۰ نفر

سازمان‌ها برای مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران طرح ارائه دهند

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۹
کد خبر: 837518
سازمان‌ها برای مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران طرح ارائه دهند

استاندار تهران با تاکید بر تقویت تعاونی‌ها، گفت: سازمان‌ها برای افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران، طرح و برنامه ارائه دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا فخاری، عصر شنبه در جلسه کارگروه اقتصاد و سرمایه گذاری استان که با حضور محمد علیمهری معاون استاندار و مدیران کل استانی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» اظهار کرد: یاد و خاطره همه کسانی که برای قدرت امروز کشور تلاش کرده اند را گرامی می‌داریم.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید و مشارکت مردم» گفت: تعیین شعار سال، مشخص کردن یک محور و هدف گذاری حول آن است و باید همه برنامه ریزی ها برای تحقق آن شعار باشد.

فخاری با بیان اینکه هیچ سازمانی مستقل از دیگر سازمان‌ها نمی‌تواند وظایفش را به درستی انجام دهد، افزود: باید در فرآیندها هم پوشانی داشته باشیم.

استاندار تهران با تاکید بر هدایت تشکل‌ها به سمت سیستم سازی عنوان کرد: اینکه برای تصمیم گیری پروژه‌ها جلسه برگزار می‌شود، روند صحیحی نیست چرا که این تصمیم باید در سیستم اخذ شود و این پیشنهاد را به سازمان برنامه و بودجه می‌دهیم که برای امسال به منظور جهش در کارها و اخلاق سازمانی، سیستمی سازی را در برخی سازمان‌ها اجرا کند.

وی با اشاره به تعریف نقش و وظایف در کارگروه اقتصادی و تاکید بر بهره مندی از قدرت تحلیل اقتصادی در این کارگروه، گفت: در این کارگروه باید نظام مسائل مورد تحلیل قرار بگیرند و سیاست‌های محلی و استانی تعیین شوند.

استاندار تهران به چالش کشیدن مباحث اقتصادی در سطح استان را یکی دیگر از وظایف کارگروه اقتصادی دانست و بیان کرد: اقتصاد پایه است و برای گرداندن یک جامعه باید در حوزه اقتصاد کار اساسی انجام شود.

فخاری خطاب به سازمان مدیریت و برنامه بودجه گفت: این سازمان تلاش کند مباحث اقتصادی را پژوهش محور پیش ببرد.

وی با تاکید بر ضرورت و هدف گذاری‌های افزایشی در سازمان‌ها اظهار کرد: باید در سال جدید، اقدامات جهشی شود، اگر هدف گذاری ها بر اساس جهش ۳۰ درصدی باشد و ۵ درصد آن محقق شود قابل تقدیر است اما جایی که هدف گذاری پایین باشد و تحقق اهداف بالاتر اعلام شود قابل تکیه نخواهد بود.

استاندار تهران اظهار کرد: باید برنامه‌ها و روش‌ها با حفظ چارچوب تغییر کنند و با معیارهای جهشی هدف گذاری صورت بگیرد. فخاری در ادامه عنوان کرد: سازمان‌های استان تهران باید برای چگونگی مشارکت مردم، طرح و برنامه ارائه دهند که مشخص کنند که مردم کجا و در کدام بخش و با چه استعدادی می‌توانند حضور پیدا کنند و این سهم مشارکت را به عنوان نمونه و الگو ارائه دهند.

استاندار تهران نقش تعاونی‌ها را در سبد اقتصادی بسیار مهم دانست و بیان کرد: با وجود ظرفیت بسیار خوب در حوزه تعاونی‌ها تا کنون شاهد تجربه‌های تلخ در این حوزه بوده ایم و این نبود موفقیت در این بخش به عدم نظام مندی تعاونی‌ها و نبود نظارت و کنترل بر عملکرد و درآمد آنها بر می‌گردد.

فخاری با تاکید بر تقویت تعاونی‌ها گفت: از سازمان‌های ذیربط می‌خواهیم در این حوزه پیشنهادات اصلاحی ارائه دهند.

وی نبود سیستم و عدم نظارت و کنترل جدی را از آسیب‌های سرمایه گذاری و مشارکت مردم اعلام و اظهار کرد: الگو سازی و توسعه الگوها در مشارکت مردم با اهمیت است.

استاندار تهران در تشریح جزئیات بیشتر ارائه برنامه‌های جهشی توسط سازمان‌ها گفت: برنامه‌هایی که ارائه می‌شود باید با تحلیل درستی از آینده همراه باشند و دقیقاً مشخص کنند که اجرای برنامه در نقطه پیامد چه تغییرات ساختاری و جهشی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha