۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

کاهش ۲۵۰ هزار تومانی قیمت طلا / بازار طلا و سکه آرام است

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۰۰
کد خبر: 837716
کاهش ۲۵۰ هزار تومانی قیمت طلا / بازار طلا و سکه آرام است

یک فعال بازار طلا با بیان اینکه قیمت هر مثقال طلا امروز ۲۵۰ هزار تومان کاهش داشته است کاهش نرخ ارز را عامل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه عنوان کرد.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ بازار سکه و طلا دومین روز اردیبهشت را نیز با کاهش قیمت‌ها پشت سر گذاشت و امروز نیز بازار شاهد افت قیمت طلا و سکه بود؛ روندی که با تعطیلی بازار جهانی و ثبات قیمت انس از روز گذشته آغاز شده است. 
محمدکشتی آرای فعال بازار طلا در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: در دو روز اخیر قیمت جهانی طلا تغییری نکرده است این در حالی است که تا روز جمعه قیمت انس به دلیل تنش‌های خاورمیانه با صعود همراه بود بر خلاف این روند، قیمت ارز در بازار کاهش یافت همین عامل باعث شد از روز شنبه قیمت طلا و سکه به نسبت پایان هفته گذشته سیر نزولی داشته باشد. 
وی اضافه کرد: امروز قیمت‌ها نسبت به روز گذشته و در مجموع روند دو روز اول هفته کاهشی بود با توجه به ثباتی که در بازار ایجاده شده داد و ستدها نیز روال عادی دارد تقاضای کاذبی در بازار وجود ندارد و حباب سکه تغییرات مختصری داشته است.
کشتی آرای با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار سکه و طلا کاهش یافته است؛ اظهار داشت: قیمت سکه از دیروز تا به امروز حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته است قیمت هر گرم طلا نیز ۶۶  هزار تومان با کاهش همراه بوده است.
این فعال بازار طلا درباره آخرین نرخ‌ها در بازار سکه و طلا نیز گفت: قیمت انس جهانی طلا ۲۳۹۴ دلار است، قیمت سکه طرح قدیم ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد که هر کدام ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. 
وی با بیان اینکه حباب سکه ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، افزود: سکه‌های یک گرمی بدون تغییر ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است قیمت هر مثقال طلای آب شده با ۲۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۶۶  هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید. 
کشتی آرای در پیش بینی از آینده بازار طلا نیز اظهار داشت: در یک هفته اخیر با توجه به آرامش موجود در بازار یک ثباتی ایجاده شده است اما این روزها نمی‌توان بازار را پیش‌بینی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha