۰ نفر

آمریکا از نسل جدید تانک ترسناک بردلی رونمایی کرد

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 839859
آمریکا از نسل جدید تانک ترسناک بردلی رونمایی کرد

نسل جدید تانک بردلی آمریکا رونمایی شد. Bradley M۲A۴E۱ یک خودرو زرهی فوق پیشرفته با فناوری‌های جذابی نظیر سامانه مشت آهنین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، هفته گذشته، ارتش ایالات متحده آمریکا نمونه جدیدی از خودروی زرهی بردلی با نام M۲A۴E۱ را در مرکز نیروهای ذخیره در ساکوی ایالت مین رونمایی کرد. نسل جدید تانک بردلی، گامی بلند به سوی مدرن‌سازی و افزایش شانس بقا به شمار می‌رود.

امکانات پیشرفته نسل جدید تانک بردلی آمریکا

آمریکا از نسل جدید تانک ترسناک بردلی رونمایی کرد

بردلی M۲A۴E۱ به‌عنوان پیشرفته‌ترین نمونه تا به امروز، از پیشرفت‌های متعددی برای تقویت توان دفاعی خود بهره‌مند است. مهمترین این پیشرفت‌ها، ادغام سامانه حفاظت فعال «مشت آهنین سبک» (Iron Fist Light) است که برای مقابله مؤثر با تهدیدات ضدزره طراحی شده است.
سامانه مشت آهنین، ارتقایی حیاتی محسوب می‌شود و بردلی را قادر می‌سازد تا در محیط‌های مختلف، از زمین‌های باز تا مناطق شهری پرجمعیت، از خود در برابر تهدیداتی مانند نارنجک‌های پرتابل دفاع کند. روش کار این سامانه، پرتاب بار انفجاری به سمت تهدیدات ورودی و منفجر کردن آن برای ایجاد موج شوکی است که باعث برهم خوردن مسیر یا منحرف شدن تهدید از سکوی محافظت شده می‌شود.

آمریکا از نسل جدید تانک ترسناک بردلی رونمایی کرد

یکی از ویژگی‌های قابل توجه سامانه مشت آهنین، بدنه قابل احتراق آن است که با کاهش ترکش، خسارات جانبی را به حداقل می‌رساند. این طراحی نه تنها ایمنی پرسنل اطراف را افزایش می‌دهد، بلکه در خلال عملیات رزمی به حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی نیز کمک می‌کند.
علاوه بر سامانه مشت آهنین، بردلی M۲A۴E۱ از پیشرفت‌های دیگری مانند سامانه دیدبانی نشانه‌روی فروسرخ با کیفیت بالا برای توپچی و یک واحد کنترل محیطی نیز برخوردار است. واحد کنترل محیطی به ویژه برای جلوگیری از گرمازدگی در میان نیروهای پیاده مهم است و تعهد ارتش آمریکا به تأمین سلامت پرسنل خود در محیط‌های عملیاتی چالش‌برانگیز را برجسته می‌کند.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی اداره اجرایی برنامه‌های رزمی زمینی، ارتش آمریکا برای هر دستگاه بردلی که به اوکراین اهدا می‌کند، بودجه دریافتی را خرج تولید M۲A۴E۱ جدید می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha