۰ نفر

واردات برنج به یک میلیون تن می‌رسد

۸ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹
کد خبر: 816594
واردات برنج به یک میلیون تن می‌رسد

دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج گفت: با احتساب سرانه مصرف و تولید، امسال مجموع واردات برنج به یک میلیون تن می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج گفت: در شرایط کنونی که برنج ایرانی بدون واسطه از کشاورزان خریداری و مستقیم به فروشگاه‌ها عرضه می شود، برخی واسطه گران و دلالان بازار برنج ایرانی که احساس نگرانی کردند با برخی جوسازی ها بدنبال برهم زدن نظم بازار هستند.

به گفته او، واسطه گران و دلالان بازار برنج ایرانی با بیان اظهاراتی مبنی بر واردات بی رویه برنج خارجی و افزایش تولید داخل بدنبال آن هستند که دولت را تحت فشار قرار دهند تا جلوی واردات برنج خارجی را بگیرند تا قیمت برنج ایرانی افزایش دهند.

کشاورز ادامه داد: با توجه به تسلط کامل معاونت توسعه بازرگانی بر موضوع اجازه نمی دهد افراد سود بخواهند نظم بازار را برهم بزنند چراکه آمار گمرک و وزارت جهاد معیار و ملاک است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج تولید ۳ میلیون تنی برنج داخلی را تکذیب کرد و گفت: بنابر آمار وزارت جهاد امسال ۲.۵ میلیون تن برنج تولید شده است، همچنین طبق آمار گمرک از ابتدای سال ۷۰۰ هزارتن برنج توسط بخش خصوصی وارد و تمام آن در بازار توزیع شده است.

به گفته او، بنابر آمار قیمت جهانی برنج ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته ایم و همین امر در سطح عمده فروشی و خرده فروشی اثر خود را گذاشته است.

کشاورز  از کاهش ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزارتنی واردات برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: با احتساب تولید و سرانه مصرف، امسال قرار است که یک میلیون تن برنج وارد شود. از این رو امیدواریم که مشکلات تعهدات ارزی رفع شود تا بازار دچار کمبود و گرانی در ایام عید و ماه رمضان نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • س م IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    سلام باشناختی که ازاقای کشاورزداریم ایشان دبیرواردکنندگان برنج بودندودرضمن یکی ازاقایون جهادگفتندعلی رعم صعودقیمتهاوتورم قیمت برنج روبه کاهش است جالب است تمام دنیاازکشاورزوتولیدکننده حمایت میشه متاسفانه درکشورمامراکزتصمیم گیری جهادکشاورزی افتاده دست دلالان برنج خارجی الان چهت فروش برنج هاشمی شمال به تجاروکسبه که مراجعه می کنیم اعلان می کنندخریدنمی کنیم باندازه کافی َضررکردیم بس است شرکت طبیعت ودلالان واردات هم که اقدام به خریدکردندانصف قیمت هم پایین خریدنمودندبرنج پاکستانی دربازار۸۰۰۰۰امابرنج هاشمی شمال ۶۰ هزار تومان ان هم نقد خرید و فروش نمی شود کجای دنیا به دلال اجازه داده می شود برای کشاورز تصمیم گیری کند و همین امر باعث ورشکستگی تولید و از رده خارج شدن زمین های کشاورزی و تبدیل به امور غیر کشاورزی شده
  • ر ح IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    باسلام امار۲۵۰۰صحیح است امابه خاطرواردات بیرویه وفروش نرفتن برنج ایرانی انبارکشاورزان پرازبرنج وشالیکوبی ها مبین واقعیت است امااقای کشاورزراست میگندماکشاورزان بعدازدولت روحانی یقین داریم جهادکشاورزان نیست بلکه وزارت دلالان برنج وچای وسایرمحصولات است که تولیدمشابه داخلی دارنددولت رئیسی باشعارمبارزه بافسادورانت امدوبه این امیدبه وی رای دادیم که مافیامبارزه کندوذخایرارزی رادرست به مصرف برساندمتاسفانه شعارش رادیدیم نفعش به دلالان رسیدبنده درشمال ملاحظه می کنم که هرروزبرنچ زارها تبدیل به ساخت وسازمی شودبنده نیززمینم تبدیل به کیوی می نمایم