۰ نفر

کمک 21میلیارد دلاری ثروتمند هندی به یک خیریه

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۱۹
کد خبر: 342292
کمک 21میلیارد دلاری ثروتمند هندی به یک خیریه

عظیم پریمجی، میلیاردر هندی که از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می‌رود، تاکنون 21میلیارد دلار از دارایی خود را به یک بنیاد خیریه اهدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، عظیم پریمجی (Azim Premji)، پیشگام در عرصه فناوری، به عنوان یکی از میلیاردرهای جهان شناخته شده است. وی اخیرا اعلام کرد که تاکنون 21میلیارد دلار از ثروتش را به بنیاد خیریه آموزش و پرورش که به نام خودش است، اهدا کرده است. این کمک مالی شامل 67 درصد از سهام شرکت برون‌سپاری و فناوری اطلاعات WIPRO به ارزش 15میلیارد دلار که سهام دارایی خود به عنوان مصرف‌کننده WIPRO نیز جزء آن به حساب می‌آید و همچنین بخشی از سهام شرکت خانوادگی‌اش می‌شود.

عظیم پریمجی، طی مصاحبه‌ای که با مجله فوربز انجام داده گفت: "به کسی که بیشتر داده شده، بیشتر از او انتظار می‌رود". وی با بیان این جمله از برنامه خود برای کمک بیشتر به خیریه‌ها خبر داد.

پس از این کمک مالی اخیر توسط پریمجی، ثروت وی که 22.6 میلیارد دلار بود، با 80درصد افت جایگاه در بین ثروتمندان جهان، در رتبه 36 قرار گرفت. او و خانواده‌اش در حال حاضر، مالک تنها 7درصد از سهام شرکت WIPRO هستند.

پریمجی اغلب اوقات بیان می‌کند که شیوه رفتاری خود را از گاندی الهام گرفته است و همچنین تشویق مادرش به ساخت بیمارستان خیریه برای کودکان که در سال 2001، با کمک سهام اولیه خود در WIPRO به ارزش 125میلیون دلار احداث شد، وی را به این مسیر هدایت کرد.

دانشگاه Azim Premji که در حال حاضر دارای 1300 دانشجو است که به طور عمده در بخش اجتماعی مشغول به تحصیل هستند، قرار است به زودی با یکی از دانشگاه‌های بزرگ ایالت مادیا پرادش هند ادغام شود. از دیگر برنامه‌های اصلی وی، کمک در ساخت 200هزار مدرسه در ایالت‌های مختلف است.

بنیاد خیریه پریمجی در سال 2014، با پرداخت کمک‌هزینه در زمینه مسائل اجتماعی همچون زنان در معرض خشونت خانگی، سوء تغذیه در کودکان و خودکشی در میان کشاورزان، به دامنه فعالیت‌های خیرخواهانه خود گسترش داد.