۳ نفر

بارش برف در قم تا صبح فردا ادامه دارد!

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۲
کد خبر: 827018
بارش برف در قم تا صبح فردا ادامه دارد!

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به بارش باران، برف و کاهش دما در این استان گفت: بارش باران و برف تا صبح فردا(سه شنبه) ادامه دارد و با ورود سامانه جدید در غروب فردا مجددا بارش ها آغاز می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهران حیدری نبی بیان کرد: بر اساس داده های ایستگاه های هواشناسی، سامانه بارشی از روز گذشته وارد استان شده و بارش های برف و باران ناشی از این سامانه تا صبح فردا ادامه دارد.

وی افزود: از صبح فردا به تدریج بارش ها کاهش خواهد یافت اما از غروب سه شنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می شود که برف و باران را به همراه دارد.

به گفته حیدری بنی نفوذ سامانه جدید از غروب سه شنبه که ناپایداری متناوب آن سبب بارش باران و برف و مه آلودگی می شود، تا اواخر روز چهار شنبه یا صبح پنجشنبه ادامه دارد و بارش برف این سامانه جدید نیز مانند بارش شب گذشته خواهد بود.

وی ادامه داد: وزش باد اگر همراه این سامانه باشد، از ۳۰ کیلومتر در ساعت فراتر نخواهد رفت.

مدیرکل هواشناسی قم با بیان اینکه صبح امروز دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر برای قم گزارش شده است، افزود: حداکثر دمای امروز از صفر درجه بالاتر نمی رود.

وی گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه کمینه دمای سه و چهار درجه سانتگیراد زیر صفر و بیشینه یک درجه سانتیگراد بالای صفر را پیش بینی می‌کنیم.

این مسئول تاکید کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، هفته سردی را پیش رو داریم.

وی سردترین مناطق ۲۴ ساعت گذشته در استان قم را دستجرد با ۶.۴ درجه سانتیگراد زیر صفر و گرمترین را کوشک نصرت با ۴.۷ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد.

حیدری بنی افزود: از شب گذشته تا کنون روستای بیدهند با ۳۲ میلی متر، بیشترین بارش در استان قم را داشته است و بارش در شهر قم نیز ۲۰ میلی متر گزارش شده است.

وی در پایان تاکید کرد که با توجه به بارش باران و برف هم استانی‌ها باید مراقبت مسائلی چون لغزندگی معابر، کاهش دید افقی و مه آلودگی معابر و یخ زدگی لوله‌های آب باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha