۰ نفر

رییس پیشین سازمان امور مالیاتی ؛

طرح جامع مالیاتی یک موفقیت بزرگ بود/ صندوق‌های مکانیزه فروش، مهم‌ترین مسئله سازمان امور مالیاتی

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۱
کد خبر: 358301
طرح جامع مالیاتی یک موفقیت بزرگ بود/ صندوق‌های مکانیزه فروش، مهم‌ترین مسئله سازمان امور مالیاتی

رییس پیشین سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی یک موفقیت بزرگ بود، تعدا رکورد اطلاعات در این طرح را ۳.۲میلیارد عنوان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سیدکامل تقوی نژاد در مراسم معارفه رییس کل جدید سازمان امور مالیاتی گفت: در طول سال‌های خدمتم در این سازمان تعامل با مودیان و اعتمادسازی برای ما در اولویت بود خصوصا ارتباط با اصناف که باید در این شرایط خاص اقتصادی آن‌ها را درک می‌کردیم.

وی با بیان اینکه پیشی گرفتن درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی از موفقیت های بزرگ این سازمان بود، ادامه داد: تا کنون سعی شده است که درآمد های مالیاتی محقق شود و در این سال‌ها بیش از ۹۵درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد و سعی کردیم از کسانی مالیات بگیریم که پیش از این از آن‌ها مالیات گرفته نمیشد.

تقوی نژاد در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد: این قانون در هر کشوری که تصویب شد تنش های زیادی به دنبال داشت و در کشور ما تلاش زیادی شد که این قانون جا بیوفتد و در این راه پیشی گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از مالیات مستقیم یک موفقیت بود و هم ارتباطی که با مودیان شکل گرفت.

رییس پیشین سازمان امور مالیاتی افزود: در زمینه استرداد صادراتی کارهای بسیار خوبی انجام شد و مدیریت مالیات بر ارزش افزوده یک کار جهادی لازم داشت که انجام شد.

تقوی نژاد مهم ترین مسئله برای سازمان مالیاتی را موضوع صندوق های مکانیزه فروش عنوان کرد که باید با آن با انعطاف برخورد شود.

وی با بیان اینکه امروز صد درصد اظهارنامه‌ها الکترونیکی دریافت می شود، اظهار کرد:در حال حاضر ۶میلیون اظهارنامه در دست ماست و در سال ۹۷، ۹۷درصد اظهارنامه‌ها در سامانه رسیدگی شد.

تقوی نژاد گفت: طرح جامع مالیاتی یک موفقیت بزرگ بود که متاسفانه بسیاری آگاهانه و نا آگاهانه با آن مخالفت می‌کردند اما در حال حاضر ۳.۲ ملیلیارد رکورد اطلاعات در طرح جامع وجود دارد.

رییس پیشین سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در خصوص ماده ۱۶۹ مکرر هزاران مکاتبه و صدها جلسه انجام شد، افزود: نزدیک ۹۰درصد راهی که باید در ماده ۱۶۹مکرر طی می شد انجام شده است و البته باید این راه ادامه یابد.

تقوی نژاد با بیان اینکه در این سال‌ها مبارزه با فرار مالیاتی در کانون توجه قرار داشت، گفت: تا کنون ۲۲هزارمیلیارد تومان برگ تشخیص صادر شد.

وی با اشاره به کاهش طول مدت رسیدگی، تاکید کرد: پیش از این زمان رسبدگی ۵۵۰روز زمان رسبدگی در هیات ها بود که به کمتر از ۲۰۰روز کاهش یافت و جا دارد بیشتر هم کاهش یابد.