۰ نفر

حمله سایبری به مجلس سیاسی بود

۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۱۲
کد خبر: 825256
حمله سایبری به مجلس سیاسی بود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: حمله سایبری به مجلس با هدف و اغراض سیاسی انجام گرفت و با نشان دادن ردیف حقوقی نماینده‌ها کاملا در پی این بودند که در شرایط فعلی به نماینده‌ها و اعتماد مردم برای مشارکت آسیب برسانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جماران،  شهریار حیدری نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  در خصوص هک سیستم مجلس شورای اسلامی گفت: هکرهایی که با هدف این کار را انجام می‌دهند و با استفاده از تکنولوژی فضای سایبری قطعا دنبال اهداف مشخص و سازمان یافته هستند که هیچ مسئله حمله سایبری صورت نمی‌گیرد؛ مگر اینکه یک مسأله سیاسی، اقتصادی، امنیتی در آن تعریف نشده باشد، مواقعی که به پمپ بنزین‌ها، بنیاد شهیدحمله‌ کردند دنبال تنش در فضای اجتماعی بودند و در مجلس به دنبال فضای سیاسی هستند و بعضا هم دنبال فضاسازی و ایجاد بحران در هر جامعه‌ای هستند. بنابراین، حمله سایبری به مجلس با هدف و اغراض سیاسی انجام گرفت و با نشان دادن ردیف حقوقی نماینده‌ها کاملا در پی این بودند که در شرایط فعلی به نماینده‌ها و اعتماد مردم برای مشارکت آسیب برسانند و از این جهت بخشی از سیستم‌های کوچکی است که در سیستم‌های مجلس اختلال ایجاد شد ولی آسیب جدی‌ به ساختاراینترنت و فضای مجازی و باقی مجلس وارد نشد.

وی افزود: اصل موضوع مهم است که این‌ها با اهداف و اغراض سیاسی با هدف کاهش اعتماد مردم و ضربه زدن به مجلس یازدهم و همچنین به جایگاه نمایندگان در دوره‌های بعدی این کار را انجام دادند و یک کار سیستمی و کاملا سازمان یافته با مشارکت رژیم صهیونیستی، سازمان منافقین بود که این سازمان بعد از چند ساعتی فیش حقوقی نمایندگان را در دو ردیف قرار داد و این در حالی است که اصل واقعیت همان ردیف اول بود که ۲۵ میلیون تومان حقوق متعارف نمایندگان است. این‌ها با هدف کاهش مشارکت و آسیب زدن به زیرساخت‌های اعتمادی مردم مورد هدف قرار دادند و بیشتر با این رفتار رژیم صهیونیستی و جریان منافقین که برای مردم ماهیت و هویت‌شان کاملا مشخص است به اهداف سیاسی خود نرسیدند. فاقد اثر بود گرچه با هدف اثرگذاری این کار را کردند.

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون امنیت ملی به این موضوع وارد شده است؟ گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی این فرصت را پیدا نکردند که به این موضوع ورود پیدا کنند؛ چرا که به تعطیلی مجلس برخورد کردند. اما در صحن مجلس به این موضوع پرداخته شد و آقای قالیباف هم توضیحاتی دادند. تمام سیستم‌های مجلس برقرار است و اگرچه این اولین بار نیست و در طی دو سه ماه گذشته حملات ناموفقی علیه سایت مجلس صورت گرفت و اخیرا هم درصد بسیار کمی در آن موفق شدند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص فشار بر قالیباف در پی این اتفاقات گفت: واقعیت این است که از اول انقلاب و تا به اینجا پرونده قالیباف مشخص است و همیشه در مسیر نظام، انقلاب و مردم بوده است و این حملات در شرایط فعلی بیشتر قصد تخریب و ضربه به جایگاه سیاسی آقای قالیباف است و در شرایط مختلف از جمله زمانی که کاندیدای ریاست جمهوری شد و بعد از آن وارد مجلس شدند و مجدد تا به اینجا حملات در چنین شرایطی شروع می‌شود و قالیباف برای مردم و نظام یک خادم صادق بوده است، خللی هم در تصمیم مردم در رابطه با قالیباف ایجاد نمی‌کند. وی یک نیروی صادق به نظام، انقلاب کشور به مردم بوده است و در همین دوره از مجلس هم ثابت کرده که تمام ملاحظات و دغدغه مردم را داشته است و سلامت و عزت ایشان را به خوبی می‌شناسند. آن‌ها مسیر بدی را انتخاب کردند و آن هم مسیر تخریب است و اینکه مردم آگاه هستند و مانند گذشته نیست و به فضای مجازی دسترسی دارند و می‌تواند افراد  سالم و ناسالم را تشخیص و تفکیک دهند و در حال حاضر هدف این است که مردم در مشارکت ضعیف باشند در حالیکه به هدفشان نمی‌رسند و مردم هم مشارکت می‌کنند و انتخاب درستی را در این راه دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha