۰ نفر

کنسول بازی قابل حمل مایکروسافت در راه است

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبر: 839858
کنسول بازی قابل حمل مایکروسافت در راه است

شایعات اخیر حاکی از توسعه کنسول بازی قابل حمل مایکروسافت با نسخه ویژه‌ای از ویندوز ۱۱ است که عمر باتری این کنسول را شگفت‌انگیز می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، اخیراً، انتشار یک قابلیت نرم‌افزاری جدید برای ایکس باکس، موجی از شایعات را در مورد کنسول دستی این شرکت به راه انداخته است. این قابلیت که در حال حاضر در مرحله تست قرار دارد، به ایکس‌باکس اجازه می‌دهد تا چندین شبکه Wi-Fi را به خاطر بسپارد و به طور خودکار به آنها متصل شود.

برخی از کاربران این قابلیت را نشانه‌ای از برنامه‌های غول آمریکایی برای تولید کنسول بازی قابل حمل مایکروسافت می‌دانند. این امر منطقی به نظر می‌رسد، چرا که یک کنسول دستی به طور حتم به قابلیت اتصال به شبکه‌های مختلف Wi-Fi در مکان‌های گوناگون نیاز خواهد داشت.

سال‌هاست که زمزمه‌هایی از تولید یک کنسول دستی توسط ایکس‌باکس به گوش می‌رسد. در حال حاضر، دستگاه‌های بازی دستی متعددی در بازار وجود دارند که می‌توانند بازی‌های ایکس‌باکس و کامپیوتر را اجرا کنند، از جمله Asus ROG Ally، Lenovo Legion Go و MSI Claw. با این حال، این دستگاه‌ها با وجود مزیت‌هایی که دارند، از معایب قابل توجهی نیز رنج می‌برند.

کنسول بازی قابل حمل مایکروسافت

هنوز هیچ تأییدیه رسمی از سوی مایکروسافت در مورد برنامه‌های این شرکت برای تولید یک کنسول دستی ارائه نشده است. با این حال، انتشار این قابلیت جدید و همچنین شایعات پیرامون آن، هیجان و کنجکاوی بسیاری را در میان گیمرها برانگیخته است.

کنسول بازی قابل حمل مایکروسافت چه چیز جدیدی برای ارائه دارد؟

در حالی که تمام این دستگاه‌ها (کنسول‌های دستی قابل حمل مبتنی بر ویندوز) از لحاظ فنی به‌درستی کار می‌کنند، این کار را با فدا کردن اجرای یک نسخه کامل از ویندوز ۱۱ به دست می‌آورند که باعث سنگینی و ناکارآمدی بیش از حد آن‌ها می‌شود. اگرچه آن‌ها می‌توانند از نظر فنی در سطوح شگفت‌انگیز باشند، ولی این امر با افت شدید عمر باتری همراه است. در مقایسه با عمر باتری پایه ۴.۵ ساعته نینتندو سوییچ (که می‌تواند تا ۹ ساعت هم برسد)، تعجبی ندارد که دستگاه‌های دستی Asus، Lenovo و MSI تنها پس از چند ساعت شارژ خود را از دست می‌دهند.

کنسول بازی قابل حمل مایکروسافت

اگر ایکس‌باکس بتواند نسخه‌ای ساده‌سازی‌شده از ویندوز (یا اجرای مستقیم نرم‌افزار ایکس‌باکس) ایجاد کند، به احتمال زیاد عمر باتری دستگاه‌ها به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. چیزی که یک کنسول دستی با برند ایکس‌باکس به احتمال زیاد آن را به نمایش خواهد گذاشت. ما دوست داریم ببینیم که چنین دستگاهی وارد دنیای بازی‌های ویدیویی می‌شود و به‌روزرسانی اخیر ما را یک قدم به تحقق بخشیدن این رویا نزدیک‌تر کرده است.

این به‌روزرسانی تنها یک روز پس از اعلام مایکروسافت مبنی بر برگزاری رویداد سالانه نمایشگاه بازی‌های ایکس‌باکس و همچنین رویدادی با عنوان Call of Duty Direct در تاریخ ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) منتشر شد. آیا ممکن است در آن زمان نگاهی گذرا به کنسول بازی قابل حمل مایکروسافت داشته باشیم؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha