۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

افزایش ٥٠٠درصدى قیمت زنجبیل در پى شیوع کرونا/ میوه شب عید چقدر گران مى‌شود؟

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳
کد خبر: 421091
افزایش ٥٠٠درصدى قیمت زنجبیل در پى شیوع کرونا/ میوه شب عید چقدر گران مى‌شود؟

رییس اتحادیه میوه و سبزى تهران از افزایش چشمگیر قیمت لیمو ترش و زنجبیل در پى شیوع بیمارى کرونا و رشد تقاضا براى این میوه ها خبر داد و گفت: قیمت زنجبیل با حدود ٥٠٠درصد افزایش از ١٥ به ٩٠هزار تومان رسیده است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ اسدالله کارگر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه شیوع بیمارى کرونا بازار برخى میوه ها را ملتهب کرده است، افزود: در پى شیوع ویروس کرونا، تقاضا براى برخى میوه ها از جمله فلفل دلمه اى، لیموترش و شیرین و همچنین زنجبیل و هویج افزایش یافته و باعث رشد چشمگیر قیمت این اقلام شده است.
کارگر ادامه داد: در این راستا قیمت زنجبیل با حدود ٥٠٠درصد افزایش از ۱۵ به تقریبا ۹۰ هزار تومان و لیموترش با ۳۰۰ درصد رشد قیمت از ۱۲ به ۳۰ هزار تومان صعود کرده است.
به گفته رییس اتحادیه میوه و سبزى تهران، قیمت فلفل دلمه نیز حدود ١١هزار تومان افزایش یافته و بهاى لیموشیرین نیز به دلیل این بیمارى ۴۰ درصد گران شده و از ۵ به ۹ هزار تومان رسیده است.
کارگر همچنین درباره قیمت میوه شب عید توضیح داد: اگر هوا سرد شود میوه براى ایام عید حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت و در غیر این صورت قیمت میوه شب عید ۱۰ تا ۱۵ درصد گران خواهد شد.