۰ نفر

کمک مالی اروپا به آنروا

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۵۴
کد خبر: 827825
کمک مالی اروپا به آنروا

 کمیسیون اروپا در سایه اقدامات مغرضانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، امروز (جمعه) با صدور بیانیه اعلام کرد که ۶۸ میلیون یورو کمک مالی اضافی برای آنروا اختصاص داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که این مبلغ علاوه بر کمک ۸۲ میلیون یورویی به آنروا در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است و به این ترتیب مجموع کمک‌های کمیسیون اروپا به آنروا ۱۵۰ میلیون یورو می‌شود.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی شماری از کارکنان آنروا را به مداخله در عملیات «طوفان الاقصی» متهم کرده است. یک مقام ارشد سازمان ملل متحد ماه پیش اعلام کرد که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

در همین حال، شماری از کشورهای اروپایی به تبعیت از آمریکا و دستاویز قرار دادن ادعای رژیم صهیونیستی، کمک‌های خود به آنروا را به عنوان یکی از آژانس‌های مهم و حیاتی در کمک رسانی به مردم غزه قطع یا به حالت تعلیق در آورده اند.

کمیسیون اروپا امروز با اشاره به روند تحقیقات آنروا درباره اتهامات ادعایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طبق تفاهمات صورت گرفته میان دو طرف، هفته آینده نخستین واریزی به ارزش ۵۰ میلیون یورو پرداخت و سایر اقساط نیز طبق توافقات اجرایی خواهد شد.

اورسولا فون‌درلاین در این باره گفت: «ما در کنار مردم فلسطین در غزه و سایر نقاط منطقه ایستاده‌ایم. آنها با شرایط وحشتناکی روبرو هستند و جان آن‌ها به دلیل کمبود دسترسی به غذای کافی و سایر نیازهای اساسی در خطر است. به همین دلیل است که ما امسال ۶۸ میلیون یورو دیگر به کمک های خود اضافه کرده‌ایم.»

گزارش‌ها حاکیست که ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه حمله و از دسترسی مردم غزه به این کمک‌ها جلوگیری می‌کند. موسسه «آکسفام» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، سه‌شنبه گذشته در گزارشی نسبت به وضعیت فاجعه بار و قحطی در نوار غزه به دلیل تداوم جنایت رژیم صهیونیستی و محاصره این باریکه هشدار داد.

آکسفام همچنین به گسترش سوءتغذیه و گزارش‌های مرگ و میر ناشی از گرسنگی اشاره و تاکید کرد که مردم این منطقه به نوشیدن آب فاضلاب، خوردن گیاهان و استفاده از خوراک حیوانات برای تهیه نان روی آورده‌اند.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود پنج ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که حملات گسترده‌ای را طی روزهای آتی به این شهر انجام خواهد داد؛ حملاتی که با همدستی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی‌وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بارتر کرده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی شهید و ۷۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha