۲ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

پاسخ وزیر صمت به نامه ریاست جمهوری در خصوص لغو عوارض صادراتی/ عوارض سنگ آهن هماتیت و گندله کاهش می یابد

۹ دی ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبر: 816673
پاسخ وزیر صمت به نامه ریاست جمهوری در خصوص لغو عوارض صادراتی/ عوارض سنگ آهن هماتیت و گندله کاهش می یابد

یک مقام مسئول در وزارت صمت گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به نامه اخیر معاون اول رییس جمهور در خصوص لغو عوارض صادراتی با عنوان حمایت از تولید پاسخ داده و منتظر تصمیم هئیت وزیران هستیم.

اقتصاد آنلاین _ باران شاکری: سیف الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به نامه اخیر معاون اول رییس جمهور در خصوص لغو عوارض صادراتی، پاسخ داده و راهکارهایی را تحت عنوان حمایت از تولید ارایه نموده که بر این اساس، منتظر تصمیم هئیت وزیران هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تولیدکنندگان و صادرکنندگان  از میزان  قطعی عوارض  با خبر نبودند، کالاهای خودشان را با قیمتی پایین تر از میزان عوارض که در مردادماه تصویب شده بود، صادر کردند؛ بنابراین قطعا منطقی  نیست که از ابتدای سال مشمول عوارض عوارض قطعی بشوند.

امیری ادامه داد: عوارض کالایی مثل سنگ آهن مگنتیت که کمبود آن در داخل وجود دارد، ۲۰ درصد بوده و تغییری نکرده؛ اما عوارض کالاهایی مثل سنگ آهن هماتیت و گندله که مازاد داریم، در نامه وزیر صمت به معاون اول کاهش پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    صادر کننده با هزار زحمت مشتری پیدا میکنه ریسک سوخت پول میکنه کالا رو میفرسته و با مشکلات ارز کالا رو برگشت میده درسته بیاد ارزش به قیمت ارز نیمایی یعنی ۱۸٪ زیر ارز آزاد بفروشه یا اگه بتونه وارد کننده ایی پیدا بشه ۸٪ زیر فی یعنی یک چیزی همم بده وارد کننده در جهت رفع تعهد ارزیش بعد کالاهاش از بازار با ارز آزاد بخره ؟ مگه مارجین صادر کننده در بازارهای جهانی چقدر است عملا این سیاست بگونه ای شده که کارت های یکبار مصرف جهت صادرات گسترش پیدا کرده و کسی که بخواد با کارت خودش صادر کننده عطاش به لقاش میبخشه بخواد شفاف کار کنه به کارت موقا بفروشه ۹٪ ارزش افزوده بکشه رو جنسش عملا قیمتش غیر رقابتی شده مشکل اینجاس اون نه در صد ارزش افزوده کالای صادر شده هم برگشتش از اداره دارایی زمان بر هست دارنده کارتم اگه وجهش مسترد کنه به کسی بر نمیگردونه چرا مثل قدیم به صادر کننده مظلوم جایزه صارداتی داده نمیشه که بتونه کمکی به صادرات و معضلات پیش روش بشود که کار روان مستفیم انجام بشه