۰ نفر

اردبیلی‌ها بخوانند

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبر: 825890
اردبیلی‌ها بخوانند

فرماندار خلخال از تسریع در روند صدور اسناد مالکیت در این شهرستان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری برای ۴۰ درصد از اراضی نقشه برداری شده در خلخال سند تک برگ صادر خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید جواد یحیی‌زاده در جلسه قرارگاه صدور اسناد مالکیت خلخال افزود: اجرای طرح حدنگار و صدور اسناد مالکیت تک برگی برای اراضی زراعی این شهرستان به ۲ شرکت واگذار شده بود که یکی از این شرکت‌ها در این مدت ۶ هزار و ۵۰۰ نقشه یوتی‌ام تهیه کرده است.

فرماندارخلخال با بیان اینکه اجرای طرح حدنگار در خلخال شتاب گرفته است، گفت: در حالی که شرکت سامان سدرود مجری طرح حدنگار، در ابتدای کار در انتهای جدول رتبه‌بندی استان قرار داشت، این شرکت در سه ماهه اخیر در بحث بارگذاری نقشه‌ها در سامانه سهاک رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری برای ۴۰ درصد از اراضی نقشه برداری شده در این شهرستان سند تک برگ صادر شود.

رئیس دادگستری خلخال نیز در این جلسه فقدان وجود بانک اطلاعاتی در خصوص وضعیت اراضی کشاورزی و یا شهری در دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی را از علل کندی روند صدور اسناد مالکیت تک برگ در این شهرستان اعلام کرد.

آرش جعفری گفت: هم اکنون ۲۵ درصد از پرونده‌های حقوقی دادگستری خلخال به امر رسیدگی به پرونده‌های اختلافات میان دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی و اشخاص درخصوص مالکیت اراضی کشاورزی وباغی تخصیص داده شده است.

رئیس دادگستری خلخال گفت: در این میان ادارات راه و شهرسازی و همچنین منابع طبیعی دارای بیشترین اختلاف با افراد در بحث اراضی زراعی و باغ‌ها هستند.

وی مشکلات مربوط به صدور اسناد مالکیت در مناطق "گونی" و "نوعی یری" شهر خلخال را بغرنج‌تر از سایر مناطق این شهر اعلام کرد و افزود: انتظار از دستگاه‌های اجرایی یاد شده در کنار دقت برای حفظ بیت المال، تلاش برای پیشگیری از ضایع شدن حقوق مردم در این زمینه است.

جعفری افزود: در اجرای طرح حد نگار و تهیه نقشه و همچنین صدور سند مالکیت ، دریافت هرگونه هزینه خارج از هزینه‌های پیش بینی شده در قانون توسط شرکت‌های مجری طرح از مردم ممنوع است و با کوچک‌ترین تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس دادگستری خلخال همگرایی و اتحاد مسئولین را از علل موفقیت و افزایش سرعت صدور اسناد مالکیت زراعی در این شهرستان اعلام کرد و افزود: تبلیغات محیطی در امر اجرای طرح حدنگار کافی نیست وانتظار می‌رود، دستگاه‌های اجرایی تبلیغات خود را در فضای مجازی هم افزایش دهند.

همچنین در این جلسه بهرام حیدری معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: برای افزایش سرعت صدور اسناد مالکیت در خلخال حداقل دو شرکت مجری طرح به جمع شرکت‌های فعلی اجرا کننده طرح حد نگار و نقشه بردار اضافه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    معنی حدنگاری یعنی سندیکه حدود و مرزهای اراضی هر مالک را بصورت دقیق مشخص کند تا اختلاف ها و دعاوی بین مالکان حل و فصل شود یعنی سند تک برگ مفروز نه سند تک برگ مشاع