۰ نفر

ایرلند و اسپانیا به دنبال مجازات اقتصادی اسرائیل

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
کد خبر: 824920
ایرلند و اسپانیا به دنبال مجازات اقتصادی اسرائیل

لئو وارادکار، نخست‌وزیر ایرلند و همتای اسپانیایی‌اش در نامه‌ای به اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، نگرانی عمیق خود را از وخامت اوضاع در غزه ابراز کردند و خواستار اقدامات اقتصادی علیه اسرائیل شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بلفاست تلگراف، در این نامه مشترک، نخست وزیران ایرلند و اسپانیا خواستار بررسی فوری این موضوع شدند که آیا اسرائیل به تعهدات حقوق بشری خود تحت توافق تجاری اتحادیه اروپا و اسرائیل عمل می کند یا خیر.

آنها عملیات نظامی گسترده اسرائیل در منطقه رفح را به عنوان یک "تهدید جدی و قریب الوقوع" توصیف کردند که جامعه بین الملل باید "فوراً با آن مقابله کند". غلاوه بر این، نخست وزیران این دو کشور از کمیسیون خواسته اند در صورتی که اتحادیه اروپا معتقد است اسرائیل تعهدات خود را تحت توافقنامه تجاری اتحادیه اروپا و اسرائیل نقض می کند، اقداماتی را پیشنهاد کند.

در این نامه که صبح روز چهارشنبه منتشر شد، رهبران دو کشور خواستار «بازبینی فوری» در مورد پایبندی اسرائیل به تعهدات خود شده‌اند.

در این نامه آمده:  ما از کمیسیون می خواهیم که بررسی فوری در مورد اینکه آیا اسرائیل به تعهدات خود عمل می کند، از جمله تحت توافقنامه اتحادیه اروپا/اسرائیل، که احترام به حقوق بشر و اصول دموکراتیک را به یک عنصر اساسی تبدیل می کند، انجام دهد  و اگر تشخیص دهد که اقدامات اسرائیل این توافق را نقض می‌کند، اقدامات مقتضی را برای بررسی به شورا پیشنهاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha