده است

یک مقام مسئول هواپیمایی آسمان گفت: دستگاه ELT هواپیمای ATR72 سقوط کرده، کاملاً سالم بوده و باتری آن نیز تا سال ٢٠٢١ عمر داشته است.

وی افزود: یکی از هواپیماهای شرکت کارون (نفت) نیز یک سیگنال از آن دریافت کرده اما دیگر سیگنالی دریافت نشده است.

 وی احتمال ضربه خوردن و یا کنده شدن آنتن دستگاه ELT را دلیل احتمالی عدم ارسال سیگنال توسط دستگاه عنوان کرد

لاشه هواپیما پیدا نشد

به رغم گذشت چندین ساعت از عملیات امداد و نجات و گشت نیروهای تجسس برای یافتن اثری از لاشه هواپیما، هواپیمای مسافربری شرکت آسمان پیدا نشد. در این فرایند برودت هوا و بارش باران و برف نیز مزید بر علت شد.

عملیات جستجو برای یافتن محل حادثه هواپیمای تهران - یاسوج از صبح فردا آغاز می‌شود

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: صبح فردا به محض طلوع خورشید در صورت مساعد بودن شرایط جوی بالگردهای اورژانس کشور مجددا به پرواز جهت تجسس می پردازند.

وی تصریح کرد: ۴۰ دستگاه آمبولانس و ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس در نزدیکی محل احتمالی سقوط هواپیما مستقر هستند.

مجتبی خالدی گفت: بارش شدید باران و برودت هوا عملیات تجسس را دشوار کرده است.

امکان جستجوی هواپیمای سانحه دیده پرواز تهران - یاسوج در شب وجود ندارد

محمدحسین نصرتی فرماندار سمیرم اظهار کرد: به هیچ عنوان امکان جستجوی هواپیمای سانحه دیده پرواز تهران - یاسوج در شب وجود ندارد.

فرماندار سمیرم تاکید کرد: با وجود این که جستجوگران علاقمند به ادامه کاوش هستند اما تصمیم بر آن شده که عملیات از ابتدای صبح فردا به صورت زمینی و نیز با بالگرد در صورت بهبود شرایط آب و هوایی، ادامه یابد.

بارش برف و کولاک اجازه دسترسی هوایی به محل سانحه را نمی‌دهد

استاندار کهکلویه و بویراحمد گفت: متعاقب سقوط هواپیما در منطقه، گروههای امدادی را اعزام کردیم اما به خاطر بارش برف و کولاک امکان دسترسی هوایی وجود نداشت.

 علی محمد احمدی استاندار کهکیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه متعاقب سقوط هواپیما در منطقه، گروههای امدادی را اعزام کردیم اما به خاطر بارش برف و کولاک امکان دسترسی هوایی وجود نداشت به همین دلیل تیم های زمینی را اعزام کرده ایم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت امدادی استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری نیز استفاده شده است افزود: از کمک های سپاه، ارتش و نیروهای مردمی و بومی نیز در حال استفاده هستیم اما هنوز محل دقیق سقوط هواپیما مشخص نشده است.

استاندار کهکیلویه وبویراحمد ادامه داد: علیرغم تاریک و سرد شدن هوا، جستجوی زمینی قطع نشده است همچنین از ظرفیت های هلال احمر، ستاد بحران استان، مرکز فوریت های پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و ... استفاده کردیم تا در اولین فرصت به محل سقوط هواپیما برسیم.

به گفته استاندار کهکیلویه بررسی های میدانی نشان می دهد دید افقی در منطقه حداکثر ۲۰۰ متر است.

هرگونه اظهارنظر قبل از رمزگشایی جعبه سیاه غیرکارشناسی است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بعد از دسترسی به سانحه بلک باکس آن را پیدا کرده و جعبه سیاه را برای یافتن علت وقوع حادثه رمزگشایی خواهیم کرد.

علی عابدزاده با بیان اینکه هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان ۴۵ دقیقه پس از پرواز از رادار محو شد و هیچ ارتباطی پس از آن برقرار نشد گفت: تاکنون این هواپیما به دلیل شرایط جوی پیدا نشده است.

معاون وزیر راه  شهرسازی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری، تیم رسیدگی به سانحه را تشکیل داده و از شرکت سازنده هواپیما و سازمان هواپیمایی کشور محل استقرار شرکت هواپیماساز دعوت شده است تا نمایندگان خود را برای بررسی سانحه به ایران اعزام کنند.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری تصریح کرد: بعد از دسترسی به سانحه بلک باکس آن را پیدا کرده و جعبه سیاه را برای یافتن علت وقوع حادثه رمزگشایی خواهیم کرد. بنابراین تا قبل از بررسی دقیق علت سانحه، هرگونه اظهارنظر در این خصوص غیرکارشناسی است

محل دقیق برخورد هواپیمای حادثه دیده قابل پیش بینی نیست

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: اینکه هواپیما دقیقا به کجا برخورد کرده است قابل پیش بینی نیست.

داریوش کریمی اظهار کرد: تا زمانی که امکان داشته باشد عملیات را ادامه خواهیم داد. قسمت هایی که حدس زده شد و جی پی اس ها مشخص کردند، تیم ها جست و جو کرده و همچنان مشغول هستند.

وی افزود: وظیفه ما این است تا زمان پیدا شدن هواپیما عملیات جست و جو را ادامه دهیم تا زمانی که توان داشته باشیم این کار را می کنیم و تا زمان آنکه به تیم ها آسیبی نرسد عملیات ادامه خواهد یافت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: بالگرد در منطقه مستقر است و اگر هوا اجازه دهد فردا صبح پرواز خواهیم کرد و به ما اطلاع داده اند که هوا فردا بهتر خواهد شد.

آخرین مکالمه هواپیمای ATR در آسمان اصفهان بود/ سانحه با دستور رئیس مجلس در حال پیگیری است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در رابطه با پیگیری مجلس در خصوص سانحه امروز سقوط هواپیما گفت: آخرین مکالمه هواپیمای ATR در ساعت 9 و 22 دقیقه صبح امروز در آسمان اصفهان بود

صدیف بدری امروز اظهار کرد: بنا به دستور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، بنده به همراه رئیس کمیسیون عمران و رئیس کمیته حمل و نقل امروز در سازمان هواپیمایی کشور حضور یافتیم و به صورت ریز مسائل را از قبل از وقوع حادثه تا بعد از حادثه مورد بررسی قرار دادیم.

وی با اشاره به پیگیری مجلس شورای اسلامی در خصوص سانحه امروز سقوط هواپیما افزود: آخرین مکالمه هواپیمای ATR که به مقصد فرودگاه یاسوج در حال حرکت بود در ساعت 9 و 22 دقیقه صبح امروز در آسمان اصفهان انجام گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آخرین مکالمه خلبان با مرکز پرواز فرودگاه مهرآباد وضعیت کاملاً عادی بوده، تصریح کرد: خلبان هواپیمای ATR در آخرین مکالمه درخواست کاهش ارتفاع داده که مورد موافقت مرکز پرواز قرار گرفته است.

نمایندگان ATR به ایران می‌آیند/ هیچ مرجعی پیدا شدن لاشه هواپیما را تایید نکرده است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری‌های گسترده تیم‌های امداد و نجات برای پیدا کردن هواپیما، اعلام کرد که هنوز هیچ مرجع رسمی لاشه این هواپیما را رویت نکرده و نمی‌توان از پیدا شدن آن سخن گفت.

عباس آخوندی پس از جلسه ستاد مدیریت بحران گفت: به محض وقوع این حادثه ما در سازمان هواپیمایی کشوری ستاد بحران را تشکیل دادیم و تیم‌های مختلفی به منظور بررسی وضعیت آب و هوا، مسائل فنی و شرایط هواپیما کار خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این ستاد به دست آوردن اطلاعات دقیق از علت اصلی این حادثه است گفت: در کنار آن بلافاصله با شرکت ATR به عنوان شرکت سازنده این هواپیما تماس داشتیم تا نمایندگان آن‌ها از فرانسه به ایران اعزام شوند تا در فرآیند رسیدگی به نیروهای ایرانی کمک و نظرات خود را به ما اعلام کنند. در کنار آن یک ستاد دیگر نیز تشکیل شده که هدفش نظارت بر فرآیند کار ستاد بحران است تا ما با قطعیت شرایط این حادثه تلخ را بررسی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت امدادرسانی نیز توضیح داد: من در ساعات ابتدایی این حادثه با استانداران اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در تماس بودم. اقدامات لازم در این دو استان انجام شده و همه تیم‌ها به محل حادثه اعزام شده‌اند. در استانداری اصفهان تیمی مرکب از ۷۰ کوهنورد اعزام شده تا امداد و نجات پیگیری شود و البته باید در نظر داشت که شرایط جوی بسیار دشوار است و با وجود این شرایط باید پیگیری با تمام توان ادامه پیدا کند.

آخوندی خاطرنشان کرد: در آخرین تماس‌هایی که با استانداران اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد داشتم هیچ مرجع رسمی که لاشه هواپیما را رویت کرده باشد تاکنون وجود ندارد.

پست ۱۰ روز قبل کاوه خلیلی خلبان دوم هواپیمای سقوط کرده ATR

خلبان دوم کاوه خلیلی 10 روز پیش با انتشار تصویر زیر در اینستاگرام خود نوشته

▪️بچه ها با ایرباس پرواز می‌کنند

▪️مردان با بوئینگ پرواز می‌کند

▪️قهرمانان با ATR پرواز می‌کند

16

شهادت ۲ تن از نیروهای امنیت پرواز سپاه در سقوط هواپیمای ATR

دو نفر از نیروهای امنیت پرواز سپاه در حادثه سقوط هواپیمای ATR تهران- یاسوج به درجه رفیع شهادت رسیدند.

شرکت آسمان فهرست جدیدی از مسافران و کادر پروازی حادثه دیده منتشر کرد

شرکت هواپیمایی آسمان دقایقی پیش فهرست جدیدی از مسافران پرواز شماره 3704 مسیر تهران - یاسوج که صبح امروز (یکشنبه) در نزدیکی سمیرم در استان اصفهان دچار سانحه شد را اعلام کرد. در فهرست جدید اسامی برخی مسافران تغییر کرده است.

اسامی مسافران این پرواز که شامل 60 مسافر و 6 خدمه پروازی است، به شرح زیر است:

1)- خلیل آهنگران

2)- احمد چرمیان

3)- سیدرضا فاطمی طلب

4)- علیرضا جامعی

5)- اردشیر راد

6)- سیدبهزاد سیادتی

7)- سیدکرم اله صالحی پرور

8)- حامد امیری

9)- محمد هادی فهیمی هانزایی

10)- ابوالقاسم فرهمندی

11)- مهدی جاوید پور

12)- عبدالاحد مرادی

13)- سکینه کاظمی انور

14)- سلمان آذری

15)- فاطمه دالوند

16)- کوثر هردانی

17)- محمد کبیریان

18)- علیرضا کلهر

19)- حامد مهدوی

20)- مژگان نظری

21)- جلال الدین امیدی پور

22)- حسین رستمی

23)- مریم عابدی

24)- احمد انوری

25)- محمدحسین برزگری

26)- رویا داخته

27)- مجید اسلامی

28)- مهدی قرعلی

29)- حسن رضا قرلاقی

30)- ژیلا قلی پور

31)- زهرا ایمانی مهر

32)- عبدالرضا کردی

33)- محمد نجات

34)- سید نقی نشاطی فر

35)- محسن تقی پور

36)- محمد صادق نوری

37)- امیر پورشعبان

38)- رحمت اله صالحی پرور

39)- بهروز شریف کاظمی

40)- پریسا سوهانی

41)- شاهبد یاری پور

42)- شاهپور یاری پور

43)- غلامعلی احمدی

44)- میلاد علی پور

45)- محسن الله ویران زاده

46)- افشین انصاری

47)- سید ایلیا دانشی

48)- سید طاها دانشی

49)- محمد عیدی نیا

50)- علی فرزانه

51)- حمیدرضا هداوند خان

52)- عزت اله حق شناس

53)- ابراهیم جعفریان سی سخت

54)- نرگس خوبانی

55)- علی اکبر نجمامی سخویدی

56)- علی زارع

57)- محمد هادی نژاد صداقت

58)- مصطفی رضایی

59)- سیدابراهیم ساداتی

60)- محمد مهدی سمیعی نصرآبادی

** اسامی کادر پروازی ATR72

١-کاپیتان حجت الله فولاد

٢-خلبان دوم کاوه خلیلی

٣- سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی

٤- مهماندار بهنام ‎رضایی نیارکی

** اسامی کادر امنیت پرواز

1- محمود بهشتی

2- فرهاد معصومی

مقامات کویتی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفتند

امیر، ولیعهد و نخست وزیر کویت حادثه سقوط هواپیمای مسافربری آسمان را به رئیس‌جمهور کشورمان تسلیت گفتند.

عملیات امداد و نجات هواپیمای تهران - یاسوج فردا ادامه می‌یابد

رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل بارش شدید برف و وقوع بوران، امکان حضور در ارتفاعات وجود ندارد و باید منتظر بمانیم؛ در صورتی که فردا هوا مساعد شد با کمک بالگرد امدادی عملیات جست و جو را ادامه می‌دهیم.

جلال پوران‌فرد افزود: امکان عملیات جست و جو وجود ندارد، زیرا هنوز محل دقیق سقوط هواپیما مشخص نیست و تمامی محل‌های اعلام شده شایعه است.

وی با اشاره به این‌که صحبت‌های اهالی روستاهای اطراف ضد و نقیض است، اضافه کرد: به دلیل بارش شدید برف و وقوع بوران، امکان حضور در ارتفاعات وجود ندارد و باید منتظر بمانیم در صورتی که فردا هوا مساعد شد با کمک بالگرد امدادی عملیات جست و جو را ادامه خواهیم داد.

عملیات جستجوی سانحه دیدگان سقوط هواپیما با مشکل مواجه شد

 معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از دشوار بودن عملیات جستجو سانحه دیدگان هواپیمایی مسافربری تهران - یاسوج به دلیل بارش شدید برف خبر داد.

شاهین فتحی روز یکشنبه گفت: لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده و به دلیل باراش سنگین برف ادامه عملیات جستجو با دشواری مواجه شده است.

وی درباره بالگردهای امدادی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: به دلیل نامساعد بودن آب و هوا، امکان پرواز این بالگردها تاکنون وجود نداشته است.

پیام تسلیت وزیر نیرو در پی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

وزیر نیرو در پی سقوط هواپیمای مسافری تهران-یاسوج با صدور پیامی درگذشت شماری از هموطنان و 6 نفر از همکاران صنعت آب و برق را تسلیت گفت.

موبایل مسافر هواپیمای سقوط کرده یاسوج آنتن می‌دهد

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلفن همراه خلیل آهنگران از کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از 60 مسافر سانحه دلخراش سقوط هواپیمای پرواز امروز تهران- یاسوج در محدوده جنوب روستای کهنگان در شعاع 120 کیلومتری سمیرم اصفهان آنتن می‌دهد.

سید عبدالحسین افتخاری روز یکشنبه اظهار داشت: تمامی اطلاعات لازم در این راستا به مسئولان امر و ستاد مدیریت بحران نیز اعلام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز با تأیید این خبر گفت: این موبایل روشن شده یکی از مسافران سیگنال دارد اما تاکنون با تلاش نیروهای امدادی، فنی و مخابراتی ردیابی نشده است.

اعزام اکیپ‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی به محل سقوط هواپیما

رئیس پلیس آگاهی ناجا از اعزام دو اکیپ تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا برای شناسایی هویت جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج به اصفهان خبر داد.

 سردار محمدرضا مقیمی دراین باره گفت: در پی سقوط هواپیمای تهران- یاسوج  دو اکیپ تیم های  دی وی آی تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا برای شناسایی اجساد قربانیان به محل اعزام شدند و تیم های دی وی آی استان های چهار محال بختیاری، اصفهان و فارس در آماده باش کامل هستند.

کندی جستجوی هواپیمای حادثه دیده در ارتفاعات دنا

مدیرکل هلال احمر استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: شرایط بد آب و هوا عملیات جستجوی هواپیمای حادثه دیده را کند کرده اما نیروهای امداد با انگیزه زیاد در حال جستجو هستند.

جهان‌بین گفت: 11 تیم امداد کوهستان به همراه 12 آمبولانس به محل احتمالی حادثه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات از استانهای فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و لرستان در کنار نیروهای اورژانس و نیروهای نظامی و انتظامی در منطقه مستقر بوده و در جستجوی آثاری از هواپیمای حادثه دیده در مناطقی هستند که احتمال بیشتری دارد نشانه‌ای از هواپیما در آن یافت شود.

جهان بین خاطرنشان کرد: ست امداد و نجات در اختیار امدادگران قرار گرفته اما خوب است که اینگونه امکانات به میزان بیشتری در اختیار استانها قرار گیرد تا در چنین مواقعی کمک‌رسان باشند.

چرا سیستم ELT هواپیما برای یافتن لاشه فعال نمی‌شود؟

هواپیماهای مسافری دارای سیستمی به نام ELT هستند که با ضربه فعال می‌شود و موقعیت مکانی هواپیما را به ماهواره‌های امداد و نجات و حتی هواپیماهای اطراف اعلام می‌کند در حالی که ظاهراً در ATR آسمان این سیستم فعال نیست و هنوز لاشه یافته نشده است.

به گفته یکی از کارشناسان، هواپیماهای مسافربرى داراى سیستم ELT یا همان emergency locator transmitter است که فرستنده‌ای است که نقطه وقوع سانحه را مشخص می‌کند و ماهواره‌های تجسس و نجات که عمدتا فرانسوى هستند می‌توانند موقعیت وقوع سانحه را دریافت و به عوامل تجسس و نجات اعلام کنند ولى ظاهراً هواپیمایی آسمان آبونمان این سرویس را پرداخت نکرده و از این سرویس بی بهره است.

لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده‌است /تجسس‌ها در شب هم ادامه می‌یابد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با وجود تداوم تجسس‌ها در طول ساعات گذشته، هنوز امکان پیدا کردن لاشه هواپیمای سقوط کرده به وجود نیامده است.

رضا جعفرزاده تصریح کرد: با وجود آنکه شرایط آب و هوایی منطقه اوضاع را برای تجسس بسیار دشوار کرده، اما تیم‌های بررسی در محل حضور دارند و به دنبال پیدا کردن لاشه هواپیما هستند. این عملیات در شب نیز ادامه خواهد داشت هرچند به دلیل کاهش دید احتمال دارد که تنها به شکل زمینی ادامه یابد.

به گفته وی تا زمان پیدا شدن لاشه هواپیما بررسی‌ها ادامه پیدا می‌کند و امشب نیز این روند تداوم خواهد یافت.

همچنان راه دسترسی به محل حادثه هواپیما وجود ندارد

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از پیگیری فوری حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج خبر داد و گفت: متاسفانه همچنان راه دسترسی به محل حادثه وجود ندارد.

عدل هاشمی پور گفت: مجمع نمایندگان استان بلافاصله پس از دریافت خبر سقوط هواپیما صحن مجلس را ترک کرده و در جلسه ستاد بحران کشور که در سازمان هواپیمایی برگزار شد، شرکت کردند.

وی اظهارکرد: در این جلسه که وزیر راه و مسئولان هلال احمر و هواشناسی نیز حضور داشتند تمام گزارشات مورد نیاز را دریافت کردیم و ابعاد گوناگون حادثه مورد بررسی جدی قرار گرفت. 

پیام تسلیت وزیر کشور در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج

وزیر کشور در پیامی سانحه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج را که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان شد، تسلیت گفت.

پیام تسلیت وزیر اطلاعات در پی حادثه سقوط هواپیما

وزیر اطلاعات جان‌باختن جمعی از هموطنانمان در پی حادثه سقوط هواپیما را تسلیت گفت.

اعلام لیست قطعی مسافران

هواپیمایی آسمان لیست اسامی مسافرین پرواز شماره ۳۷۰۴ مسیر تهران – یاسوج را منتشر کرد :

۱)-  خلیل آهنگران

۲)-  احمد   چرمیان

۳)- سیدرضا  فاطمی طلب

۴)_ آرش قنبری کرمانشاه

۵)- اردشیر راد

۶)- سیدبهزاد   سیادتی

۷)- سیدکرم اله صالحی پرور

۸)- حامد امیری

۹)- محمد هادی فهیمی هانزایی

۱۰)- ابوالقاسم فرهمندی

۱۱)- مهدی جاوید پور

۱۲)- عبدالاحد مرادی

۱۳)- فرهاد  آرامش نیا

۱۴)- سلمان آذری

۱۵)- فاطمه  دالوند

۱۶)- کوثر هردانی

۱۷)- محمد کبیریان

۱۸)- علیرضا کلهر

۱۹)- حامد مهدوی

۲۰)- مژگان نظری

۲۱)- جلال الدین امیری پور

۲۲)- حسین رستمی

۲۳)- مریم عابدی

۲۴)- احمد انوری

۲۵)- محمدحسین برزگری

۲۶)- رویا  داخته

۲۷)- مجید اسلامی

۲۸)- مهدی قرالی

۲۹)- حسن رضا قرلاغی

۳۰)- ژیلا   قلی پور

۳۱)- زهرا  ایمانی مهر

۳۲)-  عبدالرضا  کردی

۳۳)- محمد  نجات

۳۴)-  سید نقی نشاطی فر

۳۵)- عبدالکاظم   نیسی

۳۶)-  محمد صادق نوری

۳۷)- امیر  پورشعبان

۳۸)- رحمت اله صالحی پرور

۳۹)- بهروز شریف کاظمی

۴۰)- پریسا سوهانی

۴۱)- شاهبد یاری پور

۴۲)- شاهپور یاری پور

۴۳)- غلامعلی احمدی

۴۴)- میلاد  علی پور

۴۵)- محسن   الله ویران زاده

۴۶)- افشین  انصاری

۴۷)- سید ایلیا دانشی

۴۸)- سید طاها دانشی

۴۹)- محمد عیدی نیا

۵۰)- علی فرزانه

۵۱)-  حمیدرضا هراوندخانی

۵۲)- عزت اله حق شناس

۵۳)-  ابراهیم  جعفریان سی سخت

۵۴)-  نرگس  خوبانی

۵۵)- علی اکبر  نجمامی سخویدی

۵۶)- کرامت نرگس نژاد

۵۷)- محمدهادی نژاد صداقت

۵۸)- مصطفی رضایی

۵۹)- سیدابراهیم ساداتی

۶۰)-  محمدمهدی  سمیعی نصرآبادی

آخوندی: ادعای نقص هواپیما قابل استناد نیست

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: ادعای نقص هواپیمای ATR قابل استناد نیست و لاشه هواپیما پیدا نشده است. ۷۰ کوهنورد به نقاط احتمالی سقوط هواپیما اعزام می شوند.

درخواست از کمپانی ای‌تی‌آر برای اعزام نماینده به ایران

وزیر راه: با کمپانی ATR تماس گرفته‌ایم کارشناسان خود را بابت ارزیابی حادثه به ایران اعزام کنند تا نظر خود را درباره این حادثه به ما اعلام کنند

در موقعیت گوشی تلفن همراه در منطقه حادثه هواپیما چیزی یافت نشد

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: در محلی که اعلام می شد گوشی تلفن همراهی در آن روشن است نیز جست و جو انجام شد، ولی چیزی در آنجا هم پیدا نشد.

داریوش کریمی اظهار کرد: موقعیتی که گفته می شد در آن گوشی تلفن همراهی روشن است جست و جو شد، ولی چیزی در آن جا نیز یافت نشد.

وی افزود: منطقه بین بیش از 30 تیم از هلال احمر تقسیم شده و عملیات جست و جو در حال انجام است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: نیروهای زیادی در منطقه حضور دارد و باید جست و جوها ادامه پیدا کند.

ظریف حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفت

وزیر امور خارجه در پیامی حادثه دردناک سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفت.

پیام تسلیت معاون اول رییس جمهور در پی حادثه سقوط هواپیما

معاون اول رییس جمهور با صدور پیامی حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج و جان باختن جمعی از هموطنان را تسلیت گفت.

تا اطلاع ثانوی محور سی سخت و یاسوج و بالعکس مسدود است

مدیر روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان با تایید مسدود شدن محور اصفهان ـ سمیرم و یاسوج گفت: در محور سی سخت و یاسوج و بالعکس تا اتمام عملیات جست وجو محدودیت تردد اعمال می شود.

سرهنگ جواد درستکار اظهار کرد: ورود خودروهای غیر ضروری و مردم در این محوطه با محدودیت اعمال می شود.

وی ادامه داد: این محدودیت تردد تا اتمام عملیات جست وجو برقرار است.

وضعیت بیمه هواپیمای سقوط‌کرده مشخص شد

براساس اعلام بیمه ایران هواپیمای ATR پرواز تهران - یاسوج تحت پوشش بیمه ایران بوده است.

در پی حادثه تاسف‌بار سقوط هواپیمای خطوط هوایی آسمان در سمیرم، بیمه ایران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تاثر و تاسف فراوان بابت این حادثه ناگوار اعلام کرد هواپیمای ATR پرواز تهران – یاسوج تحت پوشش بیمه‌ای این شرکت بوده است.

موبایل یکی از مسافران روشن است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: موبایل یکی از مسافران هواپیما پرواز تهران- یاسوج روشن است.

جلال پورانفر افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ردیابی کرده و به ما اعلام شد که در حال عزیمت به منطقه مورد نظر هستیم.

وی ادامه داد: از طریق GPS محل تقریبی سقوط هواپیما مشخص شده است. ولی هنوز چیزی از لاشه هواپیما یا پیکر مسافران پیدا نکرده‌ایم.

وی اظهارکرد: از طریق موبایل یکی از مسافران که روشن بوده و ردیابی شده محل سقوط هواپیما مشخص شده و از طریق GPS در حال یافتن محل حدودی سقوط هواپیما هستیم.

عملیات جستجوی هواپیما به دلیل بارش شدید برف امکان ندارد

یکی از اهالی و از اعضای شورای سابق دهیاری نُقل و دنگزلو گفت: در حال حاضر در ارتفاع 2000 متری دنا قرار داریم و به دلیل بارش شدید برف هیچ عملیاتی امکان انجام ندارد.  در حال حاضر در ارتفاع 2000 متری دنا هستیم و در یکی از ساختمان های منابع طبیعی در کوه پناه گرفته ایم. در حال حاضر به دلیل مه گرفتگی شدید حتی بالای کوه پیدا نیست.

وی افزود: همه چیز متوقف است و به دلیل بارش شدید برف، هیچ عملیاتی امکان انجام ندارد. اینکه اعلام می‌شود دود دیده شده چنین چیزی امکان پذیر نیست چراکه حتی بدنه بالایی کوه به دلیل مه شدید پیدا نیست.

رویت لاشه هواپیما تکذیب شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص جوی حکمفرما در منطقه سقوط هواپیما هنوز امکان دسترسی به این منطقه به وجود نیامده است و خبرها درباره پیدا شدن لاشه هواپیما نیز تکذیب می‌شود.

رضا جعفرزاده تصریح کرد: پس از این حادثه تیم‌های مختلف تخصص و بررسی سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شده و تعدادی از این تیم‌ها به منطقه اعزام شده‌اند، اما با توجه به شرایط خاصی که در آب و هوای منطقه حکمفرماست هنوز رسیدن به منطقه احتمالی سقوط فراهم نشده است و خبر پیدا شدن هواپیما صحت ندارد.

درخواست وزیر راه از استانداران اصفهان و کهکیلویه‌وبویراحمد برای اولویت‌دهی به امداد و نجات

وزیر راه و شهرسازی پس از وقوع سانحه هواپیما در تماس تلفنی با استانداران اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد خواستار اعزام تیم های امدادی به محل سانحه و اولویت دهی به امداد و نجات شدند.

ترافیک خودروهای امدادی و شخصی در جاده منتهی به منطقه پادنای سمیرم

گزارش های مردمی از جاده ارتباطی یاسوج به سمیرم حاکی از ترافیک شدید خودروهای امدادی و شخصی بویژه در جاده های منتهی به منطقه پادنای سمیرم است.

گروه های امدادی به محل احتمالی سقوط هواپیما رسیدند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 22 گروه امداد و نجات از هلال احمر و اورژانس جاده ای استان اکنون به محل احتمالی سقوط هواپیما در منطقه پادنای سمیرم رسیده اند و عملیات جست و جو آغاز شده است.

تسلیت شورای وزیران سوریه به خاطر سقوط هواپیمای ایرانی

شورای وزیران سوریه با ارسال پیامی، حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری ایرانی که در مسیر تهران - یاسوج در حال پرواز بود را به خانواده های قربانیان و مردم کشورمان تسلیت گفت.

اعزام 27 دستگاه آمبولانس به محل حادثه سقوط هواپیما در سمیرم

 مسئول تیم اعزامی اورژانس کشور به محل حادثه سقوط هواپیمای آسمان گفت: 27 دستگاه آمبولانس به محل حادثه در منطقه کوهستانی نزدیک روستای بیده سمیرم اعزام شده اند اما به علت شرایط جوی نامناسب، دید کافی برای پیدا کردن هواپیما وجود ندارد.

بازتاب سانحه هوایی تهران - یاسوج در رسانه‌های خارجی

خبر سقوط هواپیمای مسافربری ATR که از تهران عازم یاسوج بود در رسانه‌های خارجی هم بازتاب گسترده‌ای داشت.

شبکه خبری بی‌بی‌سی به نقل از مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان از وقوع سانحه هوایی و کشته شدن تمامی سرنشینان هواپیما خبر داد. این رسانه همچنین در مطلبی به برخی از سوانح اخیر هوایی در جهان پرداخته‌ است.

شبکه خبری الجزیره هم با اشاره به خبر سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان از کشته شدن احتمالی ۶۶ سرنشین این هواپیما اطلاع داد. این شبکه در گزارشی به نوع این هواپیما اشاره کرده و آورده‌ است: هواپیمای ATR72 یک هواپیمای دوموتوره توربوپراپ است که در پروازهای داخلی کوتاه برد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین اسکای نیوز در خبری با استناد به منابع داخلی به انتشار خبر سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در نزدیکی منطقه سمیرم و احتمال کشته شدن تمامی سرنشینان آن اقدام کرد.

در همین رابطه شبکه خبری سی ان ان نیز گزارش داده هواپیمای مسافربری ATR72 که از تهران عازم شهر یاسوج بود مدتی پس از بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد از رادار خارج شده و از احتمال سقوط آن خبر داد. همچنین این رسانه گزارش داده که تیم‌های امداد و نجات به محل حادثه اعزام شده‌اند هرچند شرایط نامناسب جوی پیشرفت عملیات را کند کرده‌ است.

روزنامه ایندیپندنت هم به نقل از رسانه‌های داخلی نوشت: به دنبال وقوع حادثه هوایی در ایران و احتمال کشته شدن سرنشینان هواپیمای ATR72 تیم‌های هلال احمر به محل اعزام شده‌اند اما تاکنون اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشده است.

