۰ نفر

واردات از چین یا دبی؟ مقایسه ی مزایا و معایب واردات از دو منطقه تجاری مهم جهان

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵
کد خبر: 828770
واردات از چین یا دبی؟ مقایسه ی مزایا و معایب واردات از دو منطقه تجاری مهم جهان

چین و دبی، از جمله مهم ترین مناطق تجاری دنیا به شما می روند. کشورهای زیادی از جمله ایران از این دو منطقه کالا وارد می کنند. حال در پاسخ به این سؤال که واردات از چین یا دبی؟ کدام بهتر است، باید گفت که هر کدام از اینها مزایای و معایب خاص خود را دارند؛ در شرایط متفاوت نیز یکی از این دو بهتر به نظر می رسد. از این رو در قسمت های بعدی به مقایسه مزایا و معایب واردات از چین و دبی می پردازیم.

مزایای واردات از دبی

به گزارش اقتصادآنلاین، همان طور که می دانیم، کشور ایران با امارات، مرز مشترک آبی دارد؛ به همین دلیل واردات از این کشور از اهمیت خاصی برخوردار است؛ علاوه بر این به طور کلی دبی از مشهورترین مراکز تجاری سراسر جهان به شمار می رود.

در ادامه به بخشی از مهم ترین مزایای واردات از دبی اشاره می کنیم:

  • مناسب بودن هزینه واردات کالا به علت فاصله نزدیک دو کشور

  • تنوع فوق العاده بالای کالاهای وارداتی از دبی

  • کاهش هزینه حمل و نقل به دلیل فاصله کم بین دو کشور و داشتن مرز آبی

  • امکان ارسال سریع کالاهای خریداری شده از دبی

  • امکان خرید کالای باکیفیت از برندهای مشهور جهان در شرایطی تحریم ایران از سوی برخی کشورها

  • پایین بودن تعرفه گمرکی کالاهای وارداتی از دبی

  • مطابق قوانین کشور امارات، برخی شرکت های ایرانی از پرداخت حقوق گمرکی معاف هستند.

به طور کلی در واردات از دبی، ترخیص کالا از گمرک دبی ، راحت تر، سریع تر و کم هزینه تر است. به علاوه اگر از یک شرکت معتبر کمک بگیرید، امکان ترخیص کالا در بندرعباس، تهران و سایر نقاط کشور نیز وجود دارد.

واردات از چین یا دبی؟ مقایسه ی مزایا و معایب واردات از دو منطقه تجاری مهم جهان

معایب واردات از دبی

تنها ایراد اساسی واردات از دبی آن است که به علت هزینه بالای زندگی در امارات، کالاهای تولید شده در این کشور نیز قیمت بالاتری (در مقایسه با محصولات چینی) دارند.

مزایای واردات از چین

لازم به گفتن نیست که چین، سهم اعظم کالاهای وارداتی در جهان را به خود اختصاص داده است. در واقع در این کشور، کالاهای زیادی با هدف صادرات تولید می شوند؛ به همین دلیل بسیاری از محصولات چینی با قیمت مناسبی عرضه می شوند؛ البته در خصوص اصالت و کیفیت کالاها باید دقت زیادی به خرج داد.

برخی از مهم ترین مزایای واردات از چین عبارتند از:

  • تنوع بسیار بالای کالاها در کنار نوآوری و معرفی محصولات جدید

  • امکان ارسال سریع به ایران

  • هزینه نسبتاً پایین ارسال پستی محصولات در مقایسه با بسیاری از کشورها

  • قیمت یوان چین در مقایسه با دلار آمریکا ثابت است.

  • کشور چین، انعطاف بالایی در تولید کالاهای سفارشی دارد.

واردات از چین یا دبی؟ مقایسه ی مزایا و معایب واردات از دو منطقه تجاری مهم جهان

معایب واردات از چین

  • علی رغم این که اکثر کالاهای تولید شده در چین، کیفیت مناسبی دارند، متأسفانه شاهد واردات کالای کم کیفیت از این کشور نیز می باشیم؛ به همین دلیل واردکنندگان باید بیش از هر چیز به اعتبار فروشنده توجه کنند و درخواست کالای باکیفیت را داشته باشند.

  • هزینه حمل و نقل کالاهای وارداتی از چین به ایران در مقایسه با هزینه حمل و نقل از دبی، بالاست. در مواردی که با کالاهای حجیم یا سنگین وزن مواجه هستیم، پای حمل و نقل به روش خاص به میزان می آید که هزینه بیشتری دارد.

پرسودترین کالاها برای واردات از چین و دبی

همان طور که پیشتر توضیح داده شد، در حالت کلی نمی توان گفت که واردات از چین بهتر است یا از دبی؟ در واقع زمانی که پای واردات کالاهای خاصی به میان می آید، باید به بررسی بازار کالای مورد نظر در دو کشور پرداخت و سپس با در نظر گرفتن سایر مزایا، درباره انتخاب کشور صادرکننده تصمیم گرفت.

مهم ترین کالاهای وارداتی از دبی

پوشاک

یکی از رایج ترین و پرسودترین حوزه های واردات از دبی به تجارت پوشاک مربوط می شود. انواع لباس زنانه، مردانه، بچگانه، کفش، کیف و کالاهای مشابه را می توان با کیفیت عالی از دبی وارد کرد.

طلا و جواهر

جالب است، بدانید که بر اساس قوانین کشور امارات، طلافروشان برای خرید و فروش طلا، کارمزد دریافت نمی‌کنند؛ به همین دلیل قیمت تمام شده تولید طلا و جواهر در دبی، پایین تر از ایران است؛ در نتیجه دبی، مبدأ بسیار خوبی برای واردات طلا به شمار می رود.

لوازم یدکی خودرو

از آنجا که خودروهای خارجی موجود در ایران، به لوازم یدکی مناسب خود نیاز دارند، بسیاری از تاجران، حوزه واردات لوازم یدکی را انتخاب می کنند. از طرفی لوازم یدکی خودرو در زمره کالاهایی قرار می گیرند که با حجم بالایی از دبی وارد می شوند. قیمت مناسب قطعات، به همراه هزینه پستی پایین و ارسال سریع، مهم‌ترین مزایای خرید لوازم یدکی و ترخیص لوازم یدکی خودرو از گمرک دبی محسوب می شوند.

تجهیزات الکترونیکی

از آنجا که کشور امارات با بسیاری از برندهای مشهور سازنده لوازم الکترونیکی همکاری می کند، از طریق این کشور می توان انواع گوشی موبایل، رایانه، لپ تاپ و تجهیزات جانبی آنها را وارد کرد.

مهم ترین کالاهای وارداتی از چین

تلفن همراه

از آنجا که چین یکی از تولیدکنندگان بزرگ لوازم هوشمند از جمله گوشی تلفن همراه است، بهترین مرجع برای واردات گوشی مسافری و تجهیزات جانبی آن به شمار می رود.

لوازم آرایشی و بهداشتی

چین را می توان یکی از تولیدکنندگان مهم لوازم آرایشی دانست. قیمت تمام محصولات آرایشی و بهداشتی در این کشور، نسبتاً پایین است؛ به همین دلیل تاجران زیادی به واردات لوازم آرایشی و بهداشتی از چین روی آورده اند.

لوازم آشپزخانه

کشور چین با بسیاری از برندهای محبوب تولیدکننده لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه در سراسر دنیا همکاری می کند. از آنجا که برخی کشورها، ایران را تحریم کرده اند، چین، بهترین مرجع خرید این کالاها محسوب می شود.

چند راهکار اقتصادی برای واردات از چین و دبی

در این بخش، چند راهکار کلی برای واردات کالا از کشورهای چین و دبی ارائه می دهیم:

۱.مقایسه قیمت ها

در گام اول، قیمت کالای مد نظر خود را از فروشندگان مختلف در هر دو کشور چین و دبی جویا شوید.

۲.مذاکره برای قیمت کالاها

با فروشندگان، وارد مذاکره شده و سعی کنید، قیمت ها را کاهش دهید.

۳.استفاده از تخفیفات

در هنگام وارد هر کالایی، سعی کنید، به سراغ تامین کننده ای بروید که تخفیف ویژه ای برای محصولات خود در نظر گرفته است.

۴.بررسی هزینه های حمل و نقل

هزینه حمل و نقل کالا به روش های مختلف (زمینی، آبی، هوایی) از چین و دبی را با یکدیگر مقایسه کنید؛ همچنین با شرکت های حمل و نقل، صحبت و سعی کنید، هزینه ها را کاهش دهید.

۵.بررسی سیاست های مالیاتی و گمرکی

قوانین مربوط به ترخیص کالا از چین و دبی، همچنین مقررات مالیات کالا را بررسی نمایید. با بررسی سیاست‌های گمرکی و مالیاتی، می توانید، هزینه این بخش از واردات را نیز کاهش دهید.

بهترین شرکت ترخیص کالا از گمرک

هدف اصلی این نوشتار، مقایسه مزایا و معایب واردات از دو منطقه تجاری مهم جهان بود. در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص واردات کالا می توانید از کارشناسان مجرب بازرگانی صباغی زاده کمک بگیرد. این شرکت، بیش از ۶ دهه است که در زمینه خدمات ترخیص کالا از گمرک، همچنین واردات و صادرات فعالیت می کند.

با راهنمایی شرکت بازرگانی صباغی زاده، می توانید، بهترین تصمیم را در خصوص واردات از چین یا دبی، اتخاذ کنید و کالاهای مد نظر خود را با کمترین هزینه وارد نمایید. این مجموعه، امکان ترخیص کالا در تهران و سایر شهرها را فراهم می کند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می‌باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha