۱ نفر

چرا خودروهای وارداتی به دست خریداران نرسید؟

۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبر: 820412
چرا خودروهای وارداتی به دست خریداران نرسید؟

عدم شفاف سازی و تحویل قطره چکانی خودروهای وارداتی به مردم در حالی انجام می شود که بازار قیمت خودروهای وارداتی هر روز ملتهب تر شده و شاهد رقم های بسیار بالایی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، براساس آمار تاکنون بیش از  ۸ هزار خودرو وارد بنادر کشور شده که از این مقدار بیش از ۴ هزار دستگاه نیز ترخیص شده  اما نکته ای که وجود دارد این است که از این تعداد خودروی ترخیص شده  کمتر از ۱۰۰ دستگاه خودرو به خریداران تحویل شده است.

این در حالی است که مطابق آمار تا ۱۲ دی ماه امسال تعداد خودروی ثبت سفارش شده ۹۳ هزار و ۳۴۳ عدد است و تعداد خودروهای وارد شده به کشور تاکنون ۹ هزار و ۱۷۶ عدد، تعداد خودروهای در حال حمل ۱۰ هزار و ۱۷۶ عدد و تعداد خودروهای عرضه شده به افراد ثبت نامی ۸ هزار و ۲۲۰ عدد و تعداد خودروهای پلاک شده حدود ۴ هزار عدد است درحالی که کل افراد ثبت نام شده و حائز شرایط ۳۳ هزار و ۵۳۸ نفر و افراد منصرف شده ۳ هزار و ۵۰۵ نفر و افراد مانده در صف ۳۰ هزار ۴۳۳ نفر و افراد تعیین تکلیف شده ۷ هزار و ۱۲۱ نفر هستند.

در حال حاضر عدم شفاف سازی و تحویل قطره چکانی خودروهای وارداتی به مردم در حالی انجام می شود که بازار قیمت خودروهای وارداتی هر روز ملتهب تر شده و شاهد رقم های بسیار بالایی است.

امروز مشخص نیست شرکت ها و حتی وزارت صنعت چه تعداد خودرو به مردم  تحویل داده اند و اینکه چرا شرکت ها تمایلی به تحویل خودروها به مردم ندارند؟

ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت در همین ارتباط می‌گوید: شرکت‌های واردکننده اعلام می‌کنند که خودروها در روند شماره گذاری هست، البته شرکت ها می‌گویند این فرایند زمان بر است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌ها می‌گویند پلیس راهور در اظهارنامه ها فرایند را زمان بر میکند، گفت: دلیل طولانی شدن عرضه خودروها را باید از پلیس راهور جویا شد که آیا این موضوعات صحت دارد یا اینکه  شرکتها از این زمان بر بودن استفاده کنند تا ریال بیشتری دستشان بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    خواهش بی خیال مردم بشین شما جز دروغ چیزی بلد نیستین ومردم دیگه هیچی باور ندارن
  • سلطان CH ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    خوب اینا همون تولید کنندهای داخلی وشرکتها هستن و چاقو دستاشو نمی‌بره که
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    تا مافیای خود رو داخلی دستش در کار هست هیچ چیز در مورد خود رو سامان نمیگیرد دولت ومجلس هم بخشی از این مافیاست