۰ نفر

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبر: 831311
چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

نحوه راه‌اندازی کیف‌پول‌های CEX، DEX و سخت‌افزاری اتریوم را که برای استفاده کارآمد از اکوسیستم ارزهای دیجیتال ضروری هستند، بیاموزید.

برای هر کسی که به دنبال خرید اتریوم است، ایجاد یک کیف پول مبتنی بر اتریوم اولین قدم است. با استفاده از کیف پول، کاربران می توانند اتر را معامله کنند یا نگه دارند و با برنامه های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند ساخته شده بر بستر پلتفرم اتریوم تعامل داشته باشند. بنابراین، کیف پول تجربه های مالی و تعاملی را برای کاربر در اکوسیستم اتریوم تسهیل می کند.

این مقاله نحوه راه اندازی و ایجاد یک کیف پول اتر در صرافی متمرکز (CEX) و صرافی غیرمتمرکز (DEX) و نحوه راه اندازی کیف پول سخت افزاری را توضیح می دهد.

راه اندازی کیف پول اتر در صرافی متمرکز (CEX)

همانطور که از نام آن پیداست، کیف پول‌های CEX محصول صرافی‌های متمرکز (CEX) هستند که به کاربران اجازه می‌دهند ارزهای دیجیتال را نگه دارند و معامله کنند. کیف پول‌های CEX که به راحتی در دسترس و کاربرپسند هستند، به لطف پشتیبانی یکپارچه از طیف گسترده‌ای از شبکه‌های بلاک چین، کاربران را قادر می‌سازند تا اتر و سایر ارزهای دیجیتال را با استفاده از یک رابط امن معامله کنند.

اگرچه CEX راحتی بیشتری را ارائه می دهد، اما نیاز دارید به صرافی در خصوص سپردن دارایی خود اعتماد کنید. بنابراین، انتخاب یک صرافی معتبر با سابقه قوی در حفظ امنیت دارایی‌های دیجیتال کاربران بسیار مهم است.

نحوه ایجاد کیف پول در بایننس Binance به چه صورت است؟

راهنمای گام به گام برای ایجاد کیف پول اتر در بایننس

با دنبال کردن مراحل زیر می توانید یک کیف پول اتر در وب سایت بایننس یا کیف پول موبایل هوشمند آن ایجاد کنید:

مرحله ۱: می توانید از طریق حساب های Google یا Apple خود در بایننس ثبت نام کنید. همچنین می توانید با شماره تلفن و آدرس ایمیل خود ثبت نام کنید.

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

مرحله ۲: کاربر باید با تیک زدن کادر سفید با شرایط خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی موافقت کند و پس از آن می تواند روی "Confirm" کلیک کند تا یک حساب کاربری در بایننس ایجاد کند.

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

مرحله ۳: پس از ثبت نام، کاربر به داشبورد کیف پول منتقل می شود، جایی که می تواند در طیف وسیعی از عملکردها مانند معامله، مبادله، انتقال همتا به همتا (P۲P)، خرید ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت تتر و بسیاری موارد دیگر مشارکت کند.

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

مرحله ۴: کاربران می توانند اتر را با کلیک بر روی "Deposit" به کیف پول خود واریز کنند. با این حال، باید احراز هویت (KYC) را تکمیل کنند.

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

مرحله ۵: هنگامی که کاربر الزامات KYC را برآورده کرد، می تواند با انتخاب "ETH" از منو، این ارز دیجیتال را به کیف پول خود واریز کند.

هنگام استفاده از کیف پول CEX مانند بایننس، کاربران باید احراز هویت دو مرحله ای (۲FA) را فعال کنند تا یک لایه امنیتی بیشتر به دارایی های اتر خود اضافه کنند. برای امنیت بیشتر، آنها می توانند یک ایمیل اختصاصی برای تمام تراکنش های خود تنظیم کنند.

راه اندازی یک کیف پول غیرمتمرکز اتر

کیف پول های غیرمتمرکز کنترل کامل ارزهای دیجیتال را به کاربران می سپارند. هیچ سیستم متمرکزی برای ورود کاربران وجود ندارد. کاربران هنگام تنظیم حساب خود برای یک کیف پول غیرمتمرکز یک عبارت بازیابی تنظیم می کنند.

در صورتی که عبارت بازیابی از بین برود، وجوه ذخیره شده در کیف پول برای همیشه از بین می رود. از آنجایی که کاربران برای ورود خود نیازی به اعتماد به یک نهاد شخص ثالث خاص ندارند، کیف پول های غیرمتمرکز را سیستم های trustless می نامند.

نحوه راه اندازی یک کیف پول غیرمتمرکز اتر با استفاده از کیف پول کوین بیس

راهنمای گام به گام نصب کیف پول Coinbase DEX

کوین بیس یکی از بزرگترین صرافی های متمرکز است. کیف پول کوین بیس یک محصول مجزا است که یک راه حل غیرمتمرکز کیف پول ارائه می دهد و به کاربران کنترل و مسئولیت بیشتری بر سرمایه و تعاملاتشان با شبکه های بلاک چین می دهد.

مرحله ۱: کاربران باید از وب سایت Coinbase در تلفن هوشمند خود بازدید کنند و روی "Sign Up" کلیک کنند. در دسکتاپ، می توان آن را به عنوان یک افزونه مرورگر نصب کرد.

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

مرحله ۲: نوع حساب را انتخاب کنید و روی «Get Started» کلیک کنید.

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

مرحله ۳: کاربران اکنون می توانند کیف پول Coinbase را دانلود کنند.

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

مرحله ۴: افزونه مرورگر گوگل کروم به کاربران در درک نحوه کارکرد آن کمک می کند. کاربران با بازدید از فروشگاه وب کروم می‌توانند کیف پول را با کلیک کردن روی «Add extension» در پنجره بازشو دانلود کنند.

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

راه اندازی کیف پول کوین بیس

مرحله ۱: کاربران با کلیک بر روی افزونه Coinbase Wallet و کلیک بر روی "Create New Wallet" پروسه ساخت را شروع می کنند.

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

مرحله ۲: در طول فرآیند راه اندازی، از کاربران خواسته می شود که مجموعه ای از ۱۲ کلمه را در جایی امن ذخیره کنند. آنها باید این کلمات را به صورت امن نگه دارند، زیرا در صورت فراموش کردن رمز عبور، دسترسی به کیف پول را از دست خواهند داد.

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

مرحله ۳: اکنون، باید یک رمز عبور قوی برای کیف پول خود ایجاد کنید، با شرایط موافقت کرده و روی Submit کلیک کنید.

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

مرحله ۴: اکنون برای دریافت، ذخیره و ارسال اتر آماده هستید.

چگونه کیف پول اتریوم (Ethereum) بسازیم؟

اگرچه شبکه‌های غیرمتمرکز امنیت بهتری را در مقایسه با شبکه‌های متمرکز فراهم می‌کنند و به کاربران امکان می‌دهند کلیدهای خصوصی خود را نگه دارند، اما اگر حسابرسی مناسب انجام نشده باشد، ممکن است امنیت دارایی به خطر بیفتد. مجرمان سایبری همیشه در تلاش هستند تا از آسیب پذیری های نرم افزاری استفاده کنند.

راه اندازی کیف پول سخت افزاری برای اتر

کیف پول‌های سخت‌افزاری که امن‌ترین گزینه محسوب می‌شوند، دارایی‌های دیجیتال از جمله اتر را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند، بنابراین آنها را از دسترس هکرها خارج می‌کند.

در ادامه یک راهنمای گام به گام برای ایجاد کیف پول سخت افزاری برای اتر آورده شده است. با این حال، این را در نظر بگیرید که چندین کیف پول سخت افزاری وجود دارد و این روند ممکن است در این دستگاه ها متفاوت باشد.

مرحله ۱: کیف پول را راه اندازی کنید

کاربران باید دستگاه را روشن کنند و فرآیند اولیه را آغاز کنند که شامل تنظیم یک پین و نوشتن عبارت بازیابی است که در صورت گم شدن یا آسیب دیدن کیف پول به عنوان یک پشتیبان عمل می کند.

مرحله ۲: سیستم عامل را به روز کنید

کاربران اکنون باید دستگاه را به یک رایانه مجهز به اینترنت متصل کنند، به وب سایت سازنده مراجعه کنند و سیستم عامل را به روز کنند.

مرحله ۳: یک رابط کیف پول راه اندازی کنید

کاربران برای فعال کردن کیف پول سخت افزاری باید نرم افزار لازم را روی رایانه یا گوشی هوشمند خود نصب کنند. کیف پول های لجر معمولا از Ledger Live استفاده می کنند، در حالی که برای دستگاه های Trezor، باید از Trezor Suite استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : مقایسه بیت کوین و بازار بورس

مرحله ۴: یک حساب اتریوم ایجاد کنید

کاربران باید یک حساب اتریوم در رابط کیف پول ایجاد کنند. از این حساب برای ارسال، دریافت و مدیریت اتر استفاده خواهید کرد. برای شناسایی آسان، دادن یک نام قابل تشخیص برای اکثر کاربران یک انتخاب ایده آل است.

در حالی که کیف پول های سخت افزاری برای ارائه بالاترین سطح امنیت در بین کیف پول ها شناخته شده اند، کاربران باید به چند نکته توجه داشته باشند. آنها باید کیف پول خود را از فروشندگان معتبر دریافت کنند، کیف پول خود را به روز نگه دارند، امنیت عبارت اولیه یا بازیابی خود را حفظ کنند، از یک رمز عبور قوی استفاده کنند، از شبکه های WiFi عمومی استفاده نکنند و به طور منظم فعالیت کیف پول را بررسی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha