۰ نفر

چه عواملی در اعتبار یک صرافی ارز دیجیتال تاثیرگذارند؟

۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹
کد خبر: 826620
چه عواملی در اعتبار یک صرافی ارز دیجیتال تاثیرگذارند؟

تمام کسانی که در بازار کریپتو فعالیت می‌کنند یا قصد ورود به دنیای ارزهای دیجیتال را دارند، به خوبی با اهمیت استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و قابل اعتماد آشنا هستند؛ اما مشکل از جایی شروع می‌شود که این افراد برای انجام معاملات خود، با تعداد بسیار زیادی از این صرافی‌ها مواجه می‌شوند و شناخت بهترین آن‌ها برایشان سخت خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در چنین شرایطی، باید با در نظر گرفتن معیارها و ویژگی‌های یک صرافی معتبر، بهترین آن‌ها را انتخاب کرد. برای راحتی کار شما، در این مطلب به عواملی که می‌توانند روی اعتبار یک Cryptocurrency Exchange تاثیر بگذارند، اشاره خواهیم کرد.

صرافی ارز دیجیتال

ویژگی‌های یک صرافی معتبر برای خرید ارز دیجیتال

درصورتی‌که قصد خرید ارز دیجیتال و انجام معاملات کریپتوکارنسی را داشته باشید، لازم است که ابتدا با ویژگی‌ها و معیارهای شناخت صرافی معتبر آشنا شوید. سپس با بررسی صرافی‌های مختلف و در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت هر کدام، بهترین گزینه را انتخاب کنید. به‌طور کلی باید گفت معیارهای زیر روی اعتبار یک صرافی ارز دیجیتال تاثیر خواهند داشت:

1. امنیت

بدون شک اولین و مهم‌ترین معیاری که اعتبار یک صرافی را ثابت می‌کند، امنیت آن است. یک صرافی قابل اعتماد و معتبر باید از الگوریتم‌های امنیتی فوق‌العاده‌ای استفاده کند تا دارایی کاربران را به خوبی حفظ کرده و از هک شدن آن‌ها جلوگیری کند. برای اینکه سطح امنیت یک صرافی را بسنجید، به نکات زیر توجه کنید:

  • بررسی کنید که آیا حمله سایبری به صرافی انجام شده یا خیر. اگر انجام شده، چه مقدار از دارایی‌ها به سرقت رفته و عملکرد صرافی در برابر این موضوع چطور بوده؟ آیا خسارت کاربران را جبران کرده است؟

  • در مورد روش ذخیره‌سازی دارایی‌های کاربران در صرافی پرس و جو کنید و از آفلاین یا آنلاین بودن آن مطمئن شوید.

  • مطمئن شوید که صرافی از مواردی مثل هشدار پیامک و ایمیل و احراز هویت دو عاملی استفاده می‌کند.

این نکته را هم فراموش نکنید که صرافی‌های معروف دنیا، اکثر دارایی‌های دیجیتال کاربران را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کنند تا از حمله هکرها در امان باشند.

2. نقدینگی و حجم معاملات

مورد مهم دیگری که باید در زمان انتخاب صرافی ارز دیجیتال مورد توجه قرار دهید، میزان نقدینگی و حجم معاملات است. برخی از صرافی‌ها اجازه انجام معامله در حجم بالا را نمی‌دهند و سقف کمی دارند. این ویژگی برای انجام معاملات کوچک، چندان هم به چشم نمی‌آید؛ اما اگر قصد انجام معاملات بزرگ‌تر را داشته باشید، با دردسر مواجه خواهید شد.

3. نحوه احراز هویت

احراز هویت فرایندی است که باعث شناسایی مشتریان می‌شود و از فسادهای اقتصادی جلوگیری خواهد کرد. در این فرایند، مشخصات و تصویر شما را دریافت می‌کنند تا امکان انجام پولشویی و کلاهبرداری را نداشته باشید. فعالیت کردن در صرافی‌هایی که احراز هویت ندارند، ریسک بزرگی است و همیشه امکان مسدود شدن حساب وجود دارد.

البته این ویژگی مثبت و الزامی، برای ایرانیان کمی دردسرساز شده است؛ به این دلیل که اکثر صرافی‌های معتبر دنیا کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند و امکان احراز هویت را به ما نمی‌دهند.

ارزهای دیجیتال

4. شفافیت

یک صرافی ارز دیجیتال قابل اعتماد، باید با کاربران رو راست باشد و تمام اطلاعات لازم را در دسترس آن‌ها قرار دهد. منظور از این اطلاعات، موارد زیر است:

  • درج شماره تماس واقعی در سایت و پاسخگویی به تماس‌ها

  • درج آدرس صرافی (در صورت داشتن دفتر فیزیکی)

  • معرفی اعضای تیم و تخصص هر کدام

  • درج اهداف و اولویت‌ها

وجود یک آدرس فیزیکی و شماره تلفن‌های واقعی، از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که تا حدودی اعتبار صرافی را نشان می‌دهند.

5. خدمات پشتیبانی حرفه‌ای

تمام کاربران در حین معاملات خود با سوالات و ابهامات زیادی روبه‌رو می‌شوند. گاهی اوقات ممکن است در حین یک معامله، اختلالی پیش بیاید یا به هر دلیلی، کاربران نتوانند معاملات خود را به درستی انجام دهند. در چنین شرایطی، باید یک نفر پاسخگو بوده و به سوال کاربران پاسخ دهد؛ به همین دلیل ارائه خدمات پشتیبانی، از دیگر معیارهایی است که روی اعتبار صرافی ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارد.

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال، به‌صورت همه روزه و 24 ساعته پاسخگوی کاربران خود هستند و با صبر و حوصله مشکلات آن‌ها را حل خواهند کرد. یک صرافی هرچقدر که از امنیت بالا برخوردار بوده و تمام خدمات مورد نیاز را به مشتریان ارائه دهد؛ اما از پشتیبانی خوبی برخوردار نباشد، نمی‌تواند بالاترین رضایت را از سمت کاربران دریافت کند.

6. ارائه قیمت‌ها به‌صورت لحظه‌ای

دنیای کریپتوکارنسی دنیایی پرنوسان است و هر لحظه قیمت ارزهای دیجیتال تغییر خواهد کرد. افراد اولین کاری که برای اطلاع از قیمت‌ها انجام می‌دهند، این است که به یک صرافی معتبر سر می‌زنند. همان صرافی که اکثر افراد به‌عنوان مرجع روی آن حساب می‌کنند و برای اطلاع از قیمت واقعی و لحظه‌ای ارز مورد نظرشان به آن سر می‌زنند، از بالاترین درجه اعتبار برخوردار بوده و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال است.

7. برخورداری از کیف پول اختصاصی

درصورتی‌که صرافی مورد نظر از کیف پول اختصاصی برخوردار باشد، نگهداری رمزارزها و داریی‌هایتان بسیار راحت‌تر خواهد بود. در این صورت دیگر نیازی به پرداخت هزینه جدا برای خرید کیف پول هم نخواهید داشت. البته توصیه می‌شود برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خود، حتما یک کیف پول سخت‌افزاری جدا خریداری کنید.

آشنایی با چند صرافی ارز دیجیتال معتبر

در اینجا به برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال قابل اعتماد که در سراسر دنیا محبوب و پرطرفدار هستند، اشاره می‌کنیم:

  • صرافی کوینکس

  • صرافی بایننس کوین

  • صرافی کوکوین

  • صرافی بای بیت

  • صرافی کریپتو دات کام

  • صرافی کوین بیس

  • صرافی کراکن

البته به دلیل تحریم ایرانیان توسط اکثر صرافی‌های خارجی، بهترین کار این است که از یک صرافی ایرانی استفاده کنید. در این صورت خطراتی مثل بلوکه شدن حساب و از دست رفتن سرمایه‌تان وجود نخواهد داشت. برای مثال صرافی ایرانی والکس، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست.

این صرافی از تمام معیارهایی که گفتیم برخوردار است و با قرار دادن ابزارهای معاملاتی پیشرفته در اختیار شما، باعث پیشرفت و موفقیت هرچه بیشترتان خواهد شد.

خرید ارز دیجیتال در بهترین صرافی

در این مطلب سعی کردیم شما را با مواردی که می‌توانند روی اعتبار یک صرافی ارز دیجیتال تاثیر بگذارند، آشنا کنیم. با در نظر گرفتن این معیارها می‌توانید یک صرافی قابل اعتماد و مطمئن را برای شروع فعالیت‌های خود و انجام معاملات کریپتوکارنسی انتخاب کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha