۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

تاثیر کرونا بر تقاضای محصولات پتروشیمی/ جم و آبادان از افت فروش گزارش دادند

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰
کد خبر: 442135
تاثیر کرونا بر تقاضای محصولات پتروشیمی/ جم و آبادان از افت فروش گزارش دادند

افت تقاضای محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی بر شرکت های داخلی نیز تأثیرگذار بوده و گزارش‌های ماهانه شرکت‌های پتروشیمی حکایت از کاهش میزان فروش دارد.

اقتصاد آنلاین-مریم علیزاده؛ ابتدای هر ماه به رسم سامانه کدال، شرکت های بورسی موظف به انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود در این سامانه را دارند.

 در این میان پتروشیمی جم اعلام کرد میزان فروش ماهیانه شرکت در اردیبهشت ماه ٩٩ مبلغ۸٠۴ میلیارد تومان بوده است که نسبت به ماه گذشته ١٩ درصد کاهش داشته است.

همچنین فروش صادراتی شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری مبلغ ٣٠٨ میلیارد تومان بوده است،در حالی که شرکت در فروردین ماه سال گذشته مبلغ ٢٧٠ میلیارد تومان صادرات داشته است.

گفتنی است فروش داخلی شرکت نیز کاهش ٣١ درصدی را نسبت به فروردین ماه ٩٩ نشان می دهد. قابل ذکر است پتروشیمی جم در اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل انجام تعمیرات اساسی در برخی واحدها، با افت تولید مواجه بوده است.

از سویی دیگر بیشترین فروش داخلی تولیدات شرکت در اردیبهشت ماه امسال,محصول اتیلن بوده است.

در مجموع شرکت پتروشیمی جم از ابتدای سال مالی تا انتهای اردیبهشت ماه در مجموع مبلغ ١٨٠٠ میلیارد تومان فروش داشته است این در حالی است که فروش شرکت در مدت مشابه در سال گذشته مبلغ١٩٩۵ میلیارد تومان بوده که حکایت از افت فروش در دو ماه ابتدایی سال جاری دارد.

در این بین اما پتروشیمی آبادان افت فروش بیشتری را گزارش کرده است. طبق گزارش ارایه شده در کدال میزان فروش ماهیانه شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری، مبلغ ١.۴۵ میلیارد تومان بوده است که نسبت به ماه گذشته ٩٠ درصد کاهش داشته است.

اما بیشترین فروش داخلی تولیدات شرکت در اردیبهشت ماه امسال,سودسوزآور بوده است. در مجموع شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اردیبهشت ماه در مجموع مبلغ ١۶.٣ میلیارد تومان فروش داشته است.فروش شرکت در مدت مشابه در سال قبل مبلغ ٣٣.٢ میلیارد تومان بوده است.