۰ نفر

فرانسه بر شرکت‌های بزرگ فناوری مالیات جدید وضع می‌کند

۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۶
کد خبر: 322584
فرانسه بر شرکت‌های بزرگ فناوری مالیات جدید وضع می‌کند

دولت فرانسه که هنوز در کش و قوس اعتراض های مردمی قرار دارد، از وضع مالیات جدید بر غول‌های فنآوری در سال 2019 خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که فرانسه ملتهب از ناآرامی‌های مردمی در نتیجه اعتراض به سیاست های ناکارآمد اقتصادی دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور است، دولت این کشور بعد از ظهر دوشنبه از برنامه‌ای جدید مالیاتی خبر داد.

  به گزارش «خبرگزاری فرانسه»  پاریس اعلام کرده که از ماه ژاویه (دی) بر غول‌های فنآوری طرح مالیات جدیدی وضع می‌کند.

دولت فرانسه قصد دارد بر شرکت‌های بزرگ «گوگل»،«فیسبوک»، «آمازون» و «اپل» تصمیم مالیاتی جدید  را اعمال کند.

این در حالی است که «ادوارد فیلیپ» نخست‌‌وزیر فرانسه نیز امروز به اشتباه دولت این کشور در مواجهه با تظاهرات‌های مردمی اخیر اذعان کرد.

فیلیپ در این مورد به روزنامه «اکو» گفت: «ما اشتباه کردیم و به اندازه کافی به مردم فرانسه توجه نکردیم. من متقاعد شده‌ام که آن‌ها می‌خواهند کشور را تغییر دهند.»

آخرین نظر سنجی‌ها در فرانسه نیز از کاهش مقبولیت ماکرون حکایت دارد. به نوشته روزنامه «گاردین» نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه «ایفوپ» که در نشریه «جورنال دی مانچ» منتشر شد، از کاهش میزان محبوبیت ۲ درصدی ماکرون در ماه گذشته حکایت دارد، به طوری‌که محبوبیت وی اینک به ۲۳ درصد رسیده است.  در این نظرسنجی نسبت افراد «بسیار ناراضی» از عملکرد ماکرون با افزایش ۶ درصدی، به ۴۵ درصد رسیده است.

اعتراض‌های مردمی در فرانسه که از چهار هفته پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی آن، کمابیش ادامه دارد. در جریان این اعتراض‌ها چند هزار نفر بازداشت و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.