۰ نفر

حمله هولناک شغال به ۱۰ شهروند در این شهرستان

۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبر: 831641
حمله هولناک شغال به ۱۰ شهروند در این شهرستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل گفت: شغال مشکوک به هاری شب گذشته ۱۰ نفر از شهروندان نوش‌آباد را مصدوم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا فیروزیان اظهار کرد: با دریافت گزارش گزش شهروندان نوش آباد توسط شغال، همه مراجعه کننده‌گان به مرکز درمانی، در ساعت اولیه مراجعه و در طول شب درمان شدند.

وی افزود: تیم واکنش سریع واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل از ساعت ۲۰ تشکیل شده و به شهر نوش آباد اعزام شد و با همکاری داوطلبان مردمی تا ساعت ۴ بامداد به گشت‌زنی پرداخت.

وی تصریح کرد: جلسه اضطراری به‌صورت حضوری و تلفنی با همکاری شبکه بهداشت، شهرداری نوش‌آباد، شهرداری آران و بیدگل، حوزه مقاومت بسیج نوش آباد و محیط زیست تشکیل شده و حیوان مشکوک تلف شده و طبق پروتکل بهداشتی دفن شد.

فیروزیان ضمن تشکر از همکاری شهروندان نوش‌آباد گفت: مرکز پیشگیری و درمان بیماری هاری در بیمارستان سیدالشهدا آران و بیدگل و گلابچی کاشان به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت بوده و شماره ۰۳۱۵۴۷۰۶۸۰۶ بزای دریافت گزارش مردمی فعال است.

پیش از این یک فعال زیست محیطی گفت: قرار دادن پسمانده مواد غذایی، در کنار جاده‌ها و مناطق طبیعت‌گردی، حیات وحش را به این زباله ها جذب کرده و به تدریج آنها را به سمت مناطق مسکونی می‌کشاند.

حمید عمیدی نوش آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ریختن غذا در مسیر حرکت حیوانات وحشی، کار درستی نیست چون آنها عادت می‌کنند در روزهایی که آب و هوا هم مناسب شد، برای یافتن غذا به اطراف محیط زیست انسانی بیایند.

وی تصریح کرد: غذارسانی به حیات وحش در زمان سرما و به خصوص روزهای برفی، هرچند که نشان مهربانی و دلسوزی مردم است، اما این برخوردهای احساسی می‌تواند باعث مرگ حیوانات وحشی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha