۰ نفر

​در قالب تفاهم‌نامه‌ای با استاندار این استان؛

بانک صادرات ایران واحدهای تولیدی راکد گیلان را فعال می‌کند

۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸
کد خبر: 340254
بانک صادرات ایران واحدهای تولیدی راکد گیلان را فعال می‌کند

همزمان با سفر هیئت‌دولت به استان گیلان، تفاهم‌نامه همکاری برای تأمین خط اعتباری به مبلغ یک هزار و ٢٠٧ میلیارد ریال به منظور حمایت از واحدهای تولیدی بین استانداری گیلان و بانک صادرات ایران امضا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌اله صیدی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی و سیاست‌های اصولی دولت، تفاهم‌نامه مذکور را در راستای حمایت از واحدهای تولیدی نیازمند تسهیلات و واحدهای راکد و غیرفعالی که قابلیت فعال‌سازی و بازگشت به چرخه تولید را دارند، دانست.

بنا براین گزارش، در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران کشور، فعالان اقتصادی، نخبگان و مدیران عامل بانک‌های کشور برگزار شد، بانک صادرات ایران، تأمین مالی ١٧ طرح با نیاز سرمایه ثابت به مبلغ ٨٨٠میلیارد ریال و ٢٥ طرح با نیاز سرمایه در گردش به مبلغ ٣٢٧ میلیارد ریال این استان را تأیید و تصویب کرد.   

بانک صادرات ایران در سال ٩٧ بیش از ١٢٩ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی پرداخت کرده است و بر اساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنان در بین بانک‌های خصوصی رتبه اول را در حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط دارد.

این بانک همچنین در سال ٩٧ بیش از ١٧٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید پرداخت کرده که نقش مهمی در رونق تولید و اشتغال‌زایی بنگاه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی سراسر کشور داشته  است.