۰ نفر

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین؛

افزایش چراغ خاموش قیمت بستنی/ دولت قیمت‌گذار، نظارت بر بازار را فراموش کرده است

۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبر: 822588
افزایش چراغ خاموش قیمت بستنی/ دولت قیمت‌گذار، نظارت بر بازار را فراموش کرده است

فصل افزایش تقاضا برای بستنی در حالی تا دو سه ماه دیگر آغاز می‌شود که چند روزی است افزایش چراغ خاموش قیمت بستنی در بازار آغاز شده و برخی برندها، نسبت به افزایش قیمت اقدام کرده‌اند تا بلکه در شروع فصل تقاضا، خیلی در مظان اتهام گرانفروشی قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، قیمت بسیاری از اقلامی که شاید به دلیل تورم و کاهش قدرت خرید مردم، در سبد مصرفی روزانه آنها قرار نگیرد به صورت ماهانه یا بعضا هفتگی رو به افزایش است و اتفاقا در سایه یله و رها بودن بازار، بسیاری از فروشندگان هم راه خود را می‌روند و قیمت کالاها را بالاتر از ارزشی که بر روی آنها ثبت شده به فروش می رسانند.

البته دولت هم که اتفاقا مدام نسبت به قیمتگذاری کالاهای مختلف اقدام می‌کند، در حلقه آخر که نظارت بر بازار است، کاملا بازار را رها کرده و حتی دیگر، آمارهای عجیب و غریب خود در حوزه بازرسی‌ها و نظارت‌های انجام شده بر بازار را هم به صورت مرتب منتشر نمی‌کند.

حالا در سایه همین بی‌تدبیری دولت و ستاد تنظیم بازار، بسیاری از کالاها صرفا قیمتگذاری می‌شوند و در حلقه بعدی از گوشت و مرغ و تخم‌مرغ گرفته تا خودرو و کالاهای مورد نیاز مردم، همگی در بازار فضای آشفته‌ای را تجربه می‌کنند و این مصرف‌کنندگان بی‌نوا هستند که چاره‌ای جز خرید کالاها با قیمت سلیقه‌ای را ندارند، بلکه اگر قدرت خرید کالایی را هم نداشته باشند، آن کالا را از سبد مصرفی خود حذف می‌کنند.

گزارش میدانی خبرنگار اقتصاد آنلاین حکایت از آن دارد که افزایش چراغ خاموش بستنی در برخی برندها آغاز شده و حداقل بسیاری از انواع بستنی‌ها، از ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت یکباره داشته‌اند. در چنین شرایطی، بسیاری از مغازه‌داران، خود به مردم هشدار می‌دهند که مثلا فلان بستنی ۱۰ هزار تومان ظرف چند روز قبل افزایش قیمت داشته است و مصرف‌کننده را به نوعی متوجه افزایش قیمت حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصدی یکباره می نمایند.

گزارش های میدانی حکایت از افزایش ۱۰ هزار تومانی مدل‌های مگنوم و حتی افزایش ۲۰ هزار تومانی قیمت بستنی‌های یک لیتری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha