۱۲ نفر

هشدار هواشناسی به ساکنان البرز

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبر: 827191
هشدار هواشناسی به ساکنان البرز

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: روز چهارشنبه سامانه بارشی تقویت می‌شود و بارش برف شدت بیشتری می گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آرش بهاروند احمدی گفت: مطابق با هشدارهای سطح نارنجی، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی سرد تا پنج شنبه در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن بارش برف، کاهش دما و یخبندان فراگیر در استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به اینکه امروز سه شنبه آسمان نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با یخبندان، بارش پراکنده برف و وزش باد است، عنوان کرد: فردا چهارشنبه آسمان ابری و مه آلود همراه با یخبندان، بارش متناوب برف و وزش باد است.

وی با اشاره به پیش بینی آسمانی نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با یخبندان فراگیر، احتمال بارش پراکنده برف، وزش باد نسبتاً شدید و به تدریج کاهش ابر مطرح کرد: روز چهارشنبه سامانه بارشی تقویت می‌شود و مجدداً بارش برف شدت بیشتری خواهد یافت.

بهاروند احمدی نوع مخاطره موجود را بارش برف، کاهش محسوس دما و مه آلودگی و اثرهای آن را سقوط بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، اختلال تردد در معابر، یخبندان و لغزندگی در سطح جاده‌ها عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بر ضرورت خودداری از تردد در جاده‌های کوهستانی به دلیل خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ، صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی و اجرای هرگونه عملیات بتن ریزی با توجه به دمای هوا و یخبندان‌های متناوب تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha