۰ نفر

توسعه مناسبات و همکاری‌های حوزه کشاورزی ایران و بلاروس

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۴۳
کد خبر: 381532
توسعه مناسبات و همکاری‌های حوزه کشاورزی ایران و بلاروس

سفیر ایران در بلاروس با وزیر کشاورزی این کشور درباره ظرفیت‌ها و همکاری های دو کشور در حوزه کشاورزی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در دیدار مصطفی اویسی سفیر ایران در بلاروس با آناتولی خوتکو وزیر کشاورزی بلاروس،ظرفیت‌ها و توانمندیهای متقابل کشاورزی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.  

در این دیدار اویسی با تشریح توانمندیهای حوزه وزارت جهاد کشاورزی ایران اعلام کرد: طرفهای ذیربط ایران در بخش دولتی و خصوصی آماده تامین نیازندیهای بازار بلاروس در حوزه میوه، مرکبات، شیلات، خشکبار، سبزی و صیفی جات هستند.

3

وی با اشاره به اجرایی شدن توافقنامه تجارت ترجیحی ایران و "اتحادیه اقتصادی اوراسیا" از آبانماه سالجاری درواقع کاهش و حذف تعرفه صادرات بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی ایران را فرصت مناسبی برای تامین نیازمندیهای بلاروس در این حوزه برشمرد.

وزیر کشاورزی بلاروس با تبیین توانمندیهای طرف بلاروسی و همچنین امکان تامین برخی نیازمندیهای متقابل ظرفیت مناسب تولید و صادرات محصولاتی از قبیل گوشت گوساله، کره، برخی غلات و ... را از جمله مناسبترین اقلام بوای توسعه اینگونه همکاریها برشمرد.

4

طرفین در این دیدار با ارزیابی توافقات گذشته دو کشور در قالب مذاکرات کارگروه مشترک همکاریهای کشاورزی، برنامه های آتی از جمله امضای توافقنامه قرنطینه و حفظ نباتات را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

لازم به ذکر است در کمتر از یک ماه آینده پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور در مینسک برگزار خواهد شد.