۰ نفر

با مصرف این مواد غذایی کلسترول خود را کاهش دهید

۳ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۳۴
کد خبر: 826352
با مصرف این مواد غذایی کلسترول خود را کاهش دهید

کلسترول بالا به دلیل سبک زندگی، چاقی، استعمال دخانیات، عادات غذایی ناسالم و ورزش نکردن منظم یک مشکل رایج در دوران مدرن است، اما رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در کاهش سطح آن به طور طبیعی داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین  به نقل از مجله پزشکی، کلسترول یک ماده مومی شکل است که به عنوان بخشی از دو لیپوپروتئین از طریق جریان خون عبور می کند: لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL).

طبق تحقیقات، داشتن سطوح بالای کلسترول LDL ممکن است منجر به تجمع کلسترول در رگ های خونی شود که ممکن است ما را در معرض خطر بیماری قلبی قرار دهد.

با این حال، برخی اصلاحات در سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند به کاهش سطح LDL و ایجاد نسبت مناسب LDL به HDL کمک کند.

اما جدای از داروها، راه های طبیعی نیز وجود دارد که از طریق آنها می توانید سطح کلسترول را در بدن کاهش دهید.

غذاهایی که به کاهش کلسترول کمک می کنند

بادمجان: بادمجان به دلیل داشتن فیبر غنی از مواد مغذی شناخته شده است. به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، محتوای فیبر موجود در بادمجان به بهبود سطح کلسترول خون کمک می کند و خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، چاقی و دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

سیب: مطالعه ای که در سال ۲۰۱۹ انجام شد نشان داد که خوردن دو سیب در روز به کاهش سطح کلسترول کل و کلسترول مضر کمک می کند. همچنین سطح تری گلیسیرید را که نوعی چربی است که پس از خوردن غذا وارد جریان خون می شود، کاهش می دهد.

الصورة:

علاوه بر این، سیب همچنین حاوی ترکیباتی به نام پلی فنول است که تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول دارد.

آووکادو: آووکادو غنی است و حاوی مواد مغذی دوستدار قلب است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که خوردن روزانه یک آووکادو سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد.

ماهی: ماهی سرشار از چربی‌های امگا ۳ مانند ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) است که یک چربی غیراشباع چندگانه مهم است که برای سلامت قلب مفید است. همچنین حاوی خواص ضد التهابی است.

جو: تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۹ نشان داد که محتوای فیبر محلول در جو به کاهش سطح کلسترول مضر LDL در بدن کمک می کند و ممکن است سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha