۰ نفر

تعداد افراد چاق جهان از یک میلیارد نفر گذشت

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۳
کد خبر: 828159
تعداد افراد چاق جهان از یک میلیارد نفر گذشت

برآوردهای جدید سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که شمار افراد چاق در جهان از مرز یک میلیارد نفر عبور کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، برآوردهای جدید سازمان بهداشت جهانی و یک گروه بین‌المللی از محققان نشان می‌دهد که شمار افراد چاق از مرز یک میلیارد نفر در سراسر جهان عبور کرده است؛ در حالی که چاقی با افزایش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مرتبط است.

چاقی به قدری شایع شده است که در بسیاری از کشورها، از جمله بسیاری از کشورهای با درآمد کم و متوسط که قبلاً با سوءتغذیه دست و پنجه نرم می‌کردند، شایع‌تر از کمبود وزن شده است.

پژوهش‌ها می‌گوید نرخ چاقی برای بزرگسالان بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده و در بین کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۹ ساله بیش از چهار برابر شده است.

براساس گزارش رویترز، مجید عزتی؛ نویسنده ارشد مقاله منتشر شده می‌گوید: «تعداد حیرت‌انگیزی از مردم با چاقی زندگی می‌کنند.»

وی افزایش نرخ چاقی در میان کودکان را "بسیار نگران‌کننده" خواند و گفت که در عین حال، هنوز صدها میلیون نفر غذای کافی ندارند.

به گفته این محقق، کمبود وزن شدید می‌تواند برای رشد کودکان بسیار مضر باشد و در شدیدترین حالت ممکن است باعث شود افراد از گرسنگی بمیرند. افراد چاق همچنین با توجه به شروع زودهنگام دیابت، بیماری قلبی و کلیوی و تعداد زیادی از بیماری‌های جدی دیگر در معرض خطر مرگ و ناتوانی زودرس هستند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش بار چاقی در برخی از کشورهای با درآمد کم و متوسط، از جمله در بخش‌هایی از خاورمیانه، بیشترین میزان را داشته است؛ در این کشورها، نرخ چاقی در حال حاضر بالاتر از بسیاری از کشورهای با درآمد بالا، مانند در اروپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha