۰ نفر

نماینده مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین تاکید کرد؛

نظارت مستمرقیمت‌ها شرط موفقیت طرح بنزینی/ برخی مسئولین نمی‌خواهند از خود هزینه کنند

۷ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۳
کد خبر: 397973
نظارت مستمرقیمت‌ها شرط موفقیت طرح بنزینی/ برخی مسئولین نمی‌خواهند از خود هزینه کنند

درحالی دو هفته از افزایش قیمت بنزین می‌گذرد که تسری رشد قیمت سوخت به سایر کالاها، موفقیت طرح سهمیه‌بندی بنزین به چالش کشیده است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ دولت تصمیم داست با افزایش قیمت بنزین و تخصیص منابع آزاد شده حاصل از آن به اقشار آسیب‌پذیر، از تحمیل فشار اقتصادی مضاعف به این قشر پیشگیری کند. اما همزمان با افزایش قیمت بنزین، سایر کالا و خدمات نیز دستخوش افزایش قیمت شدند.

در این رابطه جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در حال حاضر چالش اصلی مسئله افزایش قیمت بنزین نیست، بلکه مشکل افزایش قیمت سایر کالاها به بهانه افزایش قیمت بنزین است.

به عقیده این نماینده مجلس، اکنون تمرکز همه مسئولین باید بر مهار قیمت‌ها باشد. اما اگر به مهار قیمت‌ها توجه نشود، رضایت نسبی که دولت انتظار داشت در نتیجه پرداخت پول به اقشار آسیب‌پذیر بدست آید، جای خودش را به نارضایتی خواهد داد.

وی با اشاره به کنترل گرانی‌ها گفت:  دولت حداقل در مسئله حمل و نقل می‌تواند نظارت مستمر داشته باشد و تصاعدی شدن قیمت‌ها جلوگیری کند.

میرزایی در خصوص عقب‌نشینی برخی مسئولین از ماجرای افزایش قیمت بنزین گفت: برخی از مسئولین دنبال کسب محبوبیت هستند بدون اینکه هیچ هزینه‌ای پرداخت کنند. اما حل مشکلات یک کشور نیاز به مسئولین شجاعی دارد که برای رفع چالش‌ها، از محبوبیت خود هزینه کنند.

وی در ادامه افزود: بنابراین رویکردی که برخی مسئولین در مواضع خود بعد از اجرایی شدن طرح افزایش قیمت بنزین داشتند، نادرست است و جامعه در آینده قضاوت صحیحی از رفتار این مسئولین خواهند داشت.