۰ نفر

پلیس امنیت اقتصادی کشور به ۳۲۰پرونده رسیدگی کرد

۱ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۵۷
کد خبر: 389736
پلیس امنیت اقتصادی کشور به ۳۲۰پرونده رسیدگی کرد

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: پلیس امنیت اقتصادی کشور برغم عمر کوتاهش تاکنون ۳۲۰پرونده کوچک و بزرگ را تشکیل داده و پیگیری کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین اشتری شامگاه چهارشنبه پس از افتتاح قرارگاه پلیس راه استان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: پلیس امنیت اقتصادی تاکنون ۲۰ پرونده بزرگ و ۳۰۰ پرونده کوچکتر اقتصادی تشکیل داده و به محاکم قضایی تحویل داده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از پرونده‌های بزرگ اقتصادی که امسال در اختیار محاکم قضایی است به همت نیروی انتظامی و همکاری سایر مجموعه‌ها تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز چند پرونده بزرگ به همت نیروی انتظامی به انجام رسید و افرادی به محاکم قضایی معرفی شدند.

سردار اشتری با اشاره به استقرار پلیس امنیت اقتصادی در گمرک‌های کشور اظهار امیدواری کرد که این پلیس تا پایان امسال در ۱۴ گمرک اصلی کشور با هماهنگی وزارتخانه مربوط حضور یابد و تاثیر این حرکت جدید در اقتصاد کشور نیز پدیدار شود.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های عمرانی در نیروی انتظامی از جمله اصفهان گفت: هرچه میزان تجهیزات و ساختمان‌های نیروی انتظامی افزایش یابد، شتاب خدمات‌رسانی ما نیز بیشتر می‌شود و تاکنون هم پیشرفت خوبی در این پیوند در استان اصفهان داشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در باره پلیس هوشمند نیز توضیح داد: یکی از ابزارهای اصلی ما برای هوشمندسازی، داشتن نیروهای متعهد، فنی و حرفه‌ای است که این روند را ادامه دهند.

سردار اشتری از دیگر نیازهای پلیس هوشمند را وجود زیرساخت‌، فناوری‌های روز و استفاده از بانک‌های اطلاعاتی مجموعه‌های کشور خواند و افزود: امیدواریم که تا پایان سال ۱۴۰۰ به مراحل خوبی در این زمینه برسیم و سرعت و دقت ما در ماموریت‌ها و خدمات بیشتر شود و بهتر از گذشته پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سال جاری بخشودگی داشتیم و برخی موتورسیکلت‌ها و خودروها اجازه ترخیص با ارائه مدارک لازم را یافتند، افزود: اکنون نیز در استان اصفهان موتورسیکلت‌های دارای تخلف، بدون حکم قضایی می‌توانند ترخیص شوند.

سردار اشتری در باره عملیات اربعین امسال نیز تصریح کرد: نیروی انتظامی بهترین خدمات را در این طرح داشت و مسئولیت امنیت و تسهیل در ورود و خروج زائران بر عهده آن بود بطوریکه به گفته زائران، نیروی انتظامی عملیات بزرگی انجام داد.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون گذرنامه و دفتر موقت تردد در عملیات اربعین سال جاری صادر شد، افزود: نیروی انتظامی در همه مرزها حضور داشت و تعداد گیت‌ها نیز افزایش یافت.

وی ادامه داد: امسال با اینکه میزان استفاده زائران از خودروهای شخصی ۲۰ درصد افزایش یافت اما میزان تصادف‌ها نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشت.

امروز با حضور سردار اشتری، ساختمان قرارگاه پلیس راه استان اصفهان در مساحت سه هزار مترمربع با زیربنای یکهزار و ۴۷۷ مترمربع و با صرف هفت میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

پلیس امنیت اقتصادی، فروردین سال جاری در نیروی انتظامی تشکیل شد.

 استقرار پلیس گمرک در مبادی رسمی کشور و کنترل بر فرایندهای تجاری از جمله وظایف پلیس امنیت اقتصادی است.