۱ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

مردم آمریکا خوشبختی مالی را در چه می‌بینند؟

۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 819443
آرش نصیری
مردم آمریکا خوشبختی مالی را در چه می‌بینند؟

بسیاری از آمریکایی‌ها معتقدند که برای رسیدن به خوشبختی مالی به ۱.۲ میلیون دلار نیاز دارید. بنابراین، ۷۱ درصد از آمریکایی‌ها احساس می‌کنند پول بیشتر مشکلاتشان را حل می‌کند. این ما را به تعجب وا می‌دارد: آمریکایی‌ها چقدر از وضعیت مالی خود راضی هستند؟

اقتصادآنلاین-آرش نصیری؛  چه چیزی مردم را از نظر مالی خوشحال می‌کند؟ علیرغم برچسب‌های قیمتی هفت رقمی، تنها ۱۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند شادی مالی به ارزش خالص معینی (میزان دارایی – بدهی) وابسته است. در عوض، وقتی به داده‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم به ترتیب ۷۰٪ و ۶۵٪ شرکت‌کنندگان در نظرسنجی موافق بودند که پرداخت به موقع قبوض و صورت حساب‌ها و اجتناب از بدهی بهترین راه برای دستیابی به خوشبختی مالی است. انعطاف‌پذیری مالی روزمره نیز عامل مهمی در احساس خوشبختی است. ۶۲ درصد از نسل هزاره یا نسل Y (متولدین دهه ۶۰ تا اواسط دهه ۷۰)روزانه ۷ دلار صرف نوشیدن قهوه می‌کنند چون به آن‌ها لذت می‌بخشد.

عامل احساس خوشبختی مالی

درصد رای‌دهندگان

پرداخت قبوض

۷۰

فراغت از هرگونه بدهی

۶۵

لذت از اوقات فراغت بدون نگرانی مالی

۵۴

پوشش هزینه‌های دوستان و خانواده

۵۳

دستیابی به ازادی مالی

۵۱

استطاعت خریدهای بزرگ و گران‌قیمت

۵۱

داشتن املاک و مستغلات

۴۵

تعادل کار-زندگی

۴۴

بازنشستگی خوب و به موقع

۳۷

نیاز نداشتن به کار کردن

۲۲

داشتن چیزهای لوکس و قشنگ

۲۰

رسیدن به یک دارایی خالص مشخص

۱۷

اما در دنیای امروز، اجتناب از بدهی و مدیریت موفقیت آمیز پول می‌تواند چالش برانگیز باشد. بودجه‌ها به‌گونه‌ای افزایش می‌یابد که ۴۲ درصد گزارش می‌دهند که پرداخت یک‌باره ۲۵۰۰۰ دلاری تنها برای شش ماه آن‌ها را راضی نگه می‌دارد.

در میان نسل‌ها، آمریکایی‌ها تمایل دارند شادی را در زمینه‌هایی غیر از امور مالی خود بیابند. وضعیت مالی به ویژه برای نسل Z و X چالش برانگیز است. کمتر از نیمی از آنها از وضعیت مالی خود راضی هستند. پس چگونه کسی می‌تواند در مسیر خوشبختی مالی بماند؟ ابتدا باید موانع سر راه مردم را درک کنیم.

بزرگترین عوامل استرس‌زای مالی افراد چیست؟

مسیر رسیدن به خوشبختی مالی برای همه یکسان نیست، اگرچه ۷۳ درصد از آمریکایی‌ها موافق هستند که تورم و افزایش هزینه کالاها بیشترین استرس را ایجاد می‌کند. اما وقتی نسل‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم، روندهای متفاوتی ظاهر می‌شود.

جدای از تورم و افزایش قیمت کالاها، احساس خوشبختی مالی نسل‌های قدیمی بیشتر تحت تأثیر سیاست و نگرانی‌های مربوط به بازنشستگی است. اخراج از مشاغل و افزایش قیمت املاک باعث استرس قابل توجهی برای نسل هزاره یا یا نسل Y (متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ خورشیدی) و نسل Z (متولدین ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۹) می‌شود اما برای نسل‌های قدیمی اینطور نیست.

نسل‌های جوان‌تر در سفر خود به سمت خوشبختی مالی از راهنمایی بهره‌مند می‌شوند، زیرا بسیاری از فقدان آموزش مالی و توصیه‌های مالی ضعیف گزارش می‌دهند:

۸۰ درصد می‌گویند که یک برنامه مالی به آن‌ها کمک می‌کند تا به اهداف خود در زندگی برسند. ۶۵ درصد آرزو می‌کنند که زودتر مشاوره مالی دریافت کرده باشند. ۵۶ درصد می‌گویند که مشاوره مالی مورد نیاز خود را دریافت نکرده‌اند. استرس مالی چنان چالشی است که بسیاری قصد دارند سه سال دیرتر از زمان برنامه‌ریزی شده بازنشسته شوند. در نتیجه، بسیاری برای رسیدن به خوشبختی مالی تلاش زیادی می‌کنند.

گرفتن برنامه و طی کردن مسیر خوشبختی

با توجه به سطح استرس، تعجب آور نیست که بسیاری برای خوشبختی تلاش زیادی کنند. در واقع، خوشبختی مالی آنقدر ارزشمند است که تقریباً سه چهارم افراد مورد بررسی می‌گویند که رسانه‌های اجتماعی را کنار می‌گذارند و تقریباً ۲۵ درصد می‌گویند که از عشق دست می‌کشند. داده‌ها راه‌حلی را نشان می‌دهند که شامل کنار گذاشتن ماشین، شریک زندگی یا حیوانات خانگی نیست: یک برنامه مالی عمیق.

آمریکایی‌هایی که برنامه مالی دقیق‌تری دارند، سه برابر بیشتر از آن‌هایی که برنامه‌ای با جزئیات کمتری دارند، آزادی اقتصادی بیشتر و سلامت مالی بهتر را گزارش می‌دهند. آن‌ها همچنین سه برابر بیشتر از توانایی خود در دستیابی به اهداف مالی خود راضی هستند.

حس خوشبختی مالی می‌تواند دنیا را جای بهتری کند

بنابراین چه نتیجه‌ای از خوشبختی مالی گسترده‌تر می‌شود گرفت؟ معلوم می‌شود که می‌تواند دنیا را تغییر دهد. خوشبختی مالی افراد را قادر می‌سازد تا برای کسانی که بعد از آنها می‌آیند ثروت بسازند، زندگی خلاقانه‌تری داشته باشند و تمایل بیشتری به مشارکت در امور خیریه داشته باشند.

عبور از موانع به سمت خوشبختی مالی، از پرداخت بدهی گرفته تا تورم، نیاز به تمرکز، برنامه‌ریزی و حمایت دارد. اما با وجود یک برنامه روشن مشاور و خلبان مناسب، خوشبختی مالی یک مقصد در دسترس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha