۱ نفر

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن بهتر است یا ارز دیجیتال و فارکس!

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۰
کد خبر: 840284
سرمایه‌گذاری در بازار مسکن بهتر است یا ارز دیجیتال و فارکس!

در کشوری با تورم بالا مانند ایران، اهمیت سرمایه گذاری کردن به شدت بالاست. به این دلیل که اگر شما پول خود را به صورت ریال نگاه دارید، تورم سبب می‌شود تا ارزش آن کم شود و ضرر کنید. بنابراین تبدیل ریال و سرمایه گذاری آن در بازارهای مطمئن و پرسود مهمترین قدمی است که برای حفظ دارایی‌های خود باید بردارید. ما در این مقاله می‌خواهیم مقایسه کنیم که سرمایه گذاری در بازار مسکن بهتر است یا بازارهای مالی مانند فارکس و کریپتو. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در مسکن

مسکن و زمین از گذشته در ایران مورد توجه سرمایه گذاران بوده و همیشه به عنوان یک دارایی بسیار با ارزش و پشتوانه قوی محسوب می‌شده است. بسیاری از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند این حوزه نسبتا امن را برای سرمایه گذاری خود انتخاب می‌کنند. مسکن یک نیاز است که باید در داخل کشور برطرف شود و امکان واردات آن نیست، همچنین روی کل صنعت و اقتصاد تاثیر فراوانی دارد. تعداد مسکن موجود در کشور بسیار کمتر از نیاز مردم است و مردم دید مثبتی به خرید آن دارند. به همین دلیل است که سالانه مسکن به صورت متوسط بین ۱۵ تا ۵۰% رشد می‌کند. اما سرمایه گذاری در مسکن دارای ویژگی‌های مثبت و منفی است که در جدول زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

مزایا سرمایه گذاری در مسکن

معایب سرمایه گذاری در مسکن

امن بودن سرمایه گذاری

نیاز به سرمایه کلان دارد

نیاز به عملکرد خاصی ندارد

نقدشوندگی زمانبر

نداشتن ریسک‌های سیستماتیک

کاهش ارزش ملک با افزایش سن

عدم نیاز به آموزش حرفه‌ای

درآمد ریالی

پس به طور کلی اگر فقط سرمایه دارید و تخصص زیادی ندارید با کمک یک مشاور می‌توانید به راحتی در بخش مسکن سرمایه گذاری کنید، زیرا مسکن نیاز به تخصص خیلی بالایی ندارد و همانطور که می‌بینید بیشتر مردم ایران در این بخش سرمایه گذاری کرده‌اند. همچنین سرمایه گذاری در این بخش بسیار ساده‌تر است و فقط بعد از خرید باید از آن نگهداری کنید و پس از افزایش قیمت آن را بفروشید.

سرمایه گذاری در بازارهای مالی

سرمایه گذاری در بازارهای مالی اما ویژگی‌های خاص خود را دارد. ریسک سرمایه گذاری در بازارهای مالی بسیار بالاست اما در مقابل سود آن نیز می‌تواند بسیار بالا باشد. مثلاً شما در بازارهای مالی هر روز می‌توانید خرید و فروش کنید و اگر یک معامله گر حرفه‌ای باشد شاید در یک سال بتوانید بیش از ۵۰۰% سود کنید.

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن بهتر است یا ارز دیجیتال و فارکس!

هیچ محدودیتی برای سودکردن در بازارهای مالی وجود ندارد و جالب اینجاست که میزان سرمایه مد نظر نیز بسیار پایین بوده و حتی با زیر ۱۰۰ دلار سرمایه نیز می‌توانید وارد این کار شوید. با این حال سرمایه گذاری در بازارهای مالی نیاز به آموزش بالایی دارد. هرچند که صندوق‌های سرمایه گذاری وجود دارند که کمک می‌کنند افراد مبتدی دیگر نیاز به معامله کردن نداشته باشند. در واقع فقط با گذاشتن پول در این صندوق‌ها، معامله گران برتر برای افراد ترید را انجام دهند.

مزایای سرمایه گذاری در بازارهای مالی

معایب سرمایه گذاری در بازارهای مالی

امکان سوددهی بسیار بالا و به صورت روزانه

امکان ضررهای سنگین و از دست دادن سرمایه

سرمایه گذاری با حجم کم دارایی

نیاز به آموزش حرفه‌ای دارد

درآمد دلاری

برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی اگر خودتان حرفه‌ای نیستید می‌توانید مثلاً در یک بروکر مثل آمارکتس حساب باز کنید و در بخش کپی تریدینگ و یا حساب پم آن بروکر، سرمایه خود را قرار دهید تا پروایدرهای حرفه‌ای بجای شما معامله کنند.

سرمایه گذاری در مسکن بهتر است یا بازارهای مالی

حالا اگر شما سرمایه گذار هستید احتمالاً بر سر یک دوراهی مانده باشید. اینکه در بازار مسکن سرمایه گذاری کنید یا در بازارهای مالی، دقت کنید. مسکن سرمایه بسیار بالایی نیاز دارد، تقریباً امن است ولی افزایش قیمت مسکن همراه است با تورم. یعنی مثلاً اگر قیمت مسکن در یک سال سرمایه گذاری شما ۵۰% رشد کند و تورم ۴۰% باشد، عملاً سود شما ۱۰% خواهد بود نه ۵۰% بنابراین این نکته را باید در نظر داشته باشید که هر افزایش قیمتی در حوزه مسکن به معنای سودکردن شما نیست. اما در بازارهای مالی فرض کنید که شما در یک سال ۲۰% سود کرده‌اید، قیمت ارز نیز همگام با تورم ۴۰% افزایش پیدا کرده.

در اینجا ارزش پول شما ۶۰% افزایش پیدا کرده است. یعنی شما هنگام سرمایه گذاری در بازارهای مالی از دو جهت سود می‌کنید، یکی ارزش پول دلاری شماست که در بازار ایران بسیار سریع‌تر از تورم بالا می‌رود، یکی دیگر سودی که از بازار کسب کرده‌اید. پس به طور قطع می‌توان گفت که سرمایه گذاری در بازارهای مالی با توجه به اینکه حجم بسیار کمی از سرمایه را لازم دارد بسیار منطقی‌تر است. اما سرمایه گذاری در چنین بازارهایی نیاز به آموزش بسیار بالاست. هرکسی نمی‌تواند در این بازارها معامله کند. اگر برای ترید در بازارهای مالی آموزش ندیده‌اید حتماً سرمایه خود را در یک حساب کپی ترید یا پم که همان صندوق‌های سرمایه گذاری هستند، قرار دهید تا حرفه‌ای‌ها برای شما معامله کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha