۰ نفر

هدف جلوگیری از شایعات و حرف‌های نادرست است

واعظی:کانال‌های با بیش از ۵ هزار عضو هویتشان را در وزارت ارشاد ثبت کنند

۲۷ دی ۱۳۹۵، ۹:۱۵
کد خبر: 170958
واعظی:کانال‌های با بیش از ۵ هزار عضو هویتشان را در وزارت ارشاد ثبت کنند

محمود واعظی درنشست صبحانه کاری با فعالان بخش خصوصی در اتاق ایران، اظهار کرد :مسئله ای که درباره دریافت مجوز برای کانال های تلگرام با بیش از ٥ هزار عضو مطرح شده، در واقع موضوع دریافت مجوز مطرح نیست، با توجه به اینکه نقش این کانال ها مانند رسانه شده و هر روز در موردمساىل مختلف از جمله ما خانواده ما و ... مسائلی را مطرح می کنند بنا شده که هویتشان رادر ارشاد ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اول دولت پهنای باند٦٢٤ گیگ بود، اکنون به ٤ هزار گیگ رسیده و طی ١.٥ ماه آینده  به ١٠ هزار گیگ می رسد.

به گفته او حدود ١١٠ هزار اپلیکیشن بومی توسط فرزندان ما و شما ایجاد شده و اکنون در زمینه تولید محتوا نهضت راه افتاده است.

واعظی تاکید کرد:شرایط را برای اینکه همه امور به جز مساىل امنیتی و زیرساخت ها دست بخش خصوصی باشد  فراهم می کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین تصریح کرد:بخش خصوصی پول و دسترسی دارد و می تواند وارد شود، مشکل این است که رگولاتوری کمتر دخالت کند اما موضوع این است که بخش خصوصی با هم تفاهم ندارند.

واعظی با اشاره به اینکه مجوزهایی که در گذشته نیاز بود را کاهش داده‌ایم، گفت: ما می‌خواهیم که رگولاتوری کمتر در این حوزه دخالت کند، اما مشکل این است که بخش‌خصوصی با یکدیگر تفاهم ندارند و پس از ۷-۶ ماه به ما مراجعه کردند و گفتند که شما برای ما مقررات‌زدایی کنید.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد:معتقدم در کشور همه باید با یکدیگر رشد کنند و وقتی در بخش خصوصی فرهنگسازی شود و شرکت‌ها رشد کنند، دیگر مشکلی نداریم.

واعظی درباره تعدد برگزاری نمایشگاه در این حوزه اظهار کرد: ما نیز نسبت به اینکه نمایشگاه ‌ها یک متولی ندارد، ناراحتیم اما نمی‌توانیم برای کسی اجبار بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به به حمایت از تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار از سوی این وزارتخانه خاطرنشان کرد:به بیش از ۳۰۰ شرکت وام وجوه اداره شده پرداخت شده به طوری که در دو سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات وجوه اداره شده با بازپرداخت یک، دو و سه ساله پرداخت شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه هماهنگی میان تشکل‌های این بخش وجود ندارد، گفت: در هر جلسه‌ای که یک تشکل را دعوت می‌کنیم، همواره تشکل‌های دیگری حضور دارند که نسبت به این موضوع گله‌مند هستند بنابراین خواهش دارم اقدامی انجام دهید که تکلیف ما هم مشخص شود.

واعظی به ضرورت شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت تلاش بسیار زیادی کردیم تا این بخش ساماندهی شده و رونق بگیرد و در این مدت، ۱۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه ایجاد شده است.