نیویورک تایمز نیز با استناد به صحبت‌های سخنگوی شرکت‌ هواپیمایی آسمان نوشت: این هواپیما در نزدیکی مقصد دچار حادثه شده و احتمال فوت تمامی مسافران و خدمه پرواز وجود دارد. همچنین در حال حاضر اطلاعاتی از علت سقوط این هواپیما وجود ندارد.

حضور تیم ارزیاب پزشکی قانونی درمحل سقوط هواپیما/ آمادگی برای اخذ نمونه ژنتیک در صورت نیاز

مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور از اعزام یک تیم ارزیاب به منطقه سقوط هواپیما خبر داد و اعلام کرد که آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی در آماده باش هستند.

دستور آملی‌لاریجانی به دادستان کل کشور درباره سقوط هواپیما

رئیس قوه قضاییه در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج و درگذشت جمعی از هموطنان ضمن تسلیت به بازماندگان، از دادستان کل کشور خواست با تشکیل کمیته ای علت وقوع حادثه را بررسی و نسبت به برخورد قانونی با مقصرین اقدام کند.

پوتین به روحانی تسلیت گفت

رئیس جمهور روسیه در پیامی به رئیس جمهور کشورمان سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را تسلیت گفت.

درگذشت جمعی از فعالان محیط زیست در حادثه سقوط هواپیما

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت که جمعی از متخصصان محیط زیست ومنابع طبیعی که در روزهای اخیر با حضور در مجلس شورای اسلامی از تلاشگران این عرصه و فعالیت‌های آنها مستندا دفاع کرده بودند در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست داده‌اند.

حکم آخوندی برای تشکیل هیات تخصصی برای نظارت بر فرآیند رسیدگی به سانحه

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی، مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل و نقل این وزارتخانه را مامور تشکیل هیات تخصصی برای نظارت بر فرآیند رسیدگی به سانحه کرد.

رئیس مجلس حادثه سقوط هواپیمای خط تهران-یاسوج را دردناک خواند/ کمیسیون عمران علت حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را پیگیری کند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه هوایی که امروز رخ داد بسیار دردناک و تاسف‌برانگیز برای تمامی ملت ایران بود، نمایندگان مجلس نیز از این موضوع متاثر هستند و با وجود مطرح بودن بحث بودجه در صحن، نمایندگان مکرراً موضوع را پیگیری کردند که چرا این حادثه رخ داده است.

لازم است کمیسیون عمران این موضوع را پیگیری کند تا ریشه این مسائل مشخص شود.

مجلس تسلیت گفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت گفتن حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، خواستار پیگیری علت دقیق حادثه توسط وزیر راه شدند.

هماهنگی با استانداران کهکیلویه و فارس برای امدادرسانی

استاندار اصفهان از هماهنگی با استانداران کهکیلویه و فارس برای امدادرسانی به حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج خبر داد.

لاشه هواپیما دیده شد

بر اساس اعلام منابع آگاه لاشه هواپیما دقایقی پیش دیده شد، در منطقه پادنا، هم اکنون برف شدید در این منطقه در حال بارش است.

حضور آخوندی در جلسه کمیته بحران سازمان هواپیمایی کشوری

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل جلسه کمیته بحران برای بررسی علت سقوط هواپیمای اِی تی آر200 (ATR72-200 ) شرکت آسمان با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این سازمان خبر داد.

وی اظهار داشت: در این جلسه علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی و مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان حضور دارند تا تصمیمات مقتضی در این زمینه اتخاذ شود.

پس از سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران - یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی را مسئول تشکیل ستاد بررسی سانحه سقوط هواپیمای شرکت آسمان کرد.

آخرین پیام یکی از حادثه دیدگان قبل از پرواز
آخرین کرم‌الله صالحی‌پرور یکی از مسافرین پرواز تهران یاسوج را مشاهده می کنید.

13

عمر هواپیمای سقوط کرده 25 سال بوده است

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به سال ساخت هواپیمای سقوط کرده گفت: این هواپیما در سال ۱۹۹۳ ساخته شده بود و نمی‌توان برای هیچ هواپیمایی عمر دقیقی تعیین کرد.

علی عابدزاده گفت: دستگاه ناوبری که روی این هواپیما نصب شده بود مدرن بود و این درست نیست که مسائل قبل و نقص‌هایی که این هواپیما در سال‌های قبل داشته است را به سقوط امروز آن ربط دهیم.

گروه های امدادی به 4 گروه جهت جستجو تقسیم شدند

پرانفرد، مسئول تیم اعزامی اورژانس گفت: گروه های امدادی به 4 گروه جهت جستجو در 4 محل احتمالی سقوط اعزام شده اند و تاکنون گزارشی از محل سقوط احتمالی هواپیما مشاهده نشده است.

اعزام پهپاد به محل حادثه سقوط هواپیما در پادنای سمیرم

رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم از اعزام پهپاد (پرنده هدایت‌پذیر از دور ) به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در منطقه پادنای سمیرم در جنوب اصفهان خبر داد.

سید نور محمد موسوی افزود: به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان ارسال بالگرد به منطقه وجود ندارد و قرار است بزودی پهپاد به منطقه ارسال شود.

مشاهده دود در محدوده «پس دنا»

گزارش تیم های امدادی حاکی است که دودی در محدوده «پس دنا» (بین روستای نقل و خفر) در محدوده پادنا مشاهده شده است و تیم های امداد روستایی در حال عزیمت هستند.

محور اصفهان –سمیرم –یاسوج و بالعکس موقتا مسدود شد

پلیس‌ راه راهور ناجا اعلام کرد: محور اصفهان –سمیرم –یاسوج و بالعکس در  استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد به دلیل جلوگیری از تردد غیر‌ضروری جهت تسهیل در عملیات امداد و نجات (سقوط هواپیما) تا اطلاع بعدی، محدودیت ترافیکی دارد و تردد در آن ممنوع است.

تصویر بلیت یکی از مسافران جامانده از پرواز یاسوج

 فرهاد آرامش نیا که از پرواز تهران یاسوج جا مانده است می‌گوید: خدا خیلی به من لطف کرده ولی با تمام وجودم برای عزایزان از دست رفته غمگینم.

16

 جست‌جوی مردم محلی برای یافتن لاشه هواپیما

مردم محلی منطقه سقوط هواپیمای آسمان در برای یافتن نشانی از لاشه هواپیمای سقوط کرده جست و جو می‌کنند.

17

رسیدن به هواپیما ممکن از چند روز زمان ببرد

 

یک مقام آگاه گفت: احتمالا هواپیما در قله قاش مستان سقوط کرده است. بر اساس گفته این مقام آگاه، اگر سقوط در این محل باشد رسیدن به هواپیما ممکن است چند روز زمان ببرد.

 

12

رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی سانحه‌ سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفتند

 در پی‌ سانحه‌ مصیبت‌بار سقوط هواپیمای‌ مسافربری‌، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیام‌ تسلیتی‌ صادر کردند.
 
رییس جمهور در پیامی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان را تسلیت گفت

رییس جمهور در پیامی سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج را که منجر به جان باختن عده‌ای از هموطنان عزیز شد ، تسلیت گفت.

