۰ نفر

ثروتمندانی که ثروتشان از ۲۰۲۰ دو برابر شده است!

۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۳۳
کد خبر: 819659
ثروتمندانی که ثروتشان از ۲۰۲۰ دو برابر شده است!

پنج نفر اول صف ثروتمندان دنیا، دارایی خود را بیش از دو برابر کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شفقنا، گاردین نوشت: پنج مرد ثروتمند جهان از سال ۲۰۲۰ تاکنون با دو برابر کردن ثروت خود، میزان دارایی‌اشان را به ۸۶۹ میلیارد دلار (۶۸۱.۵ میلیارد پوند) رسانده اند، در حالی که ۶۰ درصد فقیرترین افراد جهان – تقریباً ۵ میلیارد نفر – مقدار اندک پول خود را از نیز از کف داده‌اند.

درحالیکه ثروتمندان و کارآفرینان دنیا به زودی در داووس سوییس گردهم می‌آیند تا مجمع اقتصادی ۲۰۲۴ را به انجام برسانند، گروه خیلی انگلیسی آکسفام در گزارشی اعلام کرد: شکاف بین فقیر و غنی احتمالاً افزایش می‌یابد و منجر به این می‌شود که جهان در عرض یک دهه، اولین تریلیونر خود را بشناسد. در عین حال اگر روند کنونی ادامه یابد، فقر در جهان تا ۲۲۹ سال ریشه کن نخواهد شد.

آکسفام با تاکید بر افزایش چشمگیر نابرابری از زمان همه‌گیری کووید۱۹ افزود: میلیاردرهای جهان ۳.۳ تریلیون دلار (۲.۶ تریلیون پوند) ثروتمندتر از سال ۲۰۲۰ شده‌اند و ثروت آن‌ها سه برابر سریع‌تر از نرخ تورم رشد کرده است. باوجود رکود و بی‌پولی میلیاردها کارگر در سرتاسر جهان از هر ۱۰ شرکت بزرگ جهان صاحب ۷ شرکت میلیاردر است.

این گزارش که با استفاده از داده‌های شرکت تحقیقاتی Wealth X گردآوری شده است، می‌گوید مجموع ثروت پنج ثروتمند برتر جهان – ایلان ماسک، برنارد آرنو، جف بزوس، لری الیسون و مارک زاکربرگ – ۴۶۴ میلیارد دلار یا ۱۱۴ درصد افزایش یافته است. در همین بازه زمانی، مجموع ثروت ۴.۷۷ میلیارد نفر از فقیرترین افراد – که ۶۰ ٪ از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند – به طور واقعی ۰.۲ ٪ کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha