۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

ریزش قیمت طلا و سکه از نقطه اوج / سکه ۱ میلیون تومان ارزان شد

۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۳۴
کد خبر: 832782
ریزش قیمت طلا و سکه از نقطه اوج / سکه ۱ میلیون تومان ارزان شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش قیمت یک میلیون تومانی سکه در روزهای ابتدایی فروردین ماه پیش‌بینی کرد تا پایان تعطلات نوروز قیمت طلا و سکه نوسان ۱ تا ۳ درصدی داشته باشد.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ پس پایان تعطیلات عید نوروز قیمت طلا و سکه در مسیر کاهشی قرار گرفته است؛ امروز هفتم فروردین ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۳۹ میلیون تومان قیمت خورد و هر گرم طلا نیز به ۳ میلیون و ۲۳۲ هزار تومان رسید.
در همین رابطه نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: بازار نیمه تعطیل است شرایط تغییری نکرده است فقط نسبت به اوج قیمت‌های روزهای پایانی سال با توجه به اعلام آتش بس کاهش قیمت داشتیم.
وی اضافه کرد: بازارها در تهران و شهرستان‌های دیگر نیمه‌تعطیل است و شرایط خوبی نیست، ماه رمضان است و وضعیت گذشته به شکل بحرانی‌تری ادامه دارد. 
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره جزییات کاهش قیمت طلا و سکه نیز اظهار داشت: سکه از اوج قیمت که به کانال ۴۰ میلیون تومان رسیده بود به کانال ۳۸ میلیون تومان بازگشته است قیمت طلا نیز از کانال ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آمده است. 
بذرافشان با بیان اینکه التهابی در بازار وجود ندارد، اضافه کرد: نسبت به آخرین روزهای سال هر قطعه سکه یک میلیون تومان کاهش قیمت داشته است و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۷۰ هزار تومان کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه شرایط بازار به گونه‌ای نیست که افزایش یا کاهش قیمت خاصی داشته باشد، در پیش‌بینی از روند بازار گفت: در روزهای آینده نوسان چشمگیری نخواهیم داشت احتمال افزایش قیمت بسیار کم است شاید در برخی مواقع تا پایان سیزده فروردین قیمت‌ها کاهش داشته باشد برای بازار نوسان یک تا سه درصدی پیش‌بینی می‌شود. 
رییس اتحادیه طلا و جواهر در پایان گفت: پس از پایان تعطیلات که بازارها به صورت رسمی فعالیت می‌کنند باید دید شرایط بازار جهانی و داخلی چگونه خواهد بود امیدواریم تجربه تلخ یک سال گذشته در حوزه طلا تکرار نشود و پس از پایان ماه رمضان رونق به این صنعت بازگردد.
آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه طرح جدید ۳۹ میلیون تومان است، قیمت سکه طرح قدیم ۳۶ میلیون تومان، نیم سکه ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۷ میلیون تومان شد. 
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۲۳۲ هزار تومان است و هر انس طلا ۲ هزار و ۱۸۵ دلار معامله می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha