۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت نفت به دنبال خوش‌بینی‌های اقتصادی/ اخبار مثبت برای بازار چه بود؟

۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبر: 499218
افزایش قیمت نفت به دنبال خوش‌بینی‌های اقتصادی/ اخبار مثبت برای بازار چه بود؟

بر اثر خوش‌بینی‌های اقتصادی توسط کارشناسان و افزایش تقاضا از سوی چین، قیمت نفت در روز سه‌شنبه افزایش یافت.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به دنبال خوش‌بینی‌ها نسبت به اینکه بسته‌های محرک دولتی باعث رشد اقتصادی می‌شود و همچنین افزایش تقاضا که نگرانی‌های کاهش مصرف سوخت بر اثر قرنطینه‌های کرونایی را برطرف کرد، قیمت نفت در روز سه‌شنبه افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مارس 55سنت یا یک درصد افزایش یافت و به 55.30دلار در هر بشکه رسید؛ در حالی که در جلسه معاملاتی پیشین 35سنت کاهش را تجربه کرده بود.

نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 16سنت یا 0.3درصد رشد، با قیمت 52.52دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است که سرمایه‌گذاران به دلیل وضعیت تقاضا در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان ابراز خوشحالی کردند؛ زیرا اطلاعات منتشر شده در روز دوشنبه نشان می‌دهد که تولید پالایشگاه آن 3درصد افزایش یافته است. چین تنها اقتصاد بزرگ جهان بود که در سال گذشته برای جلوگیری از انقباض تلاش می‌کرد، در حالی که سایر کشورها درگیر مهار کردن شیوع ویروس کرونا بودند.

به گفته تحلیلگران، قیمت نفت همچنین به دنبال کاهش تولید عربستان سعودی در طول دو ماه آتی که انتظار می‌رود سبب کاهش 1.1میلیون بشکه در روز برای ذخایر جهانی شود، پشتیبانی شده است.

کارشناسان اذعان داشتند که در اروپا و ایالات متحده، از سویی عرضه آهسته واکسن کرونا سبب افزایش نگرانی‌ها در خصوص وضعیت بازگشت تقاضا شده است.