۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

کاهش یک درصدی سفر با وسایل حمل و نقل عمومی/ ۸۲۸ نفر از هموطنان در تصادفات نوروز جان باختند

۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 835033
کاهش یک درصدی سفر با وسایل حمل و نقل عمومی/ ۸۲۸ نفر از هموطنان در تصادفات نوروز جان باختند

معاون وزیر راه و شهرسازی، از کاهش یک درصدی سفر با وسایل حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: ۸۲۸ نفر از هموطنان در تصادفات نوروز جان باختند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، هادیان‌فر، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: ستاد سفرهای نوروزی در وزارت راه دو ماه قبل از فروردین ماه آغاز به کار کرد. ۳ تا ۵ درصد پیش بینی افزایش سفر داشتیم، در ستاد سفرهای نوروزی تمهیدات جدی انجام شد تا بتوانیم افزایش ظرفیت ناوگان در تمام بخش ها و سپس خدمت رسانی انجام شود.

وی افزود: بحث تصادفات جاده‌ای ای مقوله ای است که همواره در کشور وجود داشته و به آسیب منجر شده، امسال پویش چشم به راهیم در راستای کاهش تصادفات دنبال شد.

به گفته هادیان فر، بیش از ۱۸ میلیون نفر از هموطنان در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین از ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای سفر استفاده کردند که این آمار نسبت مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: در این میان بیشترین سفر، سفر جاده ای بوده، بیش از ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از جاده و ۶ میلیون و ۵۰۰ از سفر دریایی استفاده کرده اند.

این مقام مسئول گفت: در کل وسائل نقلیه سفرهای زمینی ۵۳۰ میلیون تردد در کشور اتفاق افتاده و روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین استفاده شده که ۶.۱ افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

به گفته وی،بیشترین سفرهای زمینی به مازندران، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان و مشهد بوده است. البته بیشترین سفر ریلی به مشهد بوده و بیشتریت سفر هوایی داخلی به  کیش، مشهد تبریز  و در خارجی ها به نجف، دبی و ترکیه بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۳ میلیون پلاک واحد خودروهای شخصی در کشور سفر کرده اند، گفت: میانگین ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار تردد بین استانی در کشور انجام شده است. از نیمه دوم فروردین ۱۵ درصد افزایش تردد ثبت شده است.

وی افزود: سفر با اتوبوس نیز  ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.آنچه نگران کننده است بحث تصادفات است. امسال در آمارهای اولیه وضعیت بهتر بوده است، ۱۰۲ هزار کل تصادفات در کشور از ۲۴ تا ۱۵ فروردین بوده است.

به گفته هادیان فر، ۲۱ هزار و ۵۹۰ نفر مجروح شدند که آمار ۱۱ درصد افزایش داشته است. ۸۲۸ نفر از هموطنان در تصادفات نوروز جان خود را از دست دادند، البته باید وضعیت مجروحین مشخص شود تا آمار نهایی در این زمینه مشخص شود.سرعت و سبقت، عدم توجه به جلو و خستگی دلیل اصلی تصادفات در سفرهای نوروزی بوده است.

وی افزود: بیشترین خشنودی ما بر این است که مردم خوب سفر کردند و در بحث اتوبوس، ریل و هوایی شاهد هیچ حادثه ای نبودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha