۰ نفر

سید حسن نصر الله حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۲۳
کد خبر: 817659
سید حسن نصر الله حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد

دبیر کل حزب‌الله به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی لحظاتی قبل آغاز شد و وی حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه چند تن از همرزمانشان در اقدام تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به حادثه تروریستی امروز کرمان پرداخت و گفت: بار دیگر شهادت صاحبان مناسبت شهید سردار بزرگ قاسم سلیمانی و همرزمان ایرانی شهیدش و شهید فرمانده بزرگ حاج ابومهدی المهندس و برادرانش را تسلیت و تبریک می‌گوییم.

وی  در ادامه گفت: به خانواده کسانی که در جوار مزار مطهر شهید سلیمانی در کرمان شهید شدند و در همان راهی که سردار سلیمانی رفت به شهادت رسیدند، تسلیت می‌گوییم.

سید حسن نصرالله در ادامه به شهادت سردار سید رضی در سوریه اشاره کرد و شهادت سردار سید رضی موسوی را که چند روز پیش در دمشق در حمله صهیونیست‌ها به شهادت رسید، تبریک و تسلیت گفت.

وی ادامه داد: شهید سید رضی موسوی را بیش از ۳۰ سال است که میشناسیم. او یار و یاور ما و خادم مقاومت بود. شهادت او را به رهبر انقلاب حضرت ایت الله خامنه ای، خانواده شهید، فرماندهی سپاه پاسداران و مردم ایران تسلیت و تبریک می‌گویم.

سید حسن نصرالله در ادامه به شهادت صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت اشاره کرد و گفت: به برادر عزیزمان شیخ صالح العاروری که دیروز در شب شهادت سرداران سلیمانی و المهندس و در تجاوزات رژیم صهیونیستی در حومه جنوبی بیروت به شهادت رسید، تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

وی تأکید کرد، این فرمانده بزرگ جهادی دوران جوانی و عمر خود را در جهاد، مقاومت، کار، مبارزه، اسارت، آوارگی سپری کرد و خداوند بر این عاقبت خیر، مهر تایید زد.

سید حسن نصرالله همچنین درباره جنگ غزه گفت: ما همچنین شهادت همه شهدای غزه تا کرانه باختری و شهدای عراق که در اثر تجاوزات آمریکا به شهادت رسیدند، تسلیت می‌گوییم.

وی با اشاره به حمله آمریکا به نیروهای دریایی یمن در دریای سرخ و شهادت ۱۰ تن از آنها افزود: ما همچنین شهادت شهدای سوریه و یمن، شهدای دریا را تسلیت و تبریک می‌گوییم، شهدای دریا و شهدای لبنان در پیشگاه خداوند جایگاه والایی دارند.

سلیمانی در میان ماست

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه حاج قاسم ذوب شده در راه قدس، مظلومین و اسلام بود، ادامه داد: حاج قاسم در میان ماست و امروز در این نبرد حضور دارد. رویکرد حاج قاسم حمایت از جریان‌های مقاومت و تجهیز آنها به تجهیزات، تخصص و ساخت بود. یکی از نشانه‌های اخلاص فوق العاده در کار حاج قاسم، تلاش ایشان برای رسیدن همه جنبش‌های مقاومت به خودکفایی بود. این قهرمانی‌ها، نوآوری‌ها و دستاوردهای میدانی در نوار غزه حاصل دو دهه تلاش مجدانه برادران ما در گروه‌های فلسطینی است و حاج قاسم و برادران سپاه در کنار آنها بودند.

سید حسن نصرالله افزود: در چنین روزهایی، نیروهای اشغالگر آمریکایی در سال 2011 عراق را ترک کردند و آنچه آنها را مجبور به ترک کرد، مقاومت از سال 2003 تا 2011 بود. این مقاومت مقتدر و قدرتمند در عراق صاحبان شناخته شده‌ای دارد و حامیان آن سرشناس هستند، حاج قاسم با وجود تهدیدها دست از این مقاومت برنداشت و لحظه ای از ادامه حمایت از مقاومت عراق که به این پیروزی رسید، تردید نکرد.

وی تأکید کرد، جبهه مقاومت در سال‌های اخیر ساخته شد و سال‌ها پیش وجود نداشت، حاج قاسم سلیمانی شخصیت محوری بود که هماهنگی و همکاری بین نیروهای محور مقاومت را تضمین کرد. حاج قاسم سلیمانی بسیار مشتاق بود که ارتباط مستقیم بین جنبش‌های مقاومت از طریق همکاری، هماهنگی، تبادل تجربیات و شکل گیری یک چشم انداز راهبردی واحد برای منطقه و آینده درگیری در منطقه برقرار شود.

نصرالله خاطرنشان کرد، محور مقاومت مانند دیگر محورها نیست که در راس آن فردی وجود دارد که مدیریت کند و دستور دهد. محور مقاومت محوری است که پایه آن یک استراتژی و یک چشم انداز راهبردی روشن است. محور مقاومت بر سر یک راهبرد و چشم‌انداز راهبردی روشن اتفاق نظر دارد، در این راهبرد دشمنان شناسایی می‌شوند، دوستان شناخته می‌شوند و اهداف مشخص است، این از ساخته‌های حاج قاسم است.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: هر گروه مقاومتی به تصمیم خود عمل می‌کند و جبهه‌ای است که همگام با نگاه راهبردی و همسویی با نگاه و مشاهدات ملی، جبهه‌ای را علیه دشمن می‌گشاید یا می‌بندد. در تجربه محور مقاومت، برده وجود ندارد، فقط اربابان شریفی هستند که برای ملت خود پیروز می‌شوند. این الگوی امروز در محور مقاومت، الگویی بی نظیر در تاریخ بشریت است. برای رسیدن به پیروزی‌ها امید زیادی به این مدل وجود دارد.

گام یمنی‌ها منحصر به فرد است

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد، مهم‌ترین جلوه محور مقاومت و خطرناک‌ترین چالش در همین چند ماه گذشته طوفان الاقصی بوده است. جنبش‌های مقاومت با هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی و پایگاه‌های آمریکایی گام‌های مهمی برداشتند، اما گام منحصر بفرد یمنی‌ها، چالش در دریای سرخ بود، این اقدامی شجاعانه، بزرگ و فوق‌العاده تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: حاج قاسم به این کار و الگو و مکتب و فرهنگ وفادار بود و هیچ هوای نفسی در آن وارد نمی کرد، بلکه جذب اسلام و مستضعفان بود، بنابراین راه این حرکت‌ها راه پیروزی است و استواری افسانه‌ای در یمن و سوریه همه از برکات این محور و این رویکرد و این فرهنگ است.

سید حسن نصرالله افزود: وقتی عظمت نتایج و دستاوردهایی را که تاکنون به دست آمده است ببینیم و آنچه را که می‌توان بعداً به دست آورد به آنها اضافه کرد، متوجه بزرگی فداکاری‌ها در همه جبهه‌ها خواهیم شد.

طوفان الاقصی موضوع فلسطین را زنده کرد

دبیرکل حزب‌الله همچنین درباره نبرد طوفان الاقصی گفت: یکی از نتایج عملیات طوفان الاقصی، احیای مسئله فلسطین پس از فراموشی آن و تحمیل تلاش در سراسر جهان برای یافتن راه حل آن است. عملیات طوفان الاقصی ثابت کرد که مردم فلسطین نمی‌توانند ملت، مقدسات و تاریخ خود را فراموش کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نتایج عملیات طوفان الاقصی و پیامدهای آن افزایش سطح حمایت از گزینه مقاومت در میان ملت فلسطین و در سطح امت عربی و اسلامی است. یکی دیگر از نتایج و پیامدهای آن نابودی وجهه اسرائیل در جهان بود که رسانه‌های غربی و بخشی از رسانه‌های رسمی عربی روی آن کار کردند و این نتیجه تاثیر زیادی بر معادلات درگیری در منطقه داشت.

سید حسن نصرالله اضافه کرد، آنچه در غزه اتفاق افتاد، برعکس کردن سحر و جادو بر ضد جادوگر بود. نظرسنجی های آمریکایی نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد از جوانان آمریکایی معتقدند اسرائیل باید برچیده شود و تمام سرزمین فلسطین باید به مردم فلسطین بازگردانده شود.

وی همچنین گفت که طوفان الاقصی و پیامدهای آن ضربه مهلکی به مسیر عادی سازی روابط وارد کرد و به جهانیان نشان داد که اسرائیل به هیچ قطعنامه بین‌المللی احترام نمی گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha