۰ نفر

اجاره غیرقانونی کارت‌های بانکی برای دریافت مبالغی پول

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۰
کد خبر: 372259
اجاره غیرقانونی کارت‌های بانکی برای دریافت مبالغی پول

رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به اجاره غیرقانونی کارت‌های بانکی به سودجویان، گفت؛ متأسفانه به علت وجود مشکلات اقتصادی در کشور و ناتوانی بسیاری از خانواده‌ها در تأمین معیشت، برخی از افراد نیازمند و ناآگاه برای کسب درآمدهای سهل‌الوصول در دام سودجویان گرفتارشده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا گلستان در تشریح این خبر گفت: به تازگی کلاه‌ برداران درروشی جدید برای انجام اقدامات غیرقانونی خود، اقدام به اجاره کارت و حساب بانکی افراد کرده و به دارندگان این حساب‌ها نیز مبالغی برای اجاره پرداخت می‌کنند.

وی افزود: طی روزهای گذشته و با آغاز فرایند رسیدگی به برخی از پرونده‌های شرط‌بندی و قمار در استان گلستان، مشخص شد تعدادی از شهروندان گلستانی از این طریق در دام کلاه‌ برداران افتاده‌اند و متأسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی در جامعه، برخی افراد از اجاره دادن حساب‌های بانکی خود استقبال کرده و  بازار این کاسبی غیرقانونی داغ است.

سرهنگ پرسا گفت: متقاضیان حساب‌های اجاره‌ای، افراد بی‌اطلاع و یا نیازمند را با دادن وعده‌های جذاب ترغیب به انجام این کار می‌کنند و از اشخاص می‌خواهند یک حساب بانکی با موجودی خالی باز کنند و سپس رمز دوم، اینترنت بانک، کارت‌بانکی، همراه بانک و سایر اطلاعات لازم را درازای دریافت مبالغی در اختیار آنان قرار دهند.

وی تصریح کرد: اظهارات برخی از شهروندان به دام افتاده نشان می‌دهد که اغلب اجاره‌ کنندگان کارت و حساب،به‌ صورت هفتگی یا ماهانه مبالغ مورد توافق را پرداخت می‌کنند اما مشکلی که وجود دارد این است که اجاره دهندگان حساب نمی‌دانند چه معاملات و نقل و انتقالاتی از طریق حساب‌های بانکی آن‌ها در حال انجام است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: افرادی که اقدام به اجاره دادن حساب‌های بانکی خودکرده‌اند، توجهی به کلاه‌ برداری و پول‌شویی‌هایی که امکان دارد به نام آن‌ها انجام شود ندارند که این موضوع دیر یا زود می‌تواند گریبان گیرشان شود.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون، علاوه بر برخورد با سودجویان و کلاه‌بردارانی که اقدام به اجاره کارت و حساب دیگران و اقدامات غیرقانونی می‌کنند،دارندگان این حساب‌های بانکی نیز باید پاسخگوی کلاه‌برداری و سایر تخلفاتی باشند که به نام آن‌ها انجام‌شده است؛ بنابراین مسؤولیت قانونی و حقوقی هر تخلفی که از طریق این حساب‌های اجاره‌ای انجام می‌شود بر عهده دارندگان حساب خواهد بود.

سرهنگ پرسا گفت: متأسفانه وجود مشکلات اقتصادی در کشور و ناتوانی بسیاری از خانواده‌ها در تأمین معیشت می‌تواند بسیاری از افراد نیازمند و ناآگاه را به‌سوی این نوع درآمدهای سهل‌الوصول سوق دهد.

رئیس پلیس فتا استان در خاتمه از هم‌وطنان درخواست کرد : در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در فضای مجازی و یا نیاز به مشاوره، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir ، لینک ثبت گزارش‌ها مردمی اعلام کنند.