۰ نفر

این دانش آموزان کمبود معلم دارند

۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۳۳
کد خبر: 818527
این دانش آموزان کمبود معلم دارند

مدیر اداره امور عشایری استان همدان گفت: عشایر کوچرو استان با داشتن حدود ۴۷۰ دانش آموز ابتدایی کمبود معلم دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، جعفر کاویانی دلشاد با اشاره به اینکه فرزندان عشایر همدان فاقد معلم کافی هستند، افزود: عشایر کوچرو همچنین با کمبود تجهیزات رو به رو بوده و عمدتاً حدود ۲۰۰ نفر از فرزندان عشایر کوچرو به استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه فاقد معلم هستند.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری جهت رفع مشکل تاکنون این مشکل بر طرف نشده و با توجه به حمایت‌های دولت امسال ۲۵ نفر سهمیه جذب معلم مختص عشایر کوچرو و اختصاص پیدا کرده و از این تعداد پنج معلم مرد جذب شده که هنوز شروع به کار نکرده‌اند.

کاویانی دلشاد اضافه کرد: ۱۱ نفر خانم نیز برای این کار در نظر گرفته شد که بعد از جذب و قبولی از تدریس در مناطق عشایر خودداری کرده و اداره آموزش و پرورش بیان کردند که در مناطق روستایی و شهری که دارای محصل عشایری هستند به کار گرفته می‌شوند که با این مورد مشکل فرزندان عشایر حل نمی‌شود زیرا در این مناطق کمبود معلم نبوده و سهمیه جذب شده نیز مختص عشایر کوچرو بوده است.

وی افزود: درخواست داریم که اداره آموزش پرورش ضمن برنامه ریزی و تجهیز معلمان عشایری و وسیله نقلیه جهت تردد در مسیر صعب العبور سامانه عرفی عشایر از معلمین بیشتر در این زمینه استفاده کند تا این فرزندان که استعدادهای خوبی هم دارند از موفقیت بیشتر و تحصیل باز نمانند.

کاویانی دلشاد تصریح کرد: نیاز این محصلین بیشتر از این بود و حداقل تعداد ۶۰ معلم مختص مناطق عشایر کوچرو مورد نیاز هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha