۰ نفر

آیا شیائومی در ساخت تبلت‌هایش همانند گوشی‌های قدرتمند عمل کرده است؟

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبر: 838068
آیا شیائومی در ساخت تبلت‌هایش همانند گوشی‌های قدرتمند عمل کرده است؟

تبلت‌های شیائومی مدتی است که در بازار برای خود جولان می‌دهند و بسیاری از خریداران آن‌ها هم نیز از خریدی که داشته‌اند راضی هستند. اما از لحاظ اعداد و ارقام این شرکت توانسته موفق عمل کند؟ در این مقاله خواهیم فهمید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شیائومی مدت نسبتا زیادی است که وارد بازار تبلت‌های هوشمند شده و حالا بسیاری از کارشناسان این سوال را دارند که این ورود تا چه حد موفق بوده است؟ امروز منابع و اطلاعات کافی را داریم، برای اینکه بخواهیم به چنین موضوعی بپردازیم. پس در این مقاله همراه ما باشید تا نگاهی به روند موفقیت شیائومی در بازار موبایل بیندازیم و سپس بررسی کنیم که این شرکت چقدر در ساخت تبلت‌هایش موفق بوده است.

شیائومی چگونه در بازار موبایل موفق شد؟

شیائومی خیلی زود توانست راهی که بسیاری از کمپانی‌ها در طول سال‌ها طی می‌کنند را طی کند خیلی سریع بازار موبایل را در دست بگیرد. گرچه بسیاری فکر می‌کنند که امروز غول دنیای ساخت موبایل سامسونگ و اپل هستند اما اعداد و ارقام حرف دیگری میزنند.

با اینکه فروش 2 کمپانی سامسونگ و اپل بسیار بالاست اما حجم زیادی از بازار را شرکت شیائومی و تولیداتش درخصوص تلفن‌های هوشمند در اختیار دارند. شاید تنها بخشی که شیائومی هنوز نتوانسته در آن خوب عمل کند تولید گوشی‌های بالارده‌ای باشد که تکنولوژی‌هایی جدید و منحصربه‌فرد دارند.

شیائومی توانست با ایجاد یک استراتژی منجسم و کارآمد خیلی سریع بخش زیادی از بازار را ابتدا در چین، سپس هند، بعد بازار آسیا، سپس خاورمیانه و بعد هم بخش‌هایی در اروپا و آمریکا را فتح کند.

همه این‌ها به هم به این دلیل بود که شیائومی یک حاشیه سود پایین برای خود انتخاب کرد و هزینه‌های تولیدش را تا حد بسیار زیادی پایین آورد. به‌شکلی که دیگر تولیدکنندگان نتوانستند در این زمینه با شیائومی رقابت کنند و مجبور شدند شیوه دیگری برای رویارویی با او پیش بگیرند.

شیائومی چرا تصمیم گرفت به بازار تبلت‌ها ورود کند؟

شرکت شیائومی یک شرکت تک‌محصولی و تک‌بعدی نیست. این کمپانی بزرگ محصولات بسیار زیادی تولید می‌کند که شاید بعضی ‌از آن‌ها حتی به فکرتان هم نرسد. برای نمونه شاید کمی عجیب باشد اگر بفهمید که این کمپانی مسواک برقی و پلوپز را نیز در لیست محصولاتش دارد.

بنابراین؛ عجیب نیست اگر بخواهد وارد بازارهای مختلف شود و از این طریق سودآوری‌اش را افزایش بدهد. برای نمونه این کمپانی همین چند وقت پیش تصمیم گرفت وارد بازار خودروهای برقی شود و محصولاتی در این زمینه نیز روانه بازار کند. ازطرفی زمانی که تکنولوژی ساخت گوشی‌های هوشمند را دارد می‌تواند تبلت هم تولید کند چون تکنولوژی این 2 محصول تا حد زیادی شبیه به هم است.

آیا شیائومی در ساخت تبلت‌هایش همانند گوشی‌های قدرتمند عمل کرده است؟

چرا ساخت تبلت برای کمپانی‌های مختلف ازجمله شیائومی یک کار ریسکی است؟

ورود به عرصه ساخت تبلت‌های هوشمند برای بسیاری از کمپانی‌ها چالشی سخت و قابل‌توجه است. شرکت‌های زیادی بوده‌اند که سعی کرده‌اند به این حوزه وارد شوند اما با شکست با بازار وداع کردند. با اینکه تجربیات بسیار خوبی داشتند و پیش‌از این محصولات زیاد و محبوبی ساخته بودند.

حتی شرکت‌های باسابقه‌ای مثل سامسونگ که در سال‌هایی در بازار ساخت تبلت موفق عمل کرده بودند در نهایت تصمیم گرفتند چنین بازاری را ترک کنند یا دیگر آن را با جدیت ادامه ندهد. به همین دلیل شیائومی می‌دانست که مسیر سختی را پیش‌رو دارد و هر چیزی می‌تواند آن را از مسیر پیشرفتش منحرف کند.

تبلت شیائومی ردمی پد آیا نمونه موفقی در بازار است؟

تبلت شیائومی مدل Redmi Pad ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت نمونه‌ای که سرانجام شیائومی تصمیم به خلق آن گرفت و هم‌اکنون هم آن را در بازار تبلت‌ها به فروش می‌رساند. از همین ابتدا باید به شما بگوییم که خود این تبلت ارزش خرید بسیار بالایی دارد. کیفیت ساخت آن به‌شدت خوب است. در طراحی‌اش از آلومینیوم استفاده شده و رد انگشت هم بر روی بدنه‌اش چندان باقی نمی‌ماند.

اگر ماژول دوربین گوشی ردمی ۱۲T را به یاد داشته باشید، با نگاه به این تبلت سریعا یاد همان ماژول خواهید افتاد چون به‌لحاظ طراحی تفاوتی با یکدیگر ندارند. البته 3 لنز دیگر دوربین که در تی 12 بود در تبلت ردمی پد حفظ شده‌اند در آن تنها لنز اصلی وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین ضعف‌های آن که شاید باعث شود افراد زیادی نخواهند این تبلت را تهیه کنند، عدم پشتیبانی آن از سیم‌کارت است.

کیفیت پخش صدای آن به‌لطف 4 اسپیکر موجود در بدنه فوق‌العاده است اما برخی از کاربران از بیس تبلت در ولوم‌های بالای اظهار عدم رضایت کرده‌اند. شیائومی در نمایشگر از IPS با رفرش‌ریت ۹۰ هرتزی کمک گرفته که کیفیت بسیار خوبی دارد.

در محدوده قیمتی‌ای که این تبلت قرار دارد شاید نتواند محصولی را بیابید که نمایشگری با نرخ تازه‌سازی 90 هزتر را به شما بدهد. از این تبلت نمی‌توانید زیر نور آفتاب استفاده کنید چون بیشینه روشنایی در آن 400 نیت است. در نمایشگر می‌توانیم بگوییم که رنگ‌ها غلظت بسیار خوبی دارند و به‌خوبی دیده می‌شوند با اینکه نمایشگر از نوع IPS است.

آیا شیائومی در ساخت تبلت‌هایش همانند گوشی‌های قدرتمند عمل کرده است؟

شیائومی توانسته تبلتی قدرتمند بسازد و در بازار آینده‌دار است؟

تبلت شیائومی نمونه بسیار خوبی از این شرکت محسوب می‌شود و قطعا طرفداران بسیاری دارد. ضعف‌های آن تا حدودی توسط کاربران پذیرفته شده و کمتر کسی حاضر شده به‌خاطر ضعف‌هایش آن را کنار بگذارد. معمولا افرادی به سراغ آن نمی‌روند که بودجه بهتری برای خرید تبلت دارند و می‌توانند گزینه‌های قوی‌تری را تهیه کنند.

این تبلت برای طراحی و کارهای گرافیکی بسیار خوب است و می‌توان با یک بودجه اقتصادی تهیه‌اش کرد. طراحی آن جدید است و شما با در دست گرفتن این محصول متوجه این ویژگی خواهید شد. می‌توانیم بگوییم که شیائومی در بازار تبلت‌ها آینده خوبی خواهد داشت و می‌تواند محصولات بهتری هم در فرداها برای کاربرانش تولید کنید.

جمع‌بندی

اگر بخواهیم با شما صمیمی باشیم باید بگوییم که شیائومی شرکت سمجی است و به همین راحتی‌ها یک بازار مهم را رها نمی‌کند. البته که ابدا هم کارش بد نیست و اگر طرفدارانی برای خودش جمع کرده دلیل خوبی برای آن داشته است. بازار تبلت‌های هوشمند با شیائومی مسیر دیگری را پیش خواهد گرفت. مسیری که در آن احتمالا ما شاهد تبلت‌هایی اقتصادی با قیمت‌های مناسب هستیم که طراحی، امکانات و کیفیت متوسط خوبی هم دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha