۰ نفر

سقوط ۱۶درصدی قیمت نفت آمریکا؛

ادامه تراژدی کاهش قیمت طلای سیاه

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶
کد خبر: 432849
ادامه تراژدی کاهش قیمت طلای سیاه

بعد از انتشار آماری مبنی بر کاهش مصرف انرژی در آمریکا به کمترین میزان در ۱۶ سال گذشته و افزایش ذخیره‌سازی نفت بر روی آب، قیمت نفت شاخص آمریکا در معاملات امروز با ۱۶ درصد افت همراه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نوسانات قیمت نفت در هفته گذشته با وجود نهایی شدن توافق کاهش تولید اوپک پلاس، ادامه داشت و طلای سیاه حدود ۲۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.

مهمترین دلیل این اتفاق، ناکافی بودن کاهش تولید عنوان می شود به گونه ای که به اعتقاد کارشناسان، با این توافق همچنان حجم بالایی از مازاد عرضه در بازار نفت وجود خواهد داشت.

برخی دیگر از فعالان بازار نفت نیز معتقدند تا زمانی که این توافق وارد فاز عملی خود یعنی اول ماه می نشود نمی توان از بازار انتظار داشت تا نسبت به آن واکنش مثبت نشان دهد.

اما به نظر می رسد با اجرای این توافق نیز نمی توان در کوتاه مدت انتظار بهبود قیمت ها را داشت.

تولید سرسام آور نفت از سوی تولیدکنندگان در دو ماه مارس و آوریل باعث شده تا جهان در نفت غرق شود.  

این موضوع تا آنجا پیش رفته که حجم ذخیره سازی نفت بر روی آب به عدد بی سابقه ۱۶۰ میلیون بشکه رسیده است که نشان می دهد این نوع ذخیره سازی نسبت به دو هفته گذشته دو برابر شده است.  

این عدد به آن معنا است که همه تولیدکنندگان نفت باید دو روز کامل نفت تولید نکنند تا نفتکش های موجود در جهان از نفت خالی شوند.

بنابراین دور از ذهن است که به محض اجرای توافق ناکافی کاهش تولید اوپک پلاس بتوان انتظار بهبود قیمت ها را داشت بلکه باید ابتدا منتظر بود تا نفت تولید شده قبلی به مرور خریدار پیدا کند تا جا برای تولید نفت جدید باز شود.

این موارد باعث شده تا قیمت نفت در معاملات امروز با کاهش همراه شود.

نفت شاخص امریکا در این میان با افتی ۱۶.۵ درصدی به ۱۵ دلار و ۲۴ سنت در هر  بشکه رسید.

نفت برنت نیز حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داد و ۲۷ دلار و ۸۱ سنت قیمت خورد.

افت قیمت نفت در حالی ادامه دارد که برخی معتقدند ادامه روند موجود حتی ممکن است قیمت طلای سیاه را تک رقمی کند.