۰ نفر

هشدار وزیر دفاع انگلیس؛ احتمال درگیری غرب با روسیه، چین و ایران

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبر: 823027
هشدار وزیر دفاع انگلیس؛ احتمال درگیری غرب با روسیه، چین و ایران

وزیر دفاع انگلیس امروز مدعی شد که با تداوم تنش‌ها ممکن است در پنج سال آتی غرب با روسیه، چین و ایران درگیر شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، گرنت شپس به شبکه فاکس نیوز ادعا کرد: باید از خطرات موجود آگاه شویم. زمانی که روسیه بسیار تهاجمی است و ایران تنش‌ها را در منطقه خاورمیانه افزایش می‌دهد، دیگر نمی‌توان مانند دوران پسا جنگ سرد از صلح بهره‌مند شد.

وی با اشاره به کره شمالی هسته‌ای و توجه چین به واکنش غرب نسبت به بحران‌های جهانی افزود: بدیهی است که باید کاری کرد تا مطمئن شویم که برای بهره‌مندی از صلحی که وجود ندارد تلاش نمی‌کنیم.

شپس هشدار داد که با تداوم تنش‌ها در مناطق مختلف به‌ویژه خاورمیانه، جهان ممکن است طی پنج سال آینده شاهد درگیری بین غرب و کشورهای رقیب، از جمله چین، روسیه، کره شمالی و ایران باشد.

وزیر دفاع انگلیس خاطرنشان کرد که اوضاع جهان همچنان در نوسان است زیرا در یک صف‌بندی نادر انتخاباتی، امسال ۲ میلیارد رای‌دهنده از ده‌ها کشور بزرگ از جمله آمریکا، انگلیس، روسیه، اتحادیه اروپا، هند، مکزیک، پاکستان و بسیاری دیگر از کشورهای جهان در انتخابات شرکت می‌کنند.

شپس در مصاحبه خود با این شبکه آمریکایی تاکید کرد که انگلیس می‌خواهد شاهد "خویشتنداری" و کاهش تنش باشد. وی حملات مداوم به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و حملات علیه نیروها و امکانات نظامی آمریکا را از جمله اقدامات غیرقابل قبولی برشمرد که به ادعای وی تهران همچنان از آن حمایت می‌کند.

وی گفت: به نفع هیچ کس نیست که حمله شبه‌نظامیان به نیروهای آمریکایی تبدیل به یک درگیری منطقه‌ای شود. بنابراین، البته، ما از همه می‌خواهیم که خویشتن‌داری نشان دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های حزب‌الله لبنان و"گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران" متوقف شده و "درگیری‌ها در اسرائیل و غزه" ضمن لحاظ کردن شروطی مانند "آزادی گروگان‌ها" پایان یابد.

شپس همچنین موضع لندن در زمینه راه‌حل دو کشوری که مستلزم به رسمیت شناختن کشور فلسطین است را تکرار کرد.

این وزیر انگلیسی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت شکننده جنگ اوکراین و روسیه در سال ۲۰۲۴، مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، قصد دارد جنگ را به درازا بکشاند به این امید که غرب "خسته شود".
شپس تاکید کرد: کل نظم جهانی در معرض تهدید است و ما باید بیدار شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha