امروز معامله‌گرها هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فرآورده‌های نفتی تعلق داشت و چهار درصد از کل سهام زامیاد معامله شد.

اقتصاد آنلاین سپهر علی‌یاری؛ روز جاری در مجموع حدود ۲۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شستا»، «شپنا»، «شتران»، «خساپا» و «شبندر» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در هفتمین روز مردادماه معادل هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی دست به دست شد، پالایش نفت اصفهان دوباره به رتبه دوم رسید؛ سهام پالایش نفت تهران نیز به جایگاه سوم تنزل یافت.

رتبه‌بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-5.7

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "فرآورده‌های نفتی" تعلق داشت به طوری که چهار هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "خودرو و ساخت قطعات" با معاملات سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی دوم شد و "چندرشته‌ای صنعتی" در جایگاه سوم قرار گرفت. گفتنی است رکورد ارزش معاملات در هر سه گروه نخست امروز شکسته شد.

امروز چهار درصد از کل سهام زامیاد (خزامیا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۷ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۴۸ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۰ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 5.7