۰ نفر

صادرات کالاهای یخچالی رونق گرفت

صادرات میوه و تره‌بار ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۱۲
کد خبر: 462380
صادرات میوه و تره‌بار ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: موقعیت جغرافیایی و استراتژیک بنادر شرق استان هرمزگان سبب شده تا ‌شاهد رونق صادرات کالاهای یخچالی و به طبع آن ارز‌آوری‌ باشیم.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حمیدرضا محمدحسینی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در ایجاد پایانه‌های سرتینگ محصولات کشاورزی را می‌توان عامل مهمی در جهت توسعه تعاملات با بازارهای هدف قلمداد کرد.

وی افزود: ایجاد مشوق‌های از سوی وزارتخانه‌های مربوطه و همچنین کاهش فرآیندهای اداری می‌تواند ضمن تسریع در ارسال کالاها در جهت تعمیم و شناسایی بازارهای هدف فرصت‌های جدیدی را فراروی تجار و بازرگانان قرار دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر به اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته در بنادر شرق استان اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های لجستیکی با الحاق 3 پست اسکله جدید و اصلاح ساختاری انبارهای دپو کالا ظرفیت بندر باهنر افزایش مطلوبی یافته است.

وی تصریح کرد: تحقق عواملی نظیر اجرای سیستم مدیریت ترافیک دریایی (vts ) که کاهش زمان انتظار کشتی‌ها از 6 ساعت به 2 ساعت را در برداشت و همچنین تامین نیروی انسانی ماهر در این حوزه توانسته‌ایم رتبه نخست از حیث صادرات کالاهای یخچالی را در بین بنادر کشور کسب کنیم.

 محمد حسینی با بیان اینکه با اصلاح و توسعه خدمات بندری هم اکنون 90 درصد میوه و تره بار توسط شناورهای فلزی و لندینگ کرافت و با استفاده از کانتینرهای یخچالی صادر می شود گفت: این اقدام چالش‌های که سال های گذشته در ارتباط با صادرات میوه و تره بار با ماندگاری کم پیش‌رو بود و سلامت محصولات را از بعد بهداشتی تهدید می‌کرد را برطرف کرده است.