شرکت آسمان فوت تمام سرنشینان را تایید نهایی نمی‌کند

مدیر روابط عمومی شرکت آسمان خبر فوت سرنشینان هواپیمای سقوط کرده را نه تایید و نه تکذیب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ،طباطبایی اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه هنوز امکان دسترسی ما به محل سقوط هواپیما مشخص نیست و از این رو نمی‌توان به طور دقیق و قطعی خبر مرگ تمام سرنشینان این هواپیما را تایید کرد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که شرکت آسمان صبح امروز با قطعی دانستن فوت تمام سرنشینان این هواپیما برخورد با کوه را علت اصلی این حادثه اعلام کرده بود. اما برخی رسانه‌ها در خبری بعید اعلام کرده‌اند ممکن است هواپیما با کوه برخورد نکرده باشد و موفق به فرود اضطراری شده باشد که تا زمان پیدا شدن لاشه هواپیما نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد، هرچند که این ایده با مشاهدات شاهدان عینی در تناقض است و همچنین اگر شانسی برای زنده ماندن مسالفران وجود داشت احتمالا می‌توانستند از طریقی تماس برقرار کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت آسمان در این رابطه گفت: صحبت‌هایی که ما مطرح کردیم مربوط به اظهارات برخی شاهدان عینی است و تا زمانی که تیم امداد در محل حادثه حاضر نشود نمی‌توان به طور دقیق از سرنوشت مسافران این پرواز سخن گفت.

این هواپیمای ATR حامل ۶۶ مسافر بود.

سقوط هواپیما

مدل هواپیمای ATR72 که در کوه‌های دنا سقوط کرد، 72-212 است. ایران پس از برجام ATR 72-600 خریداری کرده و ۶ فروند از آن به ایران وارد شده است

سقوط هواپیما

تیم کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اعزام به محل حادثه

روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های اصفهان: هنوز هیچ اطلاعی از علت سقوط هواپیمای «تهران - یاسوج» در دست نیست

سقوط هواپیما

تصاویر اساتید دانشگاه که صبح امروز در حادثه سقوط هواپیمای یاسوج جان باختند

مه و برف و باران در منطقه و تلاش برای یافتن لاشه هواپیما

وفایی مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویر احمد گفت: مه، بارندگی وبرف زیاد بوده و شرایط در منطقه بسیار سخت است.

افراد محلی کمک های خوبی کردند اما هنوز نتوانستند شی یا بخشی از هواپیما را پیدا کنند و مشکل  فعلا مه و برف و باران است.

گزارش ویژه آب و هوایی سی ان ان درباره منطقه محل سقوط هواپیمای ایرانی

 دید بسیار پایین است/ هواپیما ٨٠ کیلومتر مانده به مقصد سقوط کرد

24

تصویری از اطراف محل سقوط هواپیمای یاسوج و نیروهای امدادی و مردم در محل حادثه

23

رئیس سازمان هواپیمایی: تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما کشف نشود، نمی توان علت دقیق حادثه را مشخص کرد

هواپیمای مسافربری تا ١٤ مایلی با مرکز کنترل در ارتباط بوده است.

احتمال زنده بودن مسافران آی‌تی‌آر

با توجه به محل محو شدن هواپیمای ای تی آر آسمان از صفحه رادار که در نزدیکی کاشان ومنطقه ای دشت مانند است، احتمال فرود اضطراری آن در منطقه و زنده ماندن سرنشینان وجود دارد.

 عکس صفحه رادار مرکز کنترل فضای کشور نشان می دهد هواپیمای ای تی آر ۷۲ ـ ۶۰۰ هواپیمایی آسمان در نزدیکی یاسوج اعلام کرده است به دلیل خرابی وضعیت جوی امکان فرود ندارد و در حال بازگشت است؛ بعد از این ارتباط رادیویی، هواپیما در نزدیکی کاشان از صفحه رادار گم شد.

یک مقام مسئول در صنعت هوانوردی اعلام کرد دو فروند هلی کوپتر برای گشت زنی در منطقه سمیرم آماده است ولی به دلیل مشخص نبودن محل دقیق سقوط هواپیما و نیز وسعت منطقه، امکان گشت زنی هوایی وجود ندارد.

 حدود 20 سال قبل هم  یک فروند فوکر ۱۰۰ از صفحه رادار محو شد و  اعلام شد که این هواپیما سقوط کرده اما پس از ۳ ساعت هواپیما در حالی سالم کشف شد که طی یک فرود اضطراری در منطقه دشت، به گِل نشسته بود.

براین اساس و با توجه به اینکه خلبان این هواپیما باتجربه بوده و نیز منطقه فرود اضطراری دشت مانند بوده است، احتمال فرود اضطراری آن در حوالی کاشان و نیز زنده ماندن تعدادی از سرنشینان آن وجود دارد.

این در حالی است که متاسفانه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری علیرغم آنکه هنوز محل دقیق سقوط احتمالی کشف نشده و اطلاعی درباره آن در دست نیست، نه فقط گزینه سقوط را بصورت قطعی اعلام کرد بلکه تمام مسافران این هواپیما را کشته شده تلقی کرد و از طریق رسانه ملی به مردم تسلیت گفت.

هواپیمای حادثه دیده از 25 سال پیش در اختیار شرکت آسمان بود

شرکت هواپیمایی آسمان 6 فروند هواپیمای ای تی آر 72- 200 را از سال 1993 میلادی در اختیار داشت که سه فروند از آنها همچنان در مسیرهای مختلف داخلی پرواز می کرد.

 هواپیمای ای تی آر 200 (ATR72-200) که صبح امروز در مسیر تهران به یاسوج سقوط کرد، از نسل قدیمی این نوع هواپیما به شمار می رفت که 60 مسافر و 6 خدمه پروازی داشت.

این 6 فروند هواپیمای شرکت ای تی آر ایتالیا از 25 سال پیش پروازهای خود را در شرکت آسمان آغاز کرد؛ سه فروند آن زمین گیر شده بود اما سه فروند دیگر همچنان عملیاتی بودند.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل کمیته بحران این سازمان برای بررسی دلایل سقوط هواپیمای ای تی آر 200 شرکت آسمان خبر داد و گفت: این هواپیما موقع برخاستن از فرودگاه مهرآباد بدون هیچ مشکل فنی عازم یاسوج شد اما در 120 کیلومتری شهرستان سمیرم سقوط کرده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون تیم بررسی دلایل بروز این حادثه در سازمان هواپیمایی کشوری در حال عزیمت به منطقه است تا از نزدیک علت سقوط را بررسی کند.

شرایط نامساعد جوی و احتمال بارش برف در منطقه سانحه هواپیمای تهران-یاسوج

نیروهایی امدادی در حالی برغم شرایط نامساعت جوی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هواپیمای یاسوج-تهران هستند که در حال حاضر براساس اعلام هواشناسی آسمان سمیرم بارانی و دمای هوا در این منطقه هفت درجه بالای صفر است و بارش برف در این منطقه کوهستانی نیز برای شب پیش‌بینی شده است.

ورود دادستان یاسوج به حادثه سقوط هواپیما

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت:به عنوان مدعی العموم و در مقام پیگیری حقوق عامه ماجرای تلخ و تاسف بار سقوط هواپیما را پیگیری می کنیم.

 مهرداد کرمی دادستان یاسوج با تسلیت به بازماندگان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری از تشکیل شورای تامین استان کهکیلویه و بویر احمد خبر داد و گفت: هماهنگی های لازم جهت انجام اقدامات اولیه انجام و نیابت قضایی به مقامات قضایی شهرستان سمیرم داده شده است.

دادستان یاسوج تاکید کرد: قطعا در مقام مدعی‌العموم و پیگیر حقوق عامه موضوع دلایل سقوط این هواپیما و احتمال نقص فنی آن را از مراجع ذی ربط پیگیری خواهیم کرد.

این مقام قضایی با اعلام اینکه بیشتر مسافران این پرواز از اهالی یاسوج و شهرهای اطراف بوده‌اند تاکید کرد: تقاضای ما از مردم شریف استان و مردم کشور این است که خبرهای مربوطه را منابع رسمی دنبال کنند.

محل سقوط هواپیما در ارتفاع 3800 تا 4200 متری دنا است

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات گفت: ارتفاع منطقه سقوط هواپیما 3800 تا 4200 متر است و فقط تیم های امداد کوهستان امکان دسترسی به محل را دارند.

حسین درخشان  اظهار داشت: با توجه به اینکه محل احتمالی سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا بین 3800 تا 4200 متر ارتفاع دارد، تیم های امداد کوهستان هلال احمر اصفهان و چهارمحال به سمت محل حادثه اعزام شده اند.

وی ادامه داد: تیم های امداد کوهستان استان های فارس و لرستان هم به حالت آماده باش در امده تا به کمک بروند. محل سقوط به شدت صعب العبور است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تاکید کرد: هنوز هیچ یک از تیم های امدادی و مردم محلی نتوانسته اند محل سقوط را مشاهده کنند.

نماینده سمیرم (اصفهان) در مجلس: محلی‌ها صدای مهیب برخورد هواپیما با کوه دنا را شنیده‌اند

22

کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی سقوط هواپیمای یاسوج تشکیل می‌شود

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج خبر داد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین ، محمدعلی وکیلی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان در مورد سقوط هواپیمای APR آسمان که از تهران به یاسوج در حرکت بود، گفت: اطلاعات اولیه ما حاکی از این است که شرایط جوی مناسب نبوده و دید کافی وجود نداشته است. ضمن اینکه هواپیما هم با توجه به قدرت ارتفاعش در ارتفاع پایین پرواز می‌کرده است.

وی افزود: باید بررسی کنیم که آیا در زمان صدور اجازه پرواز با توجه به شرایط جوی آیا قصوری انجام شده یا نه و آیا با رعایت اصول ایمنی اجازه پرواز داده شده یا خیر.

وکیلی در پایان گفت: با توجه به اطلاعات اولیه‌ای که دریافت کردیم، کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی علل سقوط این هواپیما تشکیل می‌شود.

مردم محلی به کمک تیم های جستجو آمدند

هوا در محل سقوط هواپیمای مسافربری برفی است

اسامی مسافران پرواز تهران- یاسوج

 

اسامی 66 مسافر و خدمه پرواز تهران ـ یاسوج اعلام شد

اسامی کامل مسافران هواپیمای ATR آسمان که امروز در حوالی روستای بیده در 140 مایلی یاسوج سقوط کرد به شرح زیر است:

1.خلیل آهنگران

2. احمد چرمیان

3. سیدرضا فاطمی‌ طلاب

4. علیرضا جامه‌نی

5. سکینه کاظمیان‌‌ور

6. اردشیر راد

7. سیدبهزاد سیادتی

8. سید  صالحی‌پرور

9. حامد امیری

10. محمد فهیمی‌هنزایی

11. ابوالقاسم فرهمندی

12. مهدی جاویدپور

13. عبدالاحد مرادی

14. سلمان آذری

15. فاطمه دالوند

16. کوثر هردانی

17. محمد کبیریان

18. علیرضا کلهر

19. حامد مهدوی

20. مژگان نظری

21. جلال امیدی‌پور

22. حسین رستمی

23. مریم عابدی

24. احمد انوری

25. محمد برزگری

26. رویا داخته

27. مجید اسلامی

28. مهدی قرالی

29. حسن‌رضا قرلاقی

30. ژیلا قلی‌پور

31. زهرا ایمانی‌مهر

32. عبدالرضا کردی

33. محمد نجات

34. سید  نشاطی‌فر

35. محمدصادق نوری

36. امیر پورشابان

37. رحمت صالحی‌پرور

38. بهروز شریف کاظمی

39. پریسا سوهانی

40. شهبد یاری‌پور (کودک خردسال)

41. شاهپور یاری‌پور 

42. غلامعلی احمدی

43. میلاد علی‌پور

44. محسن الله‌ویران‌زاده

45. افشین انصاری

46. سید ایلیا دانشی

47. سید طاها دانشی

48. محمد عیدی‌نیا

49. علی فرزانه

50. حمید هداوند‌خانی

51. عزت‌الله حق‌شناس

52. ابراهیم جعفریان سی‌سخت

53. نرگس خوبانی

54. علی ناجمامی سخوی‌دی

55. محمد نجات‌صداقت

56. مصطفی رضایی

57. سیدابراهیم ساداتی

58. محسن سمیعی نصرآبادی

59. محسن تقی‌پور 

60. علی زارع

اسامی کرو پروازی حجت‌الله فولاد، کاوه خلیلی، محمدحسین فرسنگی و بهنام رضایی نیارکی است. 

همچنین اسامی امنیت پرواز، محمود بهشتی و فرهاد معصومی است.

 

آخرین عکس علیرضا جامعی، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از مسافران پرواز سانحه دیده تهران-یاسوج هواپیمایی آسمان که ظاهرا صبح امروز و پیش از پرواز ثبت شده است

پرواز تهران- یاسوج

وزیر راه مسئول تهیه گزارش علل سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج شد

با دستور رییس جمهور، وزیر راه مسئول تهیه گزارش علل سقوط هواپیمای شرکت آسمان شد.

با دستور رییس جمهور و بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری،  وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت تا با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش نماید.

علی مطهری در صحن علنی مجلس:

کمیسیون عمران گزارشی درباره سانحه هواپیمای تهران - یاسوج ارائه دهد

علی مطهری از کمیسیون عمران مجلس خواست تا گزارشی را از سقوط هواپیمای تهران - یاسوج تهیه کرده و تقدیم هیئت رئیسه مجلس کند.

 مطری که ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت، گفت: مطلع شدیم هواپیمای تهران- یاسوج در مسیر خود سقوط کرده و تعدادی از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

نایب رییس مجلس اظهار داشت: رضایی جهرمی، رئیس کمیسیون عمران، غلام محمد زارعی نماینده یاسوج و غلامرضا تاجگردون به همراه معاون وزارت راه و شهرسازی در جلسه ستاد بحران سازمان هواپیمایی شرکت کرده اند و از کمیسیون عمران مجلس می خواهیم که گزارشی را درباره علت این حادثه تهیه و به هیئت رئیسه مجلس ارائه دهد.

تصاویری از نجات جان مسافران هواپیمای سانحه دیده در سال ١٣٩٢ توسط کاپیتان فولاد

نخستین تصویر از هواپیمای ATR هواپیمایی آسمان که صبح امروز در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد منتشر شد.

سقوط هواپیما

عبدالرضا کردی یکی از مسافران هواپیمای سقوط کرده یاسوج، رییس فرهنگ‌سرای ملل تهران بود.

کاوه خلیلی خلبان دوم پرواز 3704 سقوط کرده هواپیمایی آسمان

خلبان دوم

 

اولین پرواز ATR سانحه‌دیده آسمان سال ۱۹۹۳ انجام شد/ هواپیما چند سال در شیراز زمین‌گیر بود

یک منبع آگاه گفت: اولین پرواز هواپیمای ATR آسمان که امروز در حوالی سمیرم سقوط کرد در سال ۱۹۹۳ بود، این هواپیمای ملخی چندین سال در شیراز زمین‌گیر بود و پس از تعمیرات و اورهال، به تازگی به پرواز درآمده بود.

یک منبع آگاه  اظهار داشت: اولین پرواز هواپیمای ATR آسمان که امروز در حوالی سمیرم سقوط کرد در سال 1993 بود، این هواپیمای ملخی چندین سال در شیراز زمین‌گیر بود و پس از تعمیرات و اورهال، به تازگی به پرواز درآمده بود.

وی اضافه کرد: این هواپیما چندین سال در فرودگاه شیراز زمین‌گیر بود که توسط نیروهای بخش تعمیرات اساسى ناوگان ‌ATR پایگاه شیراز اورهال شده بود.

وی افزود: این هواپیما به رجیستر ‌EP_ATS پس از سال‌ها زمین‌گیرى، فعال شده بود.

این منبع آگاه اضافه کرد: چک سنگین هواپیمای ATR-72 به رجیستر EP-ATS با انجام test flight به‌ وسیله دو کاپیتان و یک ‌مهندس پرواز انجام شد.

بنابراین گزارش هواپیما امروز در حوالی کوه دنا در روستای دینه سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

جمع شدن تعدادی  از خانواده های مسافران هواپیمای تهران یاسوج  در فرودگاه یاسوج

سرگروه تیم امداد اعزامی به دنا: هنوز لاشه هواپیمای مسافربری تهران یاسوج مشاهده نشده است

لحظه محو شدن هواپیمای ATR72 از رادار

محل سقوط

نماینده سمیرم در مجلس:

محل دقیق سقوط هواپیمای یاسوج مشخص نیست/ نیروهای امدادی در حال تلاش هستند

نماینده مردم سمیرم در مجلس تاکید کرد که نهادهای امدادی به دنبال پیدا کردن محل دقیق حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج هستند.

اصغر سلیمی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس در جمع خبرنگاران،‌ گفت: بخشدار، فرمانده سپاه، هلال‌احمر، بسیج، نیروی انتظامی دست به کار شده اند تا محل دقیق وقوع حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج مشخص شود و در صورتی که لازم باشد، خدمات‌رسانی و امدادرسانی به مجروحین احتمالی انجام شود.

سلیمی با بیان اینکه به دلیل مه شدید و شرایط آب و هوایی و وزش باد هنوز محل دقیق حادثه مشخص نیست، افزود: اما مردم صدای سانحه را شنیده‌اند.

نماینده سمیرم با اشاره به اینکه در این منطقه کوه دنا بین سمیرم و کهگیلویه واقع شده و دستگاه‌های مربوطه هم تلاش خود را انجام می دهند، گفت:‌ مسئولین و نهادهای امدادی در شرایط بدتر از این هم اقدام به خدمات‌رسانی کردند و امیدواریم هر چه زودتر محل وقوع حادثه مشخص شود.

ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده چیست؟!

هواپیمای ATR سقوط کرده شرکت آسمان اوایل ماه جاری نیز به دلیل نقص فنی یکی از پروازهای خود را نیمه تمام گذاشته است.

 این هواپیما در حالی صبح امروز بر اثر برخورد با رشته کوه دنا برخورد کرد که روز پنجم بهمن‌ماه امسال نیز با مشکلی فنی مواجه شده بود.

در روز ۵ بهمن‌ماه امسال نشان می‌دهد که پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان که با همین مدل از هواپیما انجام می‌شده پس از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد در میانه راه با نقص فنی مواجه می‌شود و بار دیگر به تهران باز می‌گردد.

این هواپیما پس از برطرف شدن نقص فنی بار دیگر پرواز می‌کند و به عملیات خود ادامه می‌دهد تا این‌که صبح امروز بر اثر برخورد با کوه دنا سقوط کرده و ۶۶ سرنشین خود را به کام مرگ فرو برد.

سقوط هواپیما

آخرین خبر از بررسی نقطه دقیق سقوط و یافتن لاشه هواپیما

سرپرست سازمان اورژانس کشور:با توجه به شرایط جوی، بالگردهای اورژانس که برای امداد به منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اعزام شده بودند، بازگشتند اما تیم های زمینی به نزدیکی منطقه سقوط هواپیما رسیده اند و درحال بررسی نقطه دقیق و یافتن لاشه هواپیما هستند.

۶۶ مسافر و خدمه هواپیمای تهران- یاسوج جان باختند

 طباطبایی مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان:هواپیمای ای تی ار ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهراباد تیک‌اف کرد و حدود 50 دقیقه بعد به دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد.

متاسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز کشته شدند.

این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

هواپیمای سقوط کرده ۶۰ مسافر و ۶ کروی پرواز داشته است

یک مقام مسئول شرکت آسمان:هواپیمای سقوط کرده ۶۰ مسافر و ۶ کروی پرواز داشته است.

این هواپیما جزو مدل ATR‌های جدید نبوده و از گذشته در ناوگان هواپیمایی آسمان پرواز می‌کرده است.

کاپیتان فولاد، از خلبانان باتجربه و خوب ای‌تی‌آر، خلبان پرواز سقوط‌کرده تهران - یاسوج بوده است

15

اسامی مسافر هواپیما حادثه دیده تهران - یاسوج

اسامی مسافران

فرماندار سمیرم: محل سقوط هواپیمای مسافربری هنوز مشخص نشده است

تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج

 سیدعلی وفایی مقدم، مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویر احمد از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج خبر داد و گفت: جلسه از یک ساعت قبل آغاز شده و ما خبر قطعی در مورد تعداد کشته شدگان این حادثه نداریم. اما چندین تیم امدادی زمینی و هوایی به محل اعزام شده است و ما در فرودگاه یاسوج هم در حالت آماده باش هستیم.

فرودگاه یاسوج در آماده‌باش است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرواز تهران یاسوج ناپدید شده است.

سید محمد کاظم نظری افزود: پرواز هواپیمای ساعت ۵ صبح تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان از رادار محو شده است و تاکنون اطلاعات دقیقی از جزئیات حادثه در دسترس نیست.

فرودگاه یاسوج در آماده‌باش کامل است. این هواپیما هر روزه یک پرواز از تهران به یاسوج و بالعکس دارد.

راستین: با بالگرد عازم منطقه هستیم کار و تعاون

رییس مرکز فوریت های پزشکی اصفهان گفت: طبق آخرین اطلاعات ارایه شده هواپیما تهران یاسوج در کوه های سمیرم سقوط کرده و منطقه به طور کامل مشخص نشده است.

غفور راستین اظهار کرد: در حال حاضر با بالگرد عازم منطقه هستیم و تمام اورژانس‌های منطقه را به حالت آماده باش در آوردیم.

وی افزود: به دلیل این‌که هواپیما در کوه‌ها سقوط کرده است هنوز ابعاد حادثه مشخص نیست تا با بالگرد بروی منطقه پرواز کنیم.

هواپیمای آسمان با کوه دنا برخورد کرده است

یک مقام مسئول شرکت آسمان گفت: هواپیمای این شرکت به کوه دنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.

طباطبایی، اعلام کرد: تیم‌های جست‌وجو به محل حادثه اعزام خواهند شد.

معاون استاندار کهکیلویه و بویراحمد: هنوز خبر تایید شده مبنی بر سقوط هواپیمای مسافربری واصل نشده است/ تیم های جستجو در مسیر هواپیما فعال هستند

 رئیس فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد: به دلیل مه آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هواپیمای مسافربری آسمان طبق مشاهدات مردمی دچار سانحه شده است.

 علاء الدین بروجردی در جمع خبرنگاران در حاشیه  نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 29 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی از سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه خبر داد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثه سقوط هواپیما صبح امروز رخ داده است، افزود: امروز این هواپیما از رادار خارج شده و مشاهدات مردم نشان‌دهنده وقوع سانحه هوایی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هواپیمای مذکور از تهران به سمت یاسوج در حرکت بوده،  یادآور شد: خبرهایی مبنی بر سقوط این هواپیما دریافت کردیم و منتظر تأیید آن از سوی مراجع رسمی هستیم.

محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

12

سقوط هواپیمای مسافربری در اصفهان

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد:یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران به مقصد یاسوج در حال پرواز بود ۲۰ دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد.

در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است

با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد.

اورژانس کشور: در پی سقوط هواپیمای تهران یاسوج در سمیره تیم های ارزیاب و امدادی اورژانس کشور فورا به محل اعزام شدند

دست کم ۶۵ مسافر در پرواز بوده است

ساعت 8 صبح امروز یک فروند هواپیمای مسیر تهران ـ یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان پس از پرواز از مهرآباد به سمت یاسوج از رادار خارج شده است.

مدیرکل روابط عمومی آسمان در این باره  گفت: فعلا آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده است و در حال پیگیری موضوع هستیم.

طباطبایی بیانکرد: در حال حاضر تیم فرودگاهی در تهران و استان کهگیلویهو بویراحمد پیگیری موضوع است، بسیج نیروها انجامشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که ایا احتمال سقوط این هواپیما وجود دارد؟ موضوع را تأیید کرد وگفت: هر احتمالی وجود دارد وهواپیمایی اسمان کماکان پیگیری موضوع است.