۰ نفر

هشدار سازمان هواشناسی به ۱۸ استان!

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱:۳۰
کد خبر: 828820
هشدار سازمان هواشناسی به ۱۸ استان!

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و رعد و برق در ۱۸ استان و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی همچنین وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق کشورهشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، احتمال بهمن و در گردنه‌ها کولاک برف  پنج‌شنبه (۱۷ اسفندماه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، همدان، زنجان، البرز، قزوین، شمال استانهای ایلام، لرستان، مرکزی و تهران و ارتفاعات و دامنه در گیلان و غرب مازندران و جمعه (۱۸ اسفندماه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، شمال مرکزی، شمال و شرق سمنان، همدان، زنجان، البرز، قزوین، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، احتمال یخ زنی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی و نهال‌ها دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به مکان‌های امن و پوشش مناسب نهال‌ها دردستور کار قرار گیرد.

در ادامه این هشدار آمده است: وزش باد نسبتا شدید پنج‌شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، خراسان رضوی و سمنان و جمعه در اصفهان، مرکزی، یزد، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و نیمه شمالی کرمان دور از انتظار نیست.

در این وضعیت جوی در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha