۰ نفر

جنگ می‌شود؟

۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 819959
جنگ می‌شود؟

بامداد سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ شبانه خود از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه شب امشب خبر داد. ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا با آغاز حملات موشکی ایران اعلام کرد: هرگونه تعرض به منافع ایالات متحده به واکنش ارتش آمریکا منجر خواهد شد. اما آیا نتیجه حملات موشکی آمریکا می‌تواند زمینه آغاز جنگ باشد؟

به گزارش اقتصادآنلاین، صادق الحسینی، کارشناس اقتصادی در رابطه با پیامدهای حملات موشکی ایران به اربیل گفته است: حمله های ایران به اربیل و سوریه خیلی ها را نگران کرده است و مدام سوال میاد که جنگ میشه؟ پاسخ یک کلمه ای اینه که نه نگران نباشید. جنگی در کار نیست. جنگ نه به نفع ایرانه نه به نفع آمریکا و نه به نفع منطقه و نه حتی به نفع اسراییل. همه هم ابزارهای قدرتمندی برای بازدارندگی در سطح تنش فعلی دارند. این پاسخ ها هم برای اینه که عملا توازن برقرار بشه و طرفها دارند سطح تحمل همدیگر رو آزمایش می کنند. پس نگران نباشید از جنگ خبری نیست...

موشک‌های سپاه به کدام مناطق اصابت کرد؟ 

منابع محلی در  ادلب که در اشغال گروههای تروریستی تکفیری قرار دارد اذعان کردند که موشکهای ایران به مقرها و مواضع گروه تروریستی موسوم به هیئت تحریرالشام(جبهه النصره) و گروه تروریستی موسوم به حزب اسلامی ترکستانی در منطقه جبل السماق و اطراف شهرک حارم و دیگر مناطق ادلب اصابت کرده است. این منابع گفته اند که پایگاههای آموزش و مقرهای پشتیبانی لجستیکی و یک مرکز پزشکی تروریست‌های حزب اسلامی ترکستانی هدف قرار گرفته است. در این منطقه تروریست‌های مسلح گروه موسوم به داعش خراسان آموزش می‌بینند و از آنجا از طرف عوامل آمریکایی به افغانستان و مرزهای ایران برای ضربه وارد کردن به داخل این کشور ،منتقل می‌شوند. موشک‌های به کار گرفته شده، موشک بالستیک با  دقت بسیار بالا بوده و به اهداف خود اصابت کرده و مقرهای اصلی (گروه تروریستی) حزب الترکستانی را منهدم کرده است.

واکنش کردستان عراق به حملات موشکی ایران

شورای امنیتی منطقه کردستان عراق بامداد سه‌شنبه مدعی شد که تهران، از توجیه و بهانه غیرضروری برای حمله موشکی به أربیل استفاده کرد. در این بیانیه ادعا شده است: «ما از دولت فدرال [عراق] و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم در قبال این جنایت ایران سکوت نکند.» همچنین دستگاه امنیتی اقلیم کردستان عراق در اطلاعیه ای اعلام کرد: در حملات موشکی ایران به اربیل ۴ نفر کشته و شش تن دیگر زخمی شدند، کشته شدگان خانواده بیشرو دزه ای سرمایه گذار بزرگ کرد و مالک پروژه های بزرگ ساختمان سازی امپالا در کردستان و دیگر اماکن عراق است. وی نیز در این حمله موشکی به منزلش در حومه اربیل کشته